فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ پریچهر و پریزاد (رنگ) برای سه تار

  • انتشار1399/05/04
آموزش آهنگ پریچهر و پریزاد (رنگ) برای سه تار

 

سلام عزیزان. در این قسمت از مجموعه آهنگهای آموزشی وبسایت نت به نت برای تار و سه تار، می پردازیم به آموزش آهنگ "پریچهر و پریزاد" یکی از رِنگ های قدرتمند استاد برجسته موسیقی ایرانی، درویش خان. رِنگ، به فرمی از موسیقی گفته می شود که با الگویی مبتنی بر طرب انگیزی و نشاط، توسط آهنگساز ساخته می شود. رنگ ها مختص به ردیف های موسیقی ایرانی هستند که به صورت بی کلام اجرا می شوند و بنا به ماهیتشان آواز در آن جایگاهی ندارد. هر دستگاه موسیقی چند رنگ برای خود دارد، با این حال برخی از آنها در دو یا چند دستگاه مشترکند. رنگ را یکی از قدیمی ترین فرمهای موسیقی ایرانی بر شمرده اند، با این حال بسیاری از پژوهشگران سر چشمه به وجود آمدن رنگ به صورت امروزی را به درویش خان نسبت می دهند. رنگ ها معمولا به عنوان حسن ختام اجرای یک دستگاه، یا در ادامه تصنیف ها اجرا می شوند.

 

معرفی کتاب مجموعه آثار درویش خان

 

رنگی که استاد اقبال این هفته به شما آموزش میدهد، با نام پریچهر و پریزاد شناخته می شود و خالق آن غلامحسین درویش، معروف به درویش خان می باشد. نخستین و بهترین نمونه اجرای آن به سرپرستی و تنظیم استاد فرامرز پایور بوده است. دستگاه دربرگیرنده آن همایون و در آواز بیات اصفهان می باشد. این قطعه در آنسوی مرزها نیز مورد توجه قرار گرفته و موسیقی دانان بزرگی آن را تحسین کرده اند. حتی برخی از ارکسترهای خارجی به اجرای آن مبادرت ورزیده اند. این پست حاوی فیلم آموزشی و همچنین فایل pdf نت این رنگ می باشد که به راحتی می توانید از طریق همین صفحه اقدام به خرید آن نمایید. پیشنهاد می کنیم ابتدا یک بار فیلم آن را به صورت کامل مشاهده کنید، پس از آن اقدام به یادگیری و شروع تمرین نمایید. یادگیری این قطعه به مانند آهنگهای پیشین، برای تارنوازان عزیز نیز میسور می باشد.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

 رنگ پریچهر و پریزاد با تنظیم استاد فرامرز پایور

 

 

 

نُت آهنگ « پریچهر و پریزاد » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 167 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

 

بخش هایی از آموزش این آهنگ را در ویدئوی زیر مشاهده کنید

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما