فروشگاه

اخبار

اخبار

آیین نکوداشت استاد لطفی در پنج سالگی "لطف ساز"

  • انتشار1398/10/11
  • بازدید
آیین نکوداشت استاد لطفی در پنج سالگی "لطف ساز"


مراسم و آیین گرامیداشت استاد فقید محمدرضا لطفی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد. حضور برای عموم مردم آزاد می باشد.

 

"لطف ساز" نام مراسمی است که هر ساله به مناسبت سالروز تولد استاد مرحوم محمد رضا لطفی، در ماه تولد ایشان(دی ماه) و جهت نکوداشت یاد و خاطره این استاد بزرگ موسیقی سنتی ایرانی برگزار می گردد.

امسال نیز در این ماه، و هفتاد و سومین زاد روز محمدرضا لطفی، این مراسم برای پنجمین سال متوالی(بعد از فوت استاد)، با حضور جمعی از بزرگان و اهالی موسیقی برگزار خواهد شد.

این بزرگداشت که با سخنرانی جمعی از بزرگان و اجرای نوازندگان برجسته موسیقی سنتی همراه خواهد بود؛ در تاریخ جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۹ در فرهنگسرای نیاوران انجام می پذیرد.

در گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران آمده است، حضور در پنجمین مراسم لطف‌ساز که با همکاری این بنیاد و مکتب خانه میرزا عبدالله میزبانی خواهد شد، برای عموم علاقمندان آزاد می باشد.

دوستداران استاد لطفی میتوانند در تاریخ و ساعت ذکر شده به آدرس تهران- نیاوران- روبروی پارک نیاوران- فرهنگسرای نیاوران- سالن خلیج فارس مراجعه نموده و در این مراسم حضور به عمل برسانند.

 

استاد محمدرضا لطفی یکی از بزرگ ترین چهره های تاثیرگذار در موسیقی سنتی ایران، موسیقی دان، آهنگساز، پژوهشگر، ردیف دان، نوازنده برجسته و مدرس سازهای تار و سه تار بوده که در پنجم دی ماه ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمدند. و یک عمر در مسیر حفظ و اعتلای موسیقی سنتی ایرانی فعالیت نمودند.

در چهار سال گذاشته و در قالب این ویژه برنامه که بعد از فوت استاد لطفی برگزار گشته، چهره های هنری و ادبی ای همچون ارشد تهماسبی، مجید کیانی، قطب الدین صادقی، علی اکبر شکارچی، حمید متبسم، مازیار شاهی، فرخ مظهری، هادی منتظری، پویان بیگلر، هوشمند عبادی، بهاره فیاضی، علیرضا میرعلی نقی، شهرام صارمی و مجید درخشانی به عنوان سخنران یا نوازنده حضور داشته اند.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما