فروشگاه

اخبار

اخبار

آغاز انتشار پکیج کوک سنتور در وب سایت نت به نت

  • انتشار1402/02/13
  • بازدید
آغاز انتشار پکیج کوک سنتور در وب سایت نت به نت

خبری خوش برای هنرجویان موسیقی، مخصوصا نوازندگان سنتور

وبسایت نت به نت همواره تمام تلاش خود را معطوف بر ارج نهادن به هنر دوستی هنرجویان این سرزمین هنرخیز نموده است. مجموعه آموزشی- فرهنگی نت به نت این قدر شناسی خود را نه فقط به صورت لسانی، بلکه با ارائه محصولات ناب کاربردی در زمینه موسیقی نشان داده است. حال نوبت به معرفی یک پکیج آموزشی دیگر برای هنرجویان و نوازندگان سنتور رسیده است. پکیجی که بی شک یکی از دغدغه های این دوستداران هنر را برای همیشه مرتفع خواهد کرد.

 

آموزش ساز سنتور در وب سایت نت به نت

 

کوک سنتور، مسئله ای که کمتر به آن پرداخته اند

سنتور یک ساز پر سیم است که به مانند همه سازهای سیمی دیگر، هر چند وقت یکبار نیاز به کوک شدن و تنظیم نت دارد. اکثر سازهای سیمی مثل تار، سه تار و گیتار؛  تعداد سیم های کمی دارند و به راحتی با چرخاندن گوشی ها کوک می شوند. اما یک سنتور استاندارد 9 خرک، هفتاد دو سیم دارد که در دسته های چهار تایی از روی 9 خرک مربوط به سیم های زرد، و 9 خرک مخصوص سیم های سفید گذر می کنند و به گوشی های میخ مانندی می رسند. برای کوک کردن این 72 سیم، بایستی با آچار کوک سنتور، یک به یک به تنظیم و روی نت نشاندن صدای آنها اقدام نمود.

این مراحل که به نظر بسیار طولانی و تخصصی می رسد، باعث شده که هم خود هنرجویان و هم اساتید، اکثرا قید آموزش کوک سنتور را بزنند.

 

پکیج جامع آموزش کوک سنتور

 

حمل ساز برای کوک کردن، امری سخت و هزینه بردار

کیفیت و استانداردهای ساز، روی زمان خالی کردن کوک سنتور موثر است. هنرجو اگر بخت خوبی داشته باشد، سنتورش دیر تر کوک خالی می کند. اما سنتورهایی هم هستند که ماهی دو الی سه بار نیاز به کوک کردن دارند. به هر حال بهترین سنتور هم مثل همه سازهای سیمی دیگر، با گذر زمان کوک خالی می کند و هنرجو باید برای کوک کردن به موقع آن، عجله کند.

بله، باید برای کوک کردن سنتور عجله کرد. چرا که نواختن با یک ساز نا کوک سهم مهلک نوازندگی است. هنرجو باید ساز خود را حمل کند و نزد یک استاد یا کسی که کوک کردن سنتور را بلد است ببرد و با پراخت هزینه ای ساز خود را کوک کند. هزینه به کنار، اما مگر حمل کردن این ساز چغر و بدبار به همین سادگی است؟ همه این ها به کنار، هنرجو مجبور است فقط با همان کوک که اصولا در دستگاه شور است بنوازد و اگر زمانی خواست دستگاهی که در آن می نوازد را عوض شود، کل این پروسه را باید تکرار کند. از استاد رسولیان مدرس وبسایت نت به نت پرسیدیم آیا واقعا هنرجو نمی تواند کوک کردن ساز خود را یاد بگیرد؟

پاسخی زیبا داد و گفت این چه حرفی است؟ مگر کوک سنتور آپولو هوا کردن است؟ از همان روز جرقه ای زده شد تا با استفاده از تخصص و تجربه استاد گرانقدر جناب رسولیان، آموزش کوک سنتور به صورت یک پکیج کامل تولید شود تا هنرجویان با خیال راحت، خودشان دیگر این کار را انجام دهند.

 

آموزش کوک سنتور؛ کامل، جامع و آسان

ماحصل تلاش یک ساله استاد رسولیان و تیم نت به نت، تولید یک پکیج ناب و کاربردی شد که در 300 دقیقه ویدیو آموزشی، تمامی مراحل آموزش کوک سنتور از الف تا ی به زبانی ساده و آسان تدریس شده است. این پکیج از مرحله اول، یعنی شناخت فیزیک صوت، دامنه صدایی و فواصل بین نت ها، علائم تغییر دهنده و... شروع می شود. به مرحله دوم شامل معرفی و آموزش تیونر، شناخت پوزیسیون های مختلف سنتور و یادگیری علائم سرکلید برای دستگاه های موسیقی می رسد. و در مرحله سوم به آموزش عملی کوک کردن تک تک سیم های سنتور با استفاده از آچار کوک، دم مضراب و تیونر ختم می شود.

در این دوره آموزشی، هنرجو به صورت عملی و خیلی ساده کوک کردن سنتور خود را به صورت کامل یاد می گیرد. در ابتدا سرعت این کار برای هنرجو کند و آهسته خواهد بود. اما با گذر زمان و تمرین و تکرار، سرعت کوک کردن به حدی افزایش خواهد یافت که خود هنرجو هم باور نخواهد کرد. این طبیعت همه مهارت هاست که با تمرین و تکرار ارتقا پیدا می کند.

 

پکیج کوک سنتور، مناسب برای نوازندگان دیگر سازها

همه نوازندگان با هر سازی که می نوازند می توانند از محتوای ارزشمند این پکیج استفاده کنند. هر چند به صورت تخصصی برای ساز سنتور تولید شده است، اما موارد تئوریک کار برای همه سازها مشترک است. شناخت صوت، فواصل نتها، علائم تغییر دهنده، کار با تیونر و... مواردی است که در تئوری موسیقی برای همه سازها در همه جهان ثابت است. لذا این پکیج برای نوازندگانی غیر از ساز سنتور نیز مناسب است.

 

پکیج آموزش کوک کردن سنتور؛ بالاترین کیفیت، نازلترین قیمت

این پکیج، محصول آموزشی دیگر از سوی وبسایت نت به نت است که با کیفیتی زیاد برای هنردوستان تهیه شده است. هر جا که در طول آموزش ها نیاز بود، کادر دوربین در جزئیات بسته شده و از نظر صدا برداری نیز با بهترین تجهیزات به انجام رسیده است. با مراجعه به پکیج های آموزشی وبسایت نت به نت به راحتی خواهید توانست این پکیج ارزشمند را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید و دیگر کوک کردن سنتور خود را خودتان بر عهده گیرید.

ساز دلتان کوک.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما