فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

نحوه صحیح نشستن و دست گرفتن ساز تنبک

  • انتشار1401/05/15
نحوه صحیح نشستن و دست گرفتن ساز تنبک

استایل نشستن نوازنده تنبک به هنگام تمرین و نوازندگی، در دراز مدت مدت بر کیفیت اجرا تاثیر مستقیم می گذارد. نوازندگی تنبک عملی سرتاسر فیزیکی است و تمام اساتید و مدرسین این ساز کوبه ای قبل از هر چیز، استاندارهای اصولی حالت بدن هنگام نشستن و همچنین محل قراگیری دست ها بر روی ساز را با هنرجویان خود کار می کنند. در مسیر آموزش تنبک هر چه فاصله از این استانداردها بیشتر باشد، کیفیت نوازندگی نیز دچار افت بیشتری می شود. لذا برای یادگیری حرفه ای تنبک می بایست نحوه صحیح نشستن و دست گرفتن ساز تنبک را به صورت جدی رعایت کنید.

 

آموزش تنبک در وب سایت  نت به نت

 

استاندارهای نشستن نوازنده برای آموزش حرفه ای تنبک

در این ویدیوی آموزشی استاد امین صادق پور، مدرس ساز تنبک وبسایت نت به نت، تمام مراحل و استانداردهای نشستن نوازنده و همچنین محل قرار گیری صحیح دستها برای تمرین و نوازندگی را به شما آموزش می دهد.

نشستن نوازنده تنبک حتما باید روی یک سکو یا صندلی بدون دسته با ارتفاع مناسب باشد. وجود دسته مزاحمت زیادی برای تنبک نوازی ایجاد می کند. ارتفاع سطح مقطع صندلی باید به اندازه ای باشد که زانوها زاویه نود درجه ای داشته باشند و کف پاها کاملا روی زمین قرار گیرد. کمر نوازنده نیز باید استوار و صاف باشد و زاویه 90 درجه ای را با پاها شکل دهد. از یک زیرپایی برای بالا آمدن پای چپ، که محل قرار گیری گلویی تنبک است استفاده گردد. نفیر یا گلویی بایستی در منتها الیه ران چپ قرار گیرد. همچنین ساز نبایستی به طور کامل روی پای راست قرار گیرد. پای راست باید کمی باز شود و سر تنبک بر جدار داخلی ران سوار شود تا حالت سربالا پیدا نکند. بهترین زاویه قرار گیری دست چپ بین ساعت یک و دو، و برای دست راست روی ساعت ده می باشد. برای افراد چپ دست تمامی این موارد بر عکس است.

 

آموزش تنبک در وبسایت نت به نت

 برای شروع یادگیری ساز پرطرفدار تنبک، کافی است به وبسایت نت به نت مراجعه کنید و با خرید پکیج جامع دوره مقدماتی آموزش تنبک، کار خود را از سطح ابتدایی با متد استاد صادق پور آغاز نمایید. دوره مقدماتی و دوره متوسطه آموزش تنبک به صورت کامل بر روی وبسایت قرار دارد و هنرجویان می توانند با خیالی آسوده و فارغ از منابع آموزشی دیگر به یادگیری ساز مورد علاقه خود بپردازند. برای خرید ساز تنبک با استاندارها و قیمت مناسب نیز می توانید به فروشگاه اینترنتی نت به نت سر بزنید.

 

آموزش مجازی تنبک

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت در سطح مقدماتی و متوسطه برا اساس کتاب آموزش تنبک مرتضی قاسمی به صورت جامع تدریس شده است. هم چنین در جهت تکمیل آموزش شما هنرجویان وب سایت نت به نت قسمت های دیگری را نیز برای آموزش تنبک فراهم کرده است . قسمت دروس پیش نیاز برای یادگیری هر آنچه که باید از قبل برای شروع آموزش تنبک بدانید در راختیار شما قرار دارد. هم چنین قسمت آموزش هم نوازی تنبک با آهنگ برای تمرین بیش تر دروس آموزش تنبک برای شما در نظر گرفته شده است.

برای یک نوازنده حرفه ای شدن کافی است به ما اعتماد کنید و همراه ما باشید، ما قدر دان این همراهی شما خواهیم بود.

در ویدیوی زیر این درس کاربردی را مشاهده بفرمایید:

 

آدرس اینستاگرام سایت نت به نت:

http://instagram.com/ali.eghbal_artpage

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما