فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ دل تنگ من (پای لنگ) برای تار

  • انتشار1401/03/21
آموزش آهنگ دل تنگ من (پای لنگ) برای تار

در یکی دیگر از ویدیوهای آموزشی ساز تار، با شما همراهیم با آموزش رایگان یک آهنگ زیبا و قدیمی دیگر با نام دل تنگ من. علی اقبال مدرس سازهای تار و سه تار مجموعه نت به نت، این آهنگ را با ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش می دهد. توجه داشته باشید که این درس برای هنرجویان مبتدی تدارک دیده شده است. البته هنرجویان حداقل باید دوره مقدماتی آموزش تار را طی کرده باشند. این دوره توسط علی اقبال در حال تدریس می باشد و بیش از 25 جلسه آموزشی تا به الآن بر روی سایت قرار گرفته است.

 

در مورد تاریخچه تصنیف دل تنگ من یا پای لنگ، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. البته متخصصان در زمینه تاریخ موسیقی، با توجه به ریتم شاد و کلمات بی آلایش به کار رفته در آن، این کار را با درصد بالایی به علی اکبر خان شیدا، موسیقیدان و شاعر درویش مسلک کشورمان نسبت داده اند. شیدا نقش بسیار پررنگی در ترویج تصنیف در موسیقی ایرانی داشته است و در این زمینه از پیشگامان به حساب می آید. این تصنیف به موسیقی نواحی خراسان نزدیکی بسیاری دارد و در مایه ابوعطا ساخته و اجرا شده است. تصنیف دل تنگ من در آلبوم معمای هستی توسط استاد شجریان اجرا شده و به گوش تمام ایرانیان آشناست.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

میزان نمای درس شش هشتم است و کوک مورد نیاز برای اجرای این قطعه دو سل ر می باشد. علائم تغییر دهنده نیز عبارتند از لا کرن، سی بمل و می بمل.

نت این درس در کتاب تار و ترانه یمین غفاری قرار دارد. از آنجا که اکثر آهنگای آموزشی ما از دل این کتاب است؛ خرید آن به شما هنرجویان عزیز توصیه می شود.

 

خرید کتاب تار و ترانه یمین غفاری

 

یادگیری این آهنگ برای هنرجویان کاملا رایگان می باشد.

متن آهنگ دل تنگ من

های های های های دل تنگ منهای های های های دل تنگ من

پیش دوست پیش دوست شده ننگ من

ره کجاست جانم، ره کجاست پای لنگ من

ره کجاست ره کجاست پای لنگ من

 

آهنگ دل تنگ من با صدای استاد محمدرضا شجریان

 

 

 ويدئو آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده مي كنيد: 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما