فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ ای ایران برای سنتور

  • انتشار1401/03/03
آموزش آهنگ ای ایران برای سنتور

 

هنرجویان عزیز در وب سایت نت به نت، با آموزش یک آهنگ دیگر برای آموزش سنتور در خدمت شما هستیم. در این ویدیو، سرود و آهنگ ای ایران، از آثار فاخر حماسی و ملی- میهنی، توسط استاد رسولیان، به همراه هنرجوی با استعداد خود، منا نعمت الهی برای شما تدریس می شود. استاد تمامی نکات مربوط به نت خوانی و همچنین تکنیک های سنتور نوازی برای یادگیری این قطعه را شرح می دهد.

حسین گل‌گلاب، ادیب وارسته کشور متاثر از شرایط وخیم ایران در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال کشور توسط استعمارگر پیر، به نزد روح الله خالقی، موسیقی دان بزرگ کشورمان رفت و با بغض و اشک، حکایت دل بر او گفت. او مصمم بود شعری بسراید که خون را در رگ ایران و ایرانی به جریان اندازد. خالقی گفت تو شعر را بگو، آهنگ و تنظیم با من. استاد بنان هم با خواندن آن موافقت کرد. و اینگونه بود که سرود ای ایران متولد شد و نزدیک به هشتاد سال، به عنوان حماسی ترین آهنگ کشورمان شناخته شد؛ به طوری که حتی از آن به عنوان سرود ملی غیر رسمی نام برده می شود. این آهنگ همواره و در هر شرایطی ارق ملی و میهن پرستانه را در ایرانیان زنده می کند. 

 

پکیج آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

آموزش نواختن اهنگ ای ایران با سنتور

و اما ریتم درس دو چهارم است. انواع تکنیک ها و مضراب گذاری ها در نت این درس وجود دارد. یادگیری این سرود زیبا علاوه بر حس خوبی که به همراه دارد، موجب تقویت مهارت هنرجو نیز می گردد. 

اما یادگیری آهنگ ای ایران برای هنرجویانی مقدور می باشد که حداقل دوره مقدماتی سنتور را به طور کامل گذرانده باشند. پس اگر هنوز این دوره را به پایان نرسانده اید، یادگیری آن را به آینده موکول نمایید.

نت این درس در کتاب شیوه سنتور نوازی است. کسانی که این کتاب را ندارند، می توانند از طریق لینک زیر، نت آهنگ را دانلود نمایند.

 

نت آهنگ ای ایران با سنتور:

 

برای دانلود نت آهنگ ای ایران اینجا کلیک کنید.

 

آموزش آهنگ ای ایران به صورت رایگان در اختیار شما هنرجویان عزیز قرار گرفته است. به همه نکات گفته شده توسط استاد رسولیان، و همچنین تجربه های هنرجوی ایشان منا نعمت الهی در مورد مشکلاتی که هنگام یادگیری این قطعه با آن سر و کار داشت، توجه ویژه ای داشته باشید. 

 

آمورش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

متن سرود ای ایران

 

ای ایران ای مرز پر گهر

ای خاکت سرچشمه هنر

دور از تو اندیشه بدان

پاینده مانی و جاودان

ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم

جان من فدای خاک پاک میهنم

مهر تو چون شد پیشه ام

دور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو، کی ارزشی دارد این جان ما

پاینده باد خاک ایران ما

سنگ کوهت دُر و گوهر است

خاک دشتت بهتر از زر است

مهرت از دل کی برون کنم

برگو بی مهر تو چون کنم

تا گردش جهان و دور آسمان بپاست

نور ایزدی همیشه رهنمای ماست

مهر تو چون شد پیشه ام

دور از تو نیست، اندیشه ام

در راه تو ، کی ارزشی دارد این جان ما

پاینده باد خاک ایران ما

ایران ای خرم بهشت من

روشن از تو سرنوشت من

گر آتش بارد به پیکرم

جز مهرت بر دل نپرورم

از آب و خاک و مهر تو سرشته شد دلم

مهرت ار برون رود چه می شود دلم

مهر تو چون ، شد پیشه ام

دور از تو نیست ، اندیشه ام

در راه تو ، کی ارزشی دارد این جان ما

پاینده باد خاک ایران ما

 

آهنگ ای ایران با صدای استاد غلامحسین بنان

 

 

 

سوالات متداول

حسین گل‌ گلاب، ادیب وارسته کشور متاثر از شرایط وخیم ایران در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال کشور توسط استعمارگر، به نزد روح الله خالقی، موسیقی دان بزرگ کشورمان رفت و با بغض و اشک، حکایت دل بر او گفت. او مصمم بود شعری بسراید که خون را در رگ ایران و ایرانی به جریان اندازد. خالقی گفت تو شعر را بگو، آهنگ و تنظیم با من. استاد بنان هم با خواندن آن موافقت کرد. و اینگونه بود که سرود ای ایران متولد شد و نزدیک به هشتاد سال، به عنوان حماسی ترین آهنگ کشورمان شناخته شد؛ به طوری که حتی از آن به عنوان سرود ملی غیر رسمی نام برده می شود.
پیش نیاز آموزشی سرود ای ایران، گذراندن کامل دوره مقدماتی آموزش سنتور است. توانایی اجرای تکنیک ها و قواعدی که در این درس آمده، مستلزم آموخته های قبلی هنرجویان از دوره مقدماتی است. پس ابتدا این دوره که بر اساس کتاب دستور مقدماتی پایور در سایت نت به نت قرار داده شده را پشت سر بگذارید، سپس به یادگیری این آهنگ بپردازید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما