فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

تحلیل ریتم چهار چهارم (۴/۴) برای نتهای سیاه، چنگ و دولاچنگ

  • انتشار1399/06/11
تحلیل ریتم چهار چهارم (۴/۴) برای نتهای سیاه، چنگ و دولاچنگ

 

در این پست آموزشی، استاد اقبال به صورت مفصل نحوه اجرای ریتم چهار چهارم برای نت های سیاه، چنگ، دولاچنگ و همچنین سه لاچنگ را برای هنرجویان تار و سه تار شرح میدهد. ابتدا باید بدانیم ریتم ۴/۴ به چه معناست. در اصل وقتی می گویند ریتم چهار چهارم است، یعنی ۴ نت سیاه در یک میزان قرار دارد. همانطور که می دانید، فواصل زمانی بین اجرای نتهای سیاه در یک میزان با هم برابر است. یعنی اگر مثلا مترونوم را روی عدد ۶۰ قرار دهید، هر نت سیاه می بایست با فاصله یک ثانیه نسبت به نتهای قبل و بعد از خود اجرا گردد. حال با توجه به اینکه یک نت سیاه معادل دو نت چنگ می باشد، برای اجرای نت چنگ باید در هر ثانیه دو حرکت صورت پذیرد. به عبارت دیگر اگر در هر ثانیه یک مضراب می زدید، برای نت چنگ باید دو مضراب بزنید (با در نظر گرفتن نتهای سکوت). همینطور ۴ ضرب برای دولاچنگ و ۸ ضرب برای سه لاچنگ. برای رسیدن به این هماهنگی حتما می بایست از مترونوم استفاده کنید. این ابزار ساده ولی کاربردی نقش مهمی را در آماده سازی ذهن برای تقطیع های زمانی ایفا میکند. به راحتی میتوانید یکی از اپلیکیشن های مترونوم را دانلود کرده و در گوشی خود نصب نمایید. البته مترونوم های مکانیکی و دیجیتالی هم در بازار لوازم موسیقی موجود است. مترونوم های مکانیکی به دلیل عدم انعطاف در پذیرش دستورات مختلف، حمل دشوار، عدم قابلیت اتصال به هدفون و همچنین قیمت زیاد آن؛ کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در هر صورت هر نوازنده حتما میبایست یک مترونوم داشته باشد. پیشنهاد میکنیم به سایر مقالات و پست های آموزشی وبسایت نت به نت نیز سر بزنید. انواع تمرین های کاربردی و تکنیک های گوناگون برای نوازندگی، پاسخ به سوالات متداول هنرجویان، آموزش آهنگهای جاودان ایرانی برای تار و سه تار و هر آنچه که در کنار دروس آموزشی سه تار، به حرفه ای تر شدن شما کمک می کند به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (4)

حمید رضا نوری

تاریخ ارسال :1399/06/14

با سلام خدمت جناب آقای اقبال محترم لطفا آهنگ ماه غلام رخ زیبای تو را هم اموزش دهید

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، انشاءالله در آینده آموزش این آهنگ را نیز در برنامه ها قرار خواهیم داد.

حمید رضا نوری

تاریخ ارسال :1399/06/14

با سلام خدمت جناب آقای اقبال محترم لطفا آهنگ ای مه من آقای شجریان را اموزش دهید

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، امیدواریم آموزش این آهنگ را نیز در برنامه های آینده قرار دهیم.

حمید رضا نوری

تاریخ ارسال :1399/06/17

با سلام خدمت جناب آقای اقبال محترم لطفا آهنگ طاووس زیبای خانم مرضیه را اموزش دهید با تشکر از زحمات شما

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، اميدواريم بتوانيم آموزش اين آهنگ را نيز در برنامه‌هاي آينده قرار دهيم. از همراهي شما سپاسگزاريم.

مهدی حسین پور

تاریخ ارسال :1399/06/23

وقت بخیر .تحلیل ریتم دو چهارم را در کجا قبلن گفته اید که در این ویدیو اشاره می کنید به آن ؟ میشه راهنمایی کنید چه فایلی هست ؟ با سپاس

وبسایت نُت به نُت

با درود و سپاس از توجه شما، ويديو و مقاله مربوط به تحليل ريتم دو چهارم در حال حاضر غيرفعال است و به زودي پس از ويرايش در سايت و در همين شاخه بارگذاري مي‌گردد.

سبد خرید 0
تماس با ما