فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

چه مدت طول می کشد تا سه تار یاد بگیرم؟

  • انتشار1401/01/22
چه مدت طول می کشد تا سه تار یاد بگیرم؟

 

هیاهوی عصر تبلیغات

)با خرید پکیج الماس، شما می توانید در کمتر از پنج روز، از مرحله صفر تبدیل به یک نوازنده حرفه ای شوید. قیمت این پکیج ده میلیون تومان است که فقط در این چند روز با تخفیف استثنایی فقط با دویست هزار تومان می توانید آن را بخرید.)

حتما تا به حال با پیامهای تبلیغاتی از این قبیل در بستر شبکه هایی اجتماعی مواجه شده اید. تبلیغات چرب و نرمی که به عنوان دام در مسیر ساده دلان پهن می شود و هر تعداد که به تور بیفتند، غنیمتی است برای تبلیغ گذار.

بگذارید چند مثال بزنیم:

- از همین حالا گوشی خود را تبدیل به یک ماشین چاپ پول کنید.

- درآمد تضمینی ماهی صد میلیون تومان با خرید پکیج طلایی استاد فلانی

- زبان انگلیسی را در سه روز یاد بگیر. صد در صد تضمینی با ضمانت عودت وجه در صورت نا رضایتی.

- تو فقیر نیستی، بلکه راههای کسب درآمد را بلد نیستی. پکیج ما را بخر تا با اسرار پولسازی آشنا شوی.

این واژه های خوش آب و رنگی که می بینید، همگی جمله هایی است که ساعت ها بر روی آن در اتاق فکر کار شده است. انسانها در گذشته به شکار می رفتند. اما امروزه شکارچیان زحمت میدان به خود نمی دهند و دریافته اند شکار ذهن خوش باور انسانها، بسیار مقرون به صرفه تر است.

شخصی می گفت: در اینترنت با تبلیغی روبرو شدم که نوشته بود، در این پکیج چند کار بدون نیاز به سرمایه اولیه به شما یاد می دهیم تا کمتر از یک ماه به در آمدهای کلان برسید. من آن را خریدم. پنجاه تا کار ردیف کرده بود و کنار هم گذاشته بود. از به راه انداختن مغازه گرفته تا خرید میوه از میدان میوه و تره بار و فروش آن به مغازه ها. همه چیزهایی که خودمان می دانستیم و نیاز به پکیج نداشت. اما چیزی که بر روی آن مانور داده بود و نوشته بود این طرح صرفا ابتکار و خلاقیت خودشان است، ساخت زغال بود. در این طرح ما باید یک بشکه بزرگ فلزی تهیه و درونش را پر از چوب می کردیم. سپس بشکه را در جایی ثابت می گذاشتیم و اطرافش را با صدها کیلو چوب می پوشانیدم. بعد از آن چوب ها را آتش میزدیم و بعد از خاموش شدن و خاکستر شدن آنها، زغال ما درون بشکه آماده بود. نیم تن چوب نیاز بود تا ۵۰ کیلوگرم زغال داشته باشی. این بود که قضیه را پیگیر شدم. پشتیبانی به من گفت تمام راههای درآمد را برایت نوشته ایم. حال خود نمیخواهی کسب درآمد کنی تقصیر ما نیست.

حقیقتا هم راست می گفت. کل این کتاب را می شد در یک جمله خلاصه کنی: اگر میخواهی کسب در آمد کنی، می بایست کسب درآمد کنی!

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

چه مدت طول می کشد تا سه تار یاد بگیرم؟

 

چقدر زمان میخواهد تا نوازنده سه تار شوم؟

دوست عزیزی که می خواهی یادگیری سه تار را شروع کنی و قبل از آن می خواهی بدانی یاد گرفتنش چقدر طول می کشد! بگذار همین ابتدا حرف آخر را بزنیم. هیچ عدد، متر، معیار و واحدی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد و هر کس به تو عددی را بگوید، مسلما یا فرد مطلعی در این زمینه نبوده، یا دروغ گفته است.

بگذارید با زبان ساده حرف بزنیم و تعارفات را کنار بگذاریم. نوازندگی یک واحد درسی نیست که با پاس کردن آن، به قبولی برسیم. یادگیری نوازندگی با هیچ سازی انتها ندارد. دامنه وسیع موسیقی، زیر و بم نت ها و آکوردها به اندازه ای گسترده است که می توان صفت بی نهایت را برای پایان آن در نظر گرفت. "جایی که کلمات ناکام بمانند، موسیقی سخن می گوید." هانس کریستین اندرسن.  تمام بزرگان هنر موسیقی جهان از لحظه ای که دست به ساز برده اند تا آخرین لحظه از حیاتشان، خود را هنرجوی موسیقی می دانند و همواره تمام تلاششان را بر یادگیری اتودهای جدید، ظرافت های پنهان نوازندگی، تکنیک هایی که قبلا کار نکرده اند و رفع نقص و اشکال می گذارند. تا به حال یک موزیسین را دیده اید که بگوید من در پایان راه هستم و در نوازندگی این ساز، به کمال رسیده ام؟ مسلما خیر!

اما یاد گیری هر فن و هنری، پروسه ای دارد که با انجام آن ها، قطعا به موفقیت می رسید و به یک نوازنده حرفه ای بدل می شوید. در ادامه این مراحل را برایتان شرح می دهیم.

 

۳ فاکتور حیاتی برای نوازنده شدن

۱. سختکوشی و تلاش

راحت طلبی و سختکوشی صفت هایی هستند که وجود یکی، منافاتی با وجود دیگری ندارد. شاید در ظاهر این دو صفت با یکدیگر در تضاد باشند، اما وجود همزمان آنها می تواند در هر فرد به صورت کاملا مشهود ملاحظه شود. ذات انسانها راحت طلبی را دوست دارد. دلشان می خواهد همیشه میانبری پیدا کنند تا یک راه دراز را برای رسیدن به مقصد کوتاه کنند. برای یافتن این میانبر، از هیچ تلاش و کوششی هم فروگذاری نمی کنند. اما باید بدانیم، بعضی از راهها، هیچ میانبری ندارد و باید تمام پستی و بلندی های مسیر و موانع را طی نمود تا به مقصد رسید. نوازندگی یک مقصدی است بدون میانبر. سلسله به هم پیوسته ای از تکنیک ها، عادات، مهارت ها و دانایی لازم است تا یک شخص بتواند ساز خود را برداشته و یک قطعه کامل بنوازد. این سلسله عوامل فقط در سایه سختکوشی و تلاش دست یافتنی است.

 

۲. تعهد به استمرار

اصولا در اکثر موارد، مراحل نوازنده شدن بدین شکل است که در مرحله اول فرد با هیجان سراغ یادگیری یک ساز می رود. در مرحله دوم وقتی با تمرین های مکرر و پیوسته مواجه می شود، هیجان اولیه فروکش کرده و علامت سوالی در ذهن هنرجو شکل می گیرد. آیا ادامه دهم؟ تجربه نشان داده بیش از نیمی از هنرجویان در این مرحله از صرافت یادگیری افتاده و عطای آن را به لقایش می بخشند. اما آن دسته هنرجویانی که از ابتدا واقع بینانه پا پیش گذاشته و کمر همت را به معنای واقعی کلمه بسته اند، با فروکش کردن آن هیجان کاذب اولیه دلسرد نشده و کار را با قدرت ادامه می دهند. پس توصیه می کنیم اگر با خودتان عهد می بندید که در هر شرایطی یادگیری را رها نخواهید کرد، کار خود را شروع کنید. تمام گشایش ها بعد از مرحله دوم رخ می دهد.

 

۳. پیوستگی در تمرین های روزانه

نوازندگی مخصوصا در مراحل اولیه یادگیری، امری بسیار فرّار و گریزان است. نوازنده همواره بایستی خود را بالاترین ورژن خود نگاه دارد و گرنه به سرعت افت می کند. تقریبا همه اساتید موسیقی بر این باورند که تمرین های پیوسته روزانه، تنها عامل نگهداری و رشد سطح نوازندگی است. در این خصوص مقاله ای را قبلا در وبسایت نت به نت قرار داده ایم با نام "اهمیت تمرین پیوسته برای نوازندگان". مطالعه آن به همه هنرجویان و نوازندگان پیشنهاد می گردد.

 

۳ فاکتور حیاتی برای نوازنده شدن

 

با رعایت همه موارد، یادگیری سه تار چقدر زمان می برد؟

خوب می دانیم تا بالاخره عددی به شما ندهیم، بیخیال این پرسش نمی شوید. ببینید عزیزان طبق تجربه ای که وبسایت نت به نت طی سالها آموزش مجازی موسیقی به دست آورده است، به شرط رعایت همه مراحلی که پیش از این ذکر شد، هنرجوی سه تار قادر خواهد بود بعد از ۳ ماه قطعه ساده شده‌ی آهنگ مرغ سحر را بنوازد. اما پیش شرط های آن بسیار مهم است. تمرین حداقل بین سی دقیقه تا یک ساعت در روز، دقت در اجرای صحیح اتودها و برنامه ریزی هدفمند از ضروریات این کار هستند. اگر همه موارد رعایت شود، انشاالله پس از یک دوره یک ساله، به مرز متوسط نوازندگی خواهید رسید. برای حرفه ای شدن نیز این پروسه پایانی ندارد و تا وقتی نوازندگی کنید، یادگیری شما ادامه خواهد داشت.

 

من استعداد ندارم. آیا می توانم نوازنده سه تار شوم؟

مالکوم گلدول، نویسنده و جامعه شناس کانادایی در کتاب پروفروش خود با نام (غیرمعمولی ها: داستان موفقیت)؛ به قانون نانوشته ای اشاره کرده که کلید رسیدن به هر موفقیت و تخصصی است که در جهان وجود دارد. قانون ده هزار ساعت! او می گوید اگر برای رسیدن به هر تخصص و جایگاهی ده هزار ساعت به تمرین و تلاش بپردازیم، فارغ از داشتن نبوغ و استعداد، رسیدن به موفقیت حتمی است!

این جمله ها به ما نشان میدهد تلاش، بیشتر از استعداد برای رسیدن به جایگاه مورد نظر ضروری است. این نویسنده معتقد است اکثر انسانهای موفق جهان نظیر بیل گیتس، استیو جابز و... خواسته و ناخواسته در کار خود از این قانون ده هزار ساعت استفاده کرده اند تا توانسته به قله های موفقیت برسند.

 

خرید سه تار از فروشگاه نت به نت

 

ما در وبسایت نت به نت با این پرسش و سوالات مشابه زیاد مواجه شده ایم. راحت بگوییم: کسی که قادر است جمله من استعداد ندارم را تایپ کند، یعنی قبلا استعداد خواندن و نوشتن را داشته است. استعداد نباید با توانایی و توانمندی اشتباه گرفته شود. داشتن استعداد فقط روند یادگیری را تسریع می کند و به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین تلاش و تمرین گردد. با استعداد ترین انسان کره خاکی نمی تواند با نگاه کردن به فیلمهای آموزشی به یکباره نوازنده شود. بلکه او نیز باید دست به ساز شود، مشق ببیند، تمرین کند تا به مرحله نوازندگی برسد. ضمنا استعداد امری ثابت در همه امور نیست. شاید آن فردی که احساس می کند بی استعداد است، در یک زمینه ای که هنوز آن را نشناخته، استعدادی بی بدیل داشته باشد.

در یک کلام برای نوازنده شدن باید جنگید و تلاش کرد. نابرده رنج گنج میسر نمی شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.

 

نویسنده: محمد حنطه ای

سوالات متداول

در مقوله هنر، هیچ متر و معیاری برای پاسخ به این سوال وجود ندارد. چرا که پیشرفت در یادگیری مستقیما به خود هنرجو و تلاشی که می کند وابسته است. اما اگر بخواهیم جوابی بدهیم، باید بگوییم در صورت سخت کوشی و تلاش، تعهد به استمرار و پیوستگی در تمرین های روزانه؛ تقریبا بعد از گذشت 3 ماه شما میتوانید قطعه ساده شده آهنگ مرغ سحر را بنوازید و با ادامه این روند پس از یکسال تبدیل به نوازنده ای در حد متوسط شوید.
امروزه با گسترش تکنولوژی و فراگیری فناوری دیجیتال، تقریبا می توان هر هنری را در بستر فضای مجازی یاد گرفت. تعداد آموزشگاه های مجازی در سالیان اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، روش آموزش تقریبا به طور کامل مجازی شود. شما میتوانید با مشاهده ی ویدیوهای آموزش سه تار در وب سایت نت به نت، سه تار را توسط استاد علی اقبال، به صورت حرفه ای بیاموزید.
آموزش مجازی سه تار برای همه افراد و اقشار جامعه مناسب است.اما طبق تجربه دریافتیم که بیشتر علاقه مندان به یادگیری سه تار به صورت مجازی به چند دسته تقسیم میشوند: 1-هموطنان مقیم خارج کشور 2-آنهایی که وقت کافی برای رفتن به کلاس حضوری به دلیل مشغله کاری را ندارند 3-آنهایی که در مناطق محروم کشور زندگی میکنند به دلیل مسافت به استاد دسترسی ندارند 4-افرادی که توانایی مالی کافی برای رفتن به کلاس ندارند

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

اسماعیل محمدزاده

تاریخ ارسال :1401/02/01

احسنت، خیلی خوب بود

وبسایت نُت به نُت

سپاس از همراهی خوبتان، نظر لطف و مهرتان خوب است

سبد خرید 0
تماس با ما