فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

در کلاس؛ تمرین با هنرجویان- قسمت دوم

  • انتشار1401/02/16
در کلاس؛ تمرین با هنرجویان- قسمت دوم

 

دوستای عزیزم در وب سایت نت به نت سلام. دومین قسمت از ویدیوهای در کلاس با هنرجویان تار و سه تار رو مشاهده می کنید. در این جلسه هم خیلی پر انرژی و با انگیزه رفتیم سراغ یکی دیگه از تکنیک های تار و سه تار. بچه ها اسم این تکنیک تریل هستش. توی صفحه نت با علامت tr نشونش می دن. طبق تعریف، تریل در تئوری موسیقی به اجرای پی در پی دو نت متوالی گفته میشه. یکی از این نتها نت مبدا هست و نت بالاتر، نت مقصد. اجرای این دو نت در عین اینکه باید سریع و موزون باشه، اما نباید مدت اجرای اون از ارزش زمانی نت اول بیشتر بشه. گاهی پیش میاد که نت مقصد ربع یا نیم پرده باید تغییر کنه. در این صورت در سرکلیدها، علائم تغییر دهنده میزان این تغییر رو به ما می گه. حالا نحوه اجرای تریل چجوریه؟ اول باید با سرعت کم مضراب های پی در پی بزنید. کم کم سرعت رو زیاد کنید تا جایی که این توالی به سرعت زیادی برسه و حتما باید فاصله این ضربه ها کاملا با هم برابر باشن. فقط با تمرین می تونید به خوبی از پس اجرای تریل بر بیایید.

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

حالا به زبون ساده تر تریل رو بررسی کنیم. دو تا نت کنار هم هستن. به جای اینکه هر کدوم رو جداگونه بزنیم، هر دو تا رو توی همون فاصله زمانی شون، تند و پی در پی باید اجرا کنیم. 

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

در این جلسه از کلاسهای حضوری، با هنرجوی خوبم اصغر رضازاده داشتیم آهنگ عزیز بشین به کنارم رو تمرین می کردیم که به تکنیک تریل رسیدیم. به اصغر گفتم اجازه می دی دوربین رو روشن کنم تا بقیه هم ببینن این قسمت رو؟ با روی باز استقبال کرد. امیدوارم این تمرین براتون مفید بوده باشه. نوازنده های سه تار هم می تونن از این ویدیو استفاده کنن. مفهوم تریل توی هر دو تا ساز مشترکه.

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما