فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

راههای علمی پرورش موسیقی در کودکان

  • انتشار1400/10/30
  • بازدید
راههای علمی پرورش موسیقی در کودکان

 

قبلا در پادکست ها و مقالات مختلف وبسایت نت به نت، بارها این نکته را تاکید کرده ایم که هیچ زمانی برای یادگیری موسیقی دیر نیست. اما بهترین زمان برای کشف استعداد موسیقی افراد در زمان کودکی است. زمانی که ذهن کنجکاو، با اشتیاق آماده کنکاش و جستجو در همه زمینه ها می باشد. در واقع با تربیت صحیح و بهره مندی والدین از معیار های علمی و عملی کار با کودکان، می توان آینده دلخواه کودک که در آن بتواند به شکوفایی برسد را شکل داد.

اما امروزه بسیاری از والدین راههای صحیح پرورش موسیقی کودک را نمی دانند. گاه پیش می آید بسیار عجولانه و البته نا آگاهانه فرزند خردسال خود را درگیر تعداد زیادی از کلاسهای آموزشی می کنند و به خیال خودشان بدین طریق حق انتخاب به کودک خود داده و وظایف خود را قبال او ادا نموده اند. این از دید روانشناسان و محققان رفتارشناسی کودکان عملی خطاست. ذهن یک کودک را نباید با یک مخزن بی انتها اشتباه گرفت. نباید با انواع علوم و مهارت ها، آن هم به صورت تخصصی ذهن او را پر کرد. بلکه می بایست هنرها و مهارت های مختلف را به صورت غیر مستقیم در مسیر کودک نهاد تا استدلال انتزاعی کودک بتواند از بین آنها یکی را انتخاب کند.

 

نقش والدین در تبلور استعداد نهان فرزندان

 

مثلا والدینی را دیده ایم، که کودک خود را به پنج یا شش کلاس آموزشی می فرستند و گمان می کنند که این کار باعث نبوغ در فرزندشان خواهد شد. این در حالی است که اینکار فقط تعدد انتخاب را در ذهن کودک می نشاند و در عاقبت می تواند از همه آنها دلسرد شده و وقتی به سن مدرسه برسد، با همین دید نسبت به درس های خود پیش برود.

تربیت و پرورش موسیقی کودکان سالها مورد تحقیق دانشمندان و پژوهشگران علوم مختلف انسانی بوده و با انواع آزمایش های علمی، بهترین حالات را برای این منظور به دست آورده و در اختیار جوامع جهانی قرار داده اند.

در این پادکست همکار ما رضا طریحی در وبسایت نت به نت به همراه خانم زینب شهبازی که تحقیقات ارزشمندی را در این خصوص انجام داده است، طی گفتگویی صمیمانه نقش استفاده از راههای علمی پرورش موسیقی در کودکان را مورد بررسی قرار می دهند. شنیدن این پادکست نه تنها به تمام والدین، بلکه به عموم افراد توصیه می گردد.

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما