فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ اِلما (ترانه شیرازی)-آموزش آهنگ برای سنتور

  • انتشار1401/05/08
آهنگ اِلما (ترانه شیرازی)-آموزش آهنگ برای سنتور

 در این درس با آموزش رایگان سنتور همراه شما هستیم. این درس به آموزش آهنگ الما که یک ترانه محلی شیرازی شاد و جذاب است، اختصاص دارد .استاد مصطفی رسولیان مدرس سنتور ابتدا به خوانش و تحلیل نت ها و سپس اجرای درس بر روی ساز می پردازد. نت این آهنگ در کتاب گلنار استاد پشنگ کامکار قرار دارد. کسانی که دسترسی به این کتاب ندارند می توانند این نت را در همین صفحه و در پایان مطلب دانلود نمایند.

 

مراحل آموزش آهنگ برای سنتور

در بخش آموزش سنتور وبسایت نت به نت، شاخه های مختلفی مثل دروس پیش نیاز سنتور، آموزش دوره مقدماتی سنتور، مقالات آموزشی سنتور و... قرار دارد. آموزش آهنگ برای سنتور یکی از بخش های جذاب این قسمت می باشد. اما چه کسانی می توانند از آموزش های این بخش استفاده کنند؟

هنرجویانی که دوره مقدماتی اموزش سنتور را به صورت کامل سپری کرده باشند، از لحاظ آمادگی و مهارتهای نت خوانی و نوازندگی می توانند به یادگیری آهنگ ها بپردازند. هنرجویانی که هنوز این دوره را تکمیل نکرده اند، بهتر است ابتدا با خرید پکیج آموزشی سنتور، که به صورت جامع و کامل براش شما عزیزان تهیه شده است، به یادگیری مهارت های لازم در سنتور رسیده و پس از آن کار با این آهنگ ها را شروع نمایند.

 

آموزش رایگان آهنگ الما برای سنتور

ترانه شیرازی الما به صورت رایگان در اختیار شما هنرجویان سنتور قرار گرفته است. یادگیری این ترانه فولکوریک به دلیل ریتم ساده و شاد آن بسیار لذت بخش خواهد بود. ضرب آهنگ این قطعه دو چهارم است. تمامی نکات مربوط به تئوری موسیقی و اجرای بی نقص این آهنگ را استاد برای شما شرح می دهد. به عنوان مثال وقتی در ضرب اول نت سکوت داشته باشیم، باید آن را به صورت ضد ضرب اجرا کنیم. تعریف ضد ضرب در تئوری موسیقی یعنی نت سکوت به جای ضرب های قوی قرار بگیرد. ضد ضرب ها باعث شکل گیری انواع فرم های ریتمیک می گردند و کاربرد زیادی به ویژه در همنوازی ها دارند. از دیگر نکات ذکر شده در این درس، می توان به اتصال چنگ به دولاچنگ اشاره کرد که حتما می بایست با مکث همراه باشد. اما اتصال دولاچنگ به چنگ حتما باید پیوسته و بدون مکث صورت گیرد.

 

دانلود نت آهنگ الما برای سنتور

 

در ویدیوی زیر آموزش آهنگ الما برای سنتور را به صورت رایگان مشاهده نمایید:

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما