فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آشنایی خانم آفاق مرتضوی با وبسایت نت به نت

  • انتشار1399/07/06
آشنایی خانم آفاق مرتضوی با وبسایت نت به نت

 

درود بر همراهان عزیز و هنرجویان ساز سه تار. شمایی که همواره با پیامهای پر مهر و حمایت های بی دریغ خود، وظیفه ما را در خدمت رسانی به جامعه موسیقی سنتی بیشتر نموده اید. اعتماد شما تنها سرمایه ما و وجود گرمتان ضامن تداوم خدمت رسانی ماست. تعداد پیامهای محبت آمیزی که از سوی شما عزیزان به ما می رسد، بسیار زیاد است. لاجرم قادریم گزیده ای از آنها را در بخش تجربیات هنرجویان انتشار دهیم و شرمنده بقیه دوستان شویم. این پیامهای شما وظیفه ما را در راستای بهینه سازی خدمات آموزشی خود، صد چندان می کند. متنی که در زیر آمده، یکی دیگر از تجربیات شما هنرجویان گرامی در مورد آموزشهای وبسایت نت به نت می باشد. خیلی ممنون از خانم آفاق مرتضوی برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود در وبسایت نت به نت.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

وقتی با نت به نت آشنا شدم

 

همه می دونیم که اکثر اساتید خوب و حرفه ای سازهای سنتی و اصیل، تعصب خاصی در مورد نواختن اصولی و بخصوص درآوردن صدای اصیل ساز دارند. من الان ۶ماهه که به پیشنهاد استادم سه تار کار می کنم. ایشون فوق العاده صبور و پرحوصله هستن. از اونجا که من هوش هیجانی بالایی دارم و دوست دارم هر آهنگی که می شنوم و به دلم می شینه رو بزنم، باعث شدم استاد خوبم این صبوری رو کنار بذاره و با صراحت بگه: داری چیکار می کنی؟ این با اصول حرفه ای نوازنده شدن مطابقتی نداره!

این جمله رو استاد وقتی گفت که من با کلی ذوق و شوق یک آهنگ جدید رو بدون نت زدم. در جواب گفتم آهنگ جدیدی که تمرین کردم رو براتون زدم. فکر کردم الان تشویقم می کنید. استاد روبروم نشست و گفت: ببین عزیزم! نوازندگی سلسله مراتب داره. باید رو اصول جلو بری. اینجوری گوشت به اشتباه آهنگ رو به ذهنت می سپاره و با همین فرمون همه چیز رو اشتباه یاد میگیری و یه روزی به خودت میای و میبینی دیگه کار از کار گذشته.

حرف استادم درست بود. وقتایی که یه آهنگ دلنشین به گوشم می خورد، هیجان یادگیری اون انقدر در من بالا میرفت که دیگه کاری به اصول نداشتم. میخواستم هر جوری شده اون آهنگ رو یاد بگیرم. انجام این کار با اینکه برام لذت بخش بود، ولی در پس ذهنم می دونستم یه جای کار داره می لنگه. مثلا وقتی شروع یک قطعه رو از یه نتِ اشتباه میزدم، تا آخرش رو با همون اشتباه ادامه میدادم و نگران میشدم که مبادا این اشتباهات تو ذهنم نقش ببنده.

برای رسیدن به جوابی متناسب با مشکلم، دست به دامن گوگل شدم. مخصوصا اینکه شدیدا تشنه یادگیری آهنگی به نام رویای خواب بودم و میخواستم این بار دیگه طبق موارد اصولی و به همراه نت این آهنگ رو یاد بگیرم. با یه سرچ در مورد آموزش آهنگ برای سه تار، دیدم تعداد زیادی از اساتید هستن که تو سایت های متفاوت آموزش میدن. تا چند روز تقریبا ۸ ساعت از زمان بیداری خودم رو به گشتن و پیدا کردن مورد مناسبی که با شرایط من همخونی داشته باشه اختصاص دادم. ویدیوهای آموزشی زیادی رو تو سایتای مختلف دیدم. اما نه می تونستم ارتباطی باهاشون برقرار کنم نه جذبشون می شدم. هر کدوم یه کمبودی برای من می ذاشتن تو ویديوهاشون. تا اینکه یک ویديو از آقای اقبال دیدم. نحوه توضیحاتشون عالی بود، با جزئیات و خیلی صمیمی. انگار مستقیم برای من داشت توضیح می داد. به خاطر همین شروع کردم به گشت و گذار توی سایت. دیدم یه قسمتی داره به نام آموزش آهنگ برای تار و سه تار که اتفاقا آموزش آهنگ رویای خواب هم داخلش بود. خیلی ساده و خودمونی این آهنگ رو یاد میدادن. انگار مقابلشون هنرجو نشسته (خیلی واقعی و راحت). بعد از دیدن ویديوی آموزش آهنگ رویای خواب، خواب دیگه از چشمام رفته بود. وارد بقیه قسمتای سایت شدم. خیلی ذوق زده شدم وقتی دیدم انبوهی از آموزش آهنگها، آموزش قدم به قدم سه تار، آموزش خرید ساز دلخواه، کوک کردن ساز، بستن پرده، تئوری موسیقی، مقالات کاربردی و... همه و همه در وبسایت نت به نت موجوده. حس خیلی خوبی داشتم. از طریق سایت وارد پیج اینستاگرام و کانال تلگرام ایشون شدم. خیلی انرژی گرفتم، مخصوصا وقتی تو یکی از ویديوهاشون متوجه شدم ایشون سعی دارن به هنرجوهایی مثل من هم که با نتخوانی مشکل دارن و دلشون میخواد که گوشی هم یاد بگیرن، راهنمایی بدن. و از همه مهمتر، بی هیچ تعصبی و با کلی صمیمیت و تواضع خیلی دلنشین، کلی از تصنیف هایی که من دلم می خواست رو آموزش داده بودن. اولش مدام همشون رو سیو می کردم. البته الان دیگه این کارو نمی کنم. چون هر پست تحت عنوان خاص خودش نامگذاری شده و من کلا هر سوالی داشته باشم میرم توی سایت و شبکه های اجتماعی استاد اقبال. توی سایت یه مقاله دیدم که نوشته بود هنرجوها می تونن تجربیات خودشون از آموزش های ما رو برامون بفرستن. منم برای قدر دانی از این مجموعه آموزشی بی نظیر، این دلنوشته رو به رشته تحریر درآوردم تا هم یه تشکری کرده باشم و هم اینکه شاید یکی با خوندنش بتونه راه درست رو در مسیر نوازندگی پیدا کنه.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما