فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ رویای هستی برای سه تار

  • انتشار1398/06/31
آموزش آهنگ رویای هستی برای سه تار

 

درود به همراهان و دوستان مهربان، علاقه مندان به یادگیری مجازی ساز سه تار در وب سایت نت به نت.

 

"رویای هستی" نام ترانه ای ست قدیمی و مربوط به اوایل دهه ۳۰، از شاهکارهای خوانندگی استاد غلامحسین بنان، که برای آموزش هنرجویان ساز سه تار در نظر گرفته ایم. البته دوستداران ساز نغمه گون تار هم می توانند از آموزش این درس بهره گیرند. این اثر با نام های دیگری نیز شناخته می شود همچون "نغمه هستی" یا "قصه پر ملال".

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

نقل است از همسر غلامحسین بنان -خانم پری بنان- که استاد این تصنیف را بیش از همه آثار خود دوست می داشته و در اواخر زندگی پربارشان در حالی که اشک بر گونه هایشان سرازیر می‌ گشت، مکرر آن را گوش میداده. فلسفه غم انگیزی که بر محتوای شعر حاکم است، دل هر اهل دلی را برای لحظاتی هم که شده به لرزه می‌ اندازد. شعری که در آن به رنج ها و جدایی ها اشاره دارد و از حقایقی می ‌گوید که ما همواره در زندگی، چشم خود را در مقابل آنها بسته ایم.

 

هستی چه بود؟ قصه پر رنج و ملالی

 کابوس پر از وحشتی، آشفته خیالی

 

در قسمت بعدی عمر فانی انسان و جهان گذرا را یادآور شده و می‌ گوید:

 

 ای هستی من و مستی تو، افسانه ای غم افزا

کو فرصتی که تا لذتی بریم از شب وصالی

 

در تک تک قسمتهای این تصنیف،غم جانسوزی مشاهده می‌شود که با گوش دادنش گویا آتشی از زیرخاکستر زمانها،دراعماق نهان ما زبانه میکشد.

 

 ز هستی نصیبم بود درد بی نهایت

چنان نی، ندارم سر شکوه و شکایت

 

 این ترانه، سروده زنده یاد سید اسماعیل نواب صفا می باشد و بارها از آن به عنوان بهترین اثر خود نام برده است.آهنگسازی آن نیز توسط استاد فقید حسینعلی ملاح انجام شده. شاعر و آهنگساز و ترانه سرا دست در دست هم اثری تکرار ناپذیر را خلق کرده ‌اند که یادگیری و نواختن آن در خلوت شبهای تنهایی، آنجا که سوز دل خود را بر تارهای سازتان می نشانید، خالی از لطف نیست. 

این تصنیف در بیات اصفهان آغاز و سپس با پرده گردانی، وارد دستگاه سه گاه می شود و برای فرود دوباره به بیات اصفهان باز می ‌گردد.

 

 

آهنگ رویای هستی با صدای استاد غلامحسین بنان

 

 

 

شما عزیزان میتوانید فایل تصویری آموزش این اثر به همراه نت آن را به سادگی از طریق پنلی که در زیر مشاهده می کنید دانلود کرده و آن را به گنجینه هنری خود بیفزایید. با آرزوی توفیق و شادکامی برای شما عزیزان تا آموزش آهنگ اصیلی دیگر، بدرود.

 

 

نُت آهنگ « رویای هستی » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 97 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

قسمتی از درس « رویای هستی »

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما