فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ آتش در نیستان برای سه تار

  • انتشار1399/02/27
آموزش آهنگ آتش در نیستان برای سه تار

 

 

درود خدمت شما عزیزان همراه. هنرجویان آینده دار وبسایت نت به نت. همانطور که خود شاهد بودید، هفته گذشته در قسمت آموزش آهنگهای ایرانی آهنگی با نام دیگه عاشق شدن را به صورت رایگان به شما آموزش دادیم. تفاوتی که با آموزش های قبلی داشت این بود که استاد اقبال آن را بدون نت و به صورت شنیداری برای شما ارائه نمودند. این شیوه جدید استقبال کم نظیری را از سوی شما عزیزان به همراه داشت. به طوری که تصمیم گرفتیم باز هم این روش را در دستور کار خود قرار دهیم. و اما آهنگی که برای این قسمت در نظر گرفته ایم، یکی از شاهکارهای دهه های اخیر موسیقی سنتی ایران به نام آتش در نیستان می باشد. از تصانیف ماندگار استاد شهرام ناظری. بی شک همه شما بارها این آهنگ را شنیده اید و با آن خاطره دارید. این آهنگ شاخص ایرانی در سال 1367 و در قالب آلبومی به همین نام با آهنگسازی استاد جلال ذوالفنون به وجود آمد. شعر بسیار قوی وعارفانه محمد بن‌ محمدرضا مجذوب تبریزی شاعر صوفی مسلک قرن یازدهم به همراه آهنگ تکرار نشدنی آن و صدای مخملین و سوزناک استاد ناظری مجموعا منتج به خلق این اثر بی بدیل و فاخر گشته که شنیدن آن حتی به صورت مکرر باز هم لرزه بر اندام هر اهل دلی می افکند. این اثر یک نمونه قدرتمند برای تعریف دستگاه شور و آواز ابوعطا محسوب می شود. مضمون شعر کاملا عارفانه است و در متن خود داستان سوزناکی را روایت می کند. آتش خود را به جان نی های مغرور در یک نیستان می اندازد. نی ها در حال سوختن از آتش دلیل این کار را می پرسند. جوابی که آتش می دهد تبدیل به یکی از عبارات پررنگ و تاثیر گذار ادبیات فارسی گشته.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

فایل صوتی آهنگ آتش در نیستان با صدای استاد شهرام ناظری

 

 

 

زانکه می‌گفتی نی ام با صد نمود

 همچنان در بند خود بودی که بود

 

با چنین دعوی چرا ای کم عیار 

برگ خود می ساختی هر نوبهار

   

مرد را دردی اگر باشد خوش است

درد بی‌دردی علاجش آتش است

 

 

شما عزیزان به راحتی می توانید فایل ویدیویی آموزش آهنگ آتش در نیستان را از همین صفحه تهیه کرده و با یادگیری آن، اثر فاخر دیگری را به گنجینه اندوخته های پیشین خود بیافزایید.

  

 

فایل ویدئوی آموزشی این آهنگ داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 125 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید فیلتر شکن خود را غیر فعال کنید

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

محمدرضا میرزائی

تاریخ ارسال :1399/06/02

درود بر شما بسیار عالی و مفید بود؛ خواهشمندم اگه امکان داره آهنگ "اندک اندک" از شهرام ناظری رو هم آموزش بدید. میگن دل به دل راه داره؛ همونطور که در خاطراتتون نوشته بودید که با شنیدن آهنگ آتش در نیستان علاقمند به سه تار شدید؛ بنده هم مثل شما با گوش دادن این آهنگ از شهرام ناظری(اندک اندک) عاشق یادگیری سه تار شدم. با تشکر

وبسایت نُت به نُت

درود و مهر بر شما، بسيار از شنيدن اين موضوع خرسندم، انشاءالله در آينده نزديک آموزش اين آهنگ را نيز در وبسايت نت به نت قرار خواهيم داد. از همراهي شما سپاسگزاريم.

سبد خرید 0
تماس با ما