فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

قسمت هشتم قصه های هزار و یک شب

  • انتشار1402/01/26
  • بازدید
قسمت هشتم قصه های هزار و یک شب

شب چهارم: حکایت ملک یونان و حکیم رویان 2

 

آری، به قسمت هشتم از داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب رسیدیم. باز هم جوشش داستان از دل داستان. شاید اکثر شما فیلم inception از ساخته های کریستوفر نولان را دیده باشید. این فیلم شباهت زیادی به کتاب قصه های هزار و یک شب دارد. عده ای برای الهام بخشیدن بر شخصی، به صورت مشترک به خواب او می روند. برای تاثیر بیشتر باید وارد لایه های پایین تر شوند. اینگونه می شود که در خواب، باز هم به خواب می روند و تا چهار لایه این کار را ادامه می دهند. در هر لایه داستان ها و اتفاقات مجزا و عجیبی می افتد که مجموع آنها تلقینی از نوع الهام اصیل، بر ناخودآگاه صاحب خواب می شود. در این کتاب نیز می بینیم شهرزاد برای آنکه بیشترین تاثیر را روی شهریار بگذارد، دست به دامان لایه های مختلف قصه ها می شود. شهریار که حس تعلیقش برای یک قصه به اوج رسیده، با جوشش داستانی دگر، بیش از پیش برای سر انجام این قصه در قصه ها، کنجکاو می شود.

در شب چهارم، شهرزاد ادامه حکایت ملک یونان و حکیم رویان را می خواند و از دل این داستان، حکایت ملک سند باد می روید. این در حالیست که داستان ماهیگیر و سه پسرش، باز است هنوز! بی دلیل نیست که حالت روایی طبقاتی کتاب هزار و یک شب را با فیلم inception مقایسه کردیم.

محوریت این پادکست حول خشم و پشیمانی می گردد. اینکه چگونه یک لحظه خشم می تواند یک عمر پشیمانی به بار آورد. ریحانه زارعی در دقایق پایانی، کمی از بطن کتاب خارج می شود و داستان معروف طوطی و بازرگان مولانا را برای شما نقل می کند. شما را به شنیدن این پادکست جذاب در رادیو نت به نت دعوت می کنیم.

 

عوامل تولید:

گوینده: ریحانه زارعی

صدابردار: علی اقبال

تدوینگر: رضا طریحی

تهیه شده در استودیو نت به نت

بر اساس کتاب قصه های هزار و یک شب

 

پخش از وبسایت فرهنگی آموزشی نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما