فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ کوچه لره برای تار

  • انتشار1401/01/12
آموزش آهنگ کوچه لره برای تار

 

هنرجویان عزیز تار، در این جلسه یکی دیگر از ترانه های کتاب تار و ترانه یمین غفاری توسط علی اقبال برای شما تدریس می گردد. آهنگ احساسی و نام آشنای کوچه لره، ترانه ای اصالتا آذری که به گوش همه ما آشناست و ملودی دلنشین آن را بارها آن را با شعر، تنظیم و صدای خواننده های مختلف شنیده ایم. دوستان توجه داشته باشید که آموزش این آهنگ برای هنرجویان مبتدی در نظر گرفته شده است. یعنی نت نویسی آن برای هنرجویان در این سطح ساده سازی شده تا بتوانند در مراحل اولیه یادگیری این ساز اصیل، در کنار آموزش های و تمرین های کتاب  نواختن آهنگ های معروف و ماندگار را هم بیاموزند.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

اصل ترانه کوچه لره مربوط به خطه آذربایجان است. نخستین بار خواننده سرشناس جمهوری آذربایجان، رشید بهبودف به اجرای آن پرداخت و بعد از آن به سرعت در میان مردم و اهالی موسیقی محبوب شد و در چندین کشور به زبانهای مختلف باز سازی شد. جالب است بدانید ملودی این آهنگ ترکی توسط خواننده معروف کرد زبان، حسین زیرک ساخته شده است.

کوچه لره یعنی کوچه ها را آب و جارو کرده ام. در شعر ترکی این ترانه غم فراق عاشق در انتظار معشوق موج می زند و این سوز و گداز خالصانه در کنار غم لطیفی که در ملودی آن نهفته، علت محبوبیت بالای این آهنگ می باشد. البته آموزش آهنگ کوچه لره در کتاب تار و ترانه بر مبنای یک شعر فارسی است.

ریتم یا ضرب آهنگ درس امروز شش هشتم است. کوک مورد نیاز برای یادگیری و نواختن آن همان کوک اصلی تار یعنی دو سل دو می باشد. برای یادگیری این آهنگ کار چندان سختی نخواهید داشت و قطعا از آن لذت خواهید برد. نوازندگان سه تار هم می توانند بر اساس همین ویدیوی آموزشی به یادگیری آن بپردازند.

آهنگ کوچه لره-رشيد بهبودف

 

 

 ويدئو آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده مي كنيد: 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما