فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ بت چین برای سه تار

  • انتشار1398/07/12
آموزش آهنگ بت چین برای سه تار

با سلام و درود به همراهان عزیز سایت نت به نت و علاقه مندان به یادگیری آموزش مجازی سه تار.

دوستان آهنگی که امروز برای شما در نظر گرفته ایم، تصنیفی است با نام "بت چین" از سروده های شاعر شوریده دل و درویش مسلک، زنده یاد علی اکبر شیدا.

این آهنگ را با اجرای خواننده های زیادی شنیده اید. و شاید معروف ترین آن اثر جاودانه محمدرضا شجریان و محمد رضا لطفی باشد. اما در این درس قصد داریم تصنیفی که با ضرب آهنگ شش هشتم می باشد را به شما آموزش دهیم. بانو مرضیه معروف ترین خواننده ایست که با این ضرب آهنگ آن را اجرا نموده. گام در برگیرنده آن بیات اصفهان می باشد از دستگاه همایون.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

خدمت دوستان تار نواز عرض کنم که یادگیری این آهنگ بر طبق این درس  برای نوازندگان تار هم میسر است. ضرب شش هشتم آن باعث دلپذیر بودن مراحل یادگیری آن می باشد و یحتمل هنرجویان عزیز از تمرین کردن آن دچار خستگی زیادی نخواهند شد. با آموزش این قطعه می توانید آهنگی ضرب آگین و شاد را به گنجه اندوخته های پیشین خود افزون کنید.

و اما اگر بخواهیم در مورد شعر این تصنیف هم به طور خلاصه توصیفی ارائه کنیم، باید بگوییم که حیطه آن کاملا عارفانه است و از شوریدگی های دل شاعر آن حکایت دارد. کلمات جملگی در لفافه عشق بیان شده و از شیدایی شاعر بر درک عشق الهی نمود دارد.

از نظر این حقیر شاه بیت این اثر آنجاست که می گوید:

 

حالت جمعی تو پریشان کنی/ وای به حال دل شیدای من!

 

طبق رسوم قبل، این آهنگ را نیز در راستای دین خود به هنر موسیقی اصیل ایرانی به صورت محصولی کامل و ارزان قیمت برای شما عزیزان تدارک دیده ایم. و شما میتوانید با تهیه آن، به ویدیوی آموزشی ما؛ که با زبان ساده و وسواسی خاص؛ آن را تولید کرده ایم دسترسی داشته باشید. و همچنین نت این تصنیف هم در کنار آن ضمیمه شده. امیدوارم مورد پسندتان واقع گردد.

صمیمانه از همراهی شما سپاسگزاریم. وجود شما خوبان باعث انرژی و انگیزه مضاعف ما در ادامه این راه بوده و هست و انشاالله خواهد بود.

شاد و پیروز باشید.

 

 

نُت آهنگ « بت چین » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 103 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

قسمتی از درس « بت چین »

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما