فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ- درس چهارم

  • انتشار1400/11/22
آموزش همنوازی تنبک با آهنگ- درس چهارم

 

سلامی دوباره به هنرجویان ساز تنبک و دوستداران موسیقی و همراهان وبسایت نت به نت. درس چهارم از آموزش همنوازی تنبک با آهنگ را ملاحظه میفرمایید. قبل از توضیحات این ویدیو ابتدا ببینیم فلسفه آموزش این همنوازی ها چیست.

هنرجویان تنبک مدتها با اتودهای سخت و نفس گیر آموزشی تنبک کار می کنند تا بتوانند در گروههای موسیقی و حتی در دور همی های کوچک، نبض تپنده اجرای موسیقی باشند. در واقع اگر گروه نوازی را به یک غذا تشبیه کنیم، سازهای کوبه ای همچون تنبک نقش نمک را در آن غذا ایفا می کنند. بدون سازهای ضربی هر چقدر هم نوازندگان دیگر سازها قدر و پر مهارت باشند، در نهایت مخاطب خلا یک روح موسیقیایی را در اجرا احساس خواهد کرد.

سازهای کوبه ای فارغ از نت و ملودی هستند. نتهای هفتگانه ای که به نام های دو ر می فا سل لا سی می شناسیم، برای هنرجویان و نوازندگان تنبک وجود خارجی ندارد. اما اجرای سازهای دیگر همگی توسط ضرب سازهای کوبه ای با یکدیگر هماهنگ می شوند. حال هنرجویی که همه سختی های یادگیری ساز تنبک را به جان میخرد، باید بتواند سازهای دیگر را نیز با ریتم و ضرب خود پوشش دهد. از این جهت ضرورت  یادگیری همنوازی با آهنگ به چشم می آید. این بخش آموزشی برای نوازندگان تنبک هم بسیار کارآمد است هم بسیار جذاب و لذت بخش.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

و اما آهنگی که استاد صادق پور مدرس ساز تنبک مجموعه نت به نت با آن همنوازی می کند یک آهنگ شش و هشت زیبا با نام های های دل تنگ من می باشد از ساخته های استاد علی اکبر خان شیدا. علی اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت این ملودی را اجرا می نماید. نت های مورد نیاز هنرجویان تنبک برای اجرای این قطعه در صفحه ۲۶ و ۲۷ کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی قرار دارد. استاد تمام تغییرات و اطلاعات لازم را در این ویدیو برای شما میگوید. از هم اکنون می توانید دست به کار شوید و بعد از یادگیری، با فایل صوتی خالی این قطعه به تمرین بپردازید و از یادگیری این همنوازی لذت ببرید.

 

فایل صوتی اجرای این همنوازی را دانلود کنید

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما