فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

قصه های هزار و یک شب- قسمت ششم

  • انتشار1402/01/02
  • بازدید
قصه های هزار و یک شب- قسمت ششم

شب دوم: داستان ماهیگیر و سه پسرش

 

درایت شهرزاد جواب داد و پادشاه مشتاق به شنیدن قصه ها شد. در این قسمت و در شب سوم حضور شهرزاد در قصر شهریار، باز هم داستانی از کتاب هزار و یک شب را خواهیم شنید. قصه ای با نام داستان ماهیگیر و سه پسرش. از جذابیت های کتاب قصه های هزار و یک شب آن است که از دل هر قصه، قصه‌ی دیگری می روید. باید دید در قسمت ششم از مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب، باز هم این اتفاق می افتد یا خیر. از زبان راوی داستان، ریحانه زارعی بشنوید و لذت ببرید.

 

شهرزاد؛ معشوقه ای تاثیر گذار؟ در ادبیات حماسی و افسانه های اساطیری ایران، زنان زیادی به عنوان اسطوره معرفی شده اند. حضور این زنان در این داستان ها به دو صورت است: یا معشوق بوده اند و مجنونی در پی عشق آنها، مثل شیرین، لیلی، بلقیس و...؛ یا اینکه حضوری حماسی و فعال داشته و تغییرات بزرگی را در تاریخ رقم زده اند، مثل تهمینه، رودابه، کتایون و...

ریحانه در این قسمت از شما می خواهد کمی فکر کنید و ببینید شهرزاد قصه گو در کدام دسته است؟ آیا به خاطر آنکه شاه شیفته اش خواهد شد، در دسته اول قرار می گیرد؟ آیا برای آنکه توانست از کشته شدن هزاران دختر دیگر جلوگیری کند، جزء دسته دوم است؟ یا نه، در هر دو دسته قرار می گیرد؟ اگر با مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب همراه باشید؛ پاسخ این سوال را خواهید یافت.

 

عوامل تولید:

گوینده: ریحانه زارعی

صدابردار: علی اقبال

تدوینگر: رضا طریحی

تهیه شده در استودیو نت به نت

بر اساس کتاب قصه های هزار و یک شب

 

پخش از وبسایت فرهنگی آموزشی نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما