فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

30 دقیقه ای شگفت انگیز برای یادگیری آهنگهای سه تار

  • انتشار1398/08/18
30 دقیقه ای شگفت انگیز برای یادگیری آهنگهای سه تار

30 دقیقه ای شگفت انگیز برای یادگیری آهنگهای سه تار

 

در این مقاله کاربردی، قصد داریم به شما یک برنامه مدون بدهیم. بدون شک برنامه ریزی مهمترین عامل موفقیت در هر کاری است و این مقاله مخصوص هنرجویانی است که تصمیم دارند به طور مرتب آهنگهای وبسایت ما را آموزش ببینند. بی تردید هر نوازنده ای پس از گذراندن دوره های ابتدایی یادگیری ساز، تمایل دارد آهنگهای مختلفی را بنوازد. همانطور که مستحضر هستید، در وبسایت نُت به نُت بخشی قرار داده ایم تحت عنوان آموزش آهنگهایی برای تار و سه تار که در این بخش، استاد اقبال آهنگهای جاویدان و زیبای اصیل ایرانی را آموزش می دهند. نکته ای که نظر خیلی از هنرجویان را جلب کرده این است که به همراه هر درس، نت آن آهنگ هم همراه آن قرار دارد و شما می توانید بعد از تهیه آهنگ دلخواهتان نُت آهنگ را پرینت گرفته و با ویدئوی آموزشی، آهنگی که انتخاب کردید  را بیاموزید. نوع آموزش و متد ایشان با تمام اساتید متفاوت است. یکی اینکه دقیقاً حس میکنید استاد کنار شماست و به شما درس می دهد. و اینکه هنگام آموزش، فضای جذابی را ایجاد میکند و جزئیات هر درس را کامل برای شما توضیح میدهند. 

 

برنامه ریزی جادویی برای یادگیری دو آهنگ در یک هفته

 

شاید در مورد کلمه جادویی اغراق کرده باشم. اما راهکاری که در ادامه به شما خواهم گفت واقعاً جادویی است و بدون شک اگر به آن عمل کنید نتیجه اش را خواهید دید. تاکید میکنم! اگر به آن عمل کنید.

اول از شما سوالی میپرسم : آیا موافق این هستید که هفته ای دو آهنگ زیبای ایرانی را بیاموزید و در جمعی اجرا کنید و به قول معروف شمع محفل شوید؟

پیش فرض ما این است که پاسخ شما بلی می باشد وقتی گفتم هفته ای دو آهنگ، یعنی محدودیت زمانی را باید به عنوان یک عنصر اجتناب ناپذیر بپذیریم. عامل موفقیت برای کارهایی که محدودیت دارند، فقط "برنامه ریزی" است.

خود من به این روش کاملاً معتقدم و از آن نتیجه گرفته ام. حتی اگر کل روز هم زمان خالی دارید، برای هر کاری که انجام می دهید، یک محدودیت زمانی قرار دهید.

اگر قرار است کتاب بخوانید، مثلاً 30 دقیقه به آن اختصاص دهید. اگر قرار است ورزش کنید برای آن زمان مشخص کنید. حتی برای خوابیدن و غذا خوردن خودتان نیز زمان مشخص کنید. این سیستم 3 مزیت دارد.

 

1- اینکه کارهایتان انجام می شود

2- اینکه وقت زیاد می آورید

3 – به آرامش میرسید

 

من به شخصه آدم بی نظمی بودم. خواندن یک مقاله ای در مورد مدیریت زمان زندگی من را دگرگون کرد و باعث شد تحولی در من ایجاد شود تا تمام امور زندگیم را خوب و دقیق اداره کنم. هارد کامپیوترم به شدت آشفته بود و هیچوقت همت نمیکردم سمتش بروم. از بس شلوغ بود و درهم و برهم.

 با توجه به روش «محدود سازی زمان»، دو بازه‌ی زمانی برایش مشخص نمودم. مثلاً امروز 4 تا 6 عصر و فردا 9 صبح تا 11. و به خودم گفتم اگر این کار را در مدتی که مشخص کردم انجام ندهم باید جریمه اش را بپردازم. حالا نوع جریمه مهم نیست. شروع کردم به مرتب سازی و طی دو ساعت مقدار زیادی کارها پیشرفت و من خیلی خوشحال شدم و انگیزه گرفتم. در مورد بقیه کارهایم هم به همین نحو عمل کردم. وقتی قرار است فردا به باشگاه بروم، از شب قبلش در لیست کارهایم مینویسم که فردا از ساعت 5 تا 7 عصر در باشگاه خواهم بود و طبق این برنامه پیش میروم و در هر کار و هر حالی باشم به برنامه ام عمل میکنم. مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد که نتوانم به آن عمل کنم. بدون شک گفتنش از عمل کردنش خیلی راحت تر است ولی خوب باید عمل کرد. مطمئن باشید ارزشش را دارد.

 

آموزش سه تار در وبسایت نت به نت

 

برای یادگیری آهنگ ها چگونه برنامه ریزی کنیم؟

 

خوب قرار شد از تکنیک محدود سازی زمان استفاده کنیم. در ادامه مطلب جدولی را به شما نشان می دهیم و کمی در مورد آن صحبت می کنیم. این جدول را جناب اقبال طی تجربیات خودشان در طول دوره نوازندگی شان بدست آورده اند که استفاده از آن بسیار مفید است. این جدول تشکل شده از ایام هفته، نام درس و زمان بندی 30 دقیقه ای. روش کار با آن بدین صورت است که هفته ای دو آهنگ از آهنگهای آموزشی سایت را انتخاب می کنید و نام آن دو آهنگ را زیر جدول هفته اول می نویسید. مثلاً آهنگ "گل گلدون" و آهنگ سلطان قلب ها. بیایید برای خودتان برنامه ریزی کنید. ما این را به اختیار خودتان گذاشته ایم تا طبق شرایط زندگی خودتان برنامه ریزی کنید. البته یک پیشنهاد هم ما به شما می دهیم.

بیایید سه روز اول هفته را به یک آهنگ اختصاص داده و سه روز دوم هفته را به یک آهنگ دیگر. اگر تمایل دارید روز جمعه هم تمرین کنید. میتوانید جمعه را به آهنگی که سخت تر هست اختصاص دهید.

با توجه به جدول مشاهده میکنید که سه خانه 30 دقیقه ای برای تمرین در نظر گرفته شده. یعنی شما حداکثر در یک روز یک ساعت و نیم تمرین خواهید داشت. که باز هم این به شرایط شما بستگی دارد. اگر زمان کافی برای تمرین ندارید، می توانید یکی از این 30 دقیقه ها را انجام ندهید و روی آن خط بکشید ولی حداقل باید روزی یک ساعت تمرین کنید. یعنی دوتا از این خانه ها را پر کنید. زمان هر تمرین را طبق ساعت مثلا از 8:30  تا 9:00 تکمیل کنید. خانه های دوم و سوم هم به همین صورت پر کنید. در هر برگه دو جدول برای دو هفته وجود دارد که برای هفته دوم هم همین داستان صادق است .

در نهایت همه چیز به خودتان ربط دارد . اگر خوب درس را یاد گرفته باشید شاید با یک بار تمرین در روز هم بتوانید آهنگ را پیدا کنید. و در روز دوم تکمیلش کنید و همان روز دوم کامل شوید. ما این برنامه را در سخت ترین حالت ممکن در نظر گرفته ایم که اگر نیاز به تمرین بیشتر داشتید، طبق برنامه ای مدون پیش بروید و حداقل روزی یک ساعت و نیم تمرین داشته باشید.  در انتهای مقاله فایل PDF این جدول را برایتان قرار داده ایم. آن را دانلود کرده و پرینت بگیرید. پیشنهاد میکنم به اندازه چند ماه پرینت بگیرید تا مرتب بتوانید طبق جدول، آهنگ ها را کار کنید.  در شکل زیر یک نمونه جدول برایتان تکمیل کرده ایم:

 

 

 

دانلود جدول برنامه ریزی

 

 

زمان مدیریت شده، اثر بخشی شگفت انگیز

 

وقتی صحبت جدول و نوشتن در میان باشد، یعنی به خودتان تعهد می دهید تا دقیق تمرین کنید و زمان را از دست ندهید. خیلی از هنرجویان از کمبود وقت تمرین شاکی بودند و یا درهنگام تمرین تمرکز نداشتند. همه اینها به خاطر بی هدفی و عدم برنامه ریزی  صحیح است. از شما خواهش میکنم اگر واقعاً تصمیم به یادگیری آهنگهای وبسایت نت به نت را دارید، از این برنامه استفاده کنید. این روش جواب داده و مطمئن باشید هیچ استادی از این روش برای هنرجویانش صحبت نکرده. این یک تجربه شخصی است. و نکته بسیار مهم و کلیدی در مورد این نوع تمرین این است که:

موقعی که شروع به تمرین 30 دقیقه ی خود می کنید، ارتباط خودتان را کامل با دنیای بیرون قطع کنید. موبایل را سایلنت کنید و از محل تمرین دورتر بگذارید. به اعضای خانواده بسپارید در این 30 دقیقه تمرین سه تار نوازی سراغ شما نیایند. راس ساعت شروع کنید و راس ساعت تمرین را تمام کنید. خواهید دید طی یک هفته، دو آهنگ زیبای ایرانی را یاد گرفته اید و از این روش شگفت زده خواهید شد.  امیدواریم شاهد حس شیرین آن لحظه شما باشیم.

 

 

 

اگر از اعضای جدید وبسایت ما هستید پیشنهاد میکنم همین الان روی مستطیل زرد رنگ کلیک کنید تا مجموعه آهنگهای وبسایت ما را مشاهده کنید

 

آموزش آهنگهای جاویدان ایرانی برای سه تار

 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما