فروشگاه

مقالات

مقالات

تابلو فرش نگاره اساتید موسیقی ایران، فروشگاه نت به نت

  • انتشار1401/02/23
  • بازدید
تابلو فرش نگاره اساتید موسیقی ایران، فروشگاه نت به نت

 

حفظ و اشاعه نام و یاد اسطوره ها، وظیفه ای همگانی

در طول تاریخ طرفداران تمام شاخه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، آئینی و غیره برای اشاعه و ماندگاری آثار و نام مشاهیر خود، تلاش کرده و تحت هر عنوانی چون مجالس بزرگداشت، نشر آثار، دعوت کلامی، نصب المان ها و یادبودها سعی بر این کار نموده اند. گاها طرفداری، خود را به شکل تعصب نیز نشان میدهد. هر چند در مذمت تعصب نکته ها گفته اند؛ اما تعصب نیز همچون دیگر صفات نسبی اگر بر الگویی صحیح قرار گیرد و مطابق با معیارهای اخلاقی و انسانی باشد، نه تنها کار عبثی شمرده نمی شود، بلکه احساس خوشایندی را در مردم ایجاد می کند. اتاق پسر بچه ای را در نظر بگیرید که دیوارهایش پر از پوسترهای کریستیانو رونالدو باشد. یا کری خوانی و کل کل بین دو جوان کله‌داغ در مورد تیم های استقلال و پرسپولیس. یا مثلا شخصی که آرشیو تمام فیلم های کارگردان مورد علاقه خود را روی وی اچ اس، سی دی، دی وی دی و... نگه داری می کند و با ذوق فراوان کلکسیون شخصی‌اش را به شما نشان میدهد. این ها همه زیباست حتی اگر با تعصب همراه باشد.

از سطح شخصی نیز اگر فراتر رویم، متوجه می شویم که جوامع نیز به مشاهیر خود می بالند و با المان های مختلف، به داشتن اسطوره خود افتخار می کنند. اسامی خیابان ها و کوچه ها، نصب مجسمه در میادین و پارکها، قرار دادن تندیس و نماد مشاهیر در مکان های خاص، نگهداری از لوازم شخصی آنها در موزه ها و...

 

 

دِین ما به مشاهیر موسیقی اصیل سنتی

ما اهالی موسیقی، میراث گرانبهایی داریم که در پس آن، تاریخی کهن قرار گرفته است. تاریخ موسیقی سنتی پر از بزرگانی بوده که تمام هم و غم‌شان در زندگی، به دوش کشیدن بار امانت از نسل های پیشین و انتقال آن به نسل های بعد بوده است. چرخه ای پر از فداکاری که زیر و بم موسیقی سنتی ایران را سینه به سینه گردانده، پرورش داده و با کاملترین سطح آن، به دست ما رسانیده است. به جد می توان گفت دستگاه های موسیقی ایرانی، از لحاظ ساختار، چارچوب؛ از کاملترین سبک های موسیقی جهان است. هر دستگاه حال و هوای خود را دارد و نوعی از احساس انسانی را با زبان ریتم و ملودی و آواز، بیان میدارد. گوشه های موسیقی چنان به نظم در کنار هم بنشسته اند، که از آغاز چون مرغی سبکبال پر پرواز می گشایند و به اوج اعلی می رسند و در انتها با فرودی موزون و ظریف، تجسم یک پروازی پر از رهایی و شکوه را متجلی می کنند. 

آری، این میراث نه تنها تاریخی بزرگ را یدک می کشد، بلکه در اوج ماندنش مرهون تلاش کسانی ست که در تاریخ معاصر، این امانت سنگین را مسئولانه بر دوش خود حمل کردند تا به دست ما برسد.

تاریخ بی رحم است! اگر به مسئله ای پرداخته نشود، تمام مراحل پردازش آن به فراموشی مطلق می پیوندد. مثالش اهرام ثلاثه مصر! این بنای با شکوه و باور نکردنی، حاصل دانش و هنر اعلای کسانی است که توانسته اند بنایی ناشدنی را بسازند. جالب است بدانید بیش از دو میلیون سنگ هر کدام با وزن تقریبی ۲۰ تن در ساخت هرم جیزه به کار رفته است. سنگهایی که تا هزار کیلومتر حمل شده، میلیمتری تراش خورده و در جای مخصوص خود بر بلندای این هرم بنشسته است. این سمفونی بی نقص معماری، ریاضی، هندسه و مهندسی؛ یک بار فقط نواخته شد. تلاشی برای ثبت رمز و رموز ساخت آنصورت نگرفت. و اکنون آن دانش عجیب و دست نیافتنی، در اعماق تاریخ دفن شده تا هر کس از راه برسد نظریه ای برای ساخت آن بدهد. یکی بگوید فضایی ها ساختند، دیگری بگوید علم آن زمان مصر از الان هم پیشرفته تر بوده و خلاصه هر شبه علمی را به ساخت این بنا نسبت بدهند.

اما موسیقی ما توانست در دوران تاریک و روشن اجتماعی، سیاسی، اقتصادی؛ با اتکا بر عزم راسخ بزرگانی که قدر این موهبت را می دانسته اند، از دل رویدادها و حوادث بیشمار بگذرد و تا به امروز به حیات خود ادامه دهد و هر روز پر بار تر از دیروز گردد. حال این وظیفه ماست که قدر این میراث را بدانیم و از آن حراست و نگهداری کنیم.

 

تابلو فرش نگاره اساتید موسیقی ایرانی؛ زینت مکان، یادآور زمان

فرش ها هر چقدر هم که زیبا و پر نقش باشند، سر انجامشان در زیر پای انسانهاست. اما بر خلاف فرش، تابلو فرش در اوج جای جا دارد. در واقع تابلو فرش یک اثر هنری دیداری‌ست. انگار که می گوید فقط مرا تماشا کنید تا به شما زیبایی نشان دهم. به من دست هم نزنید! 

امروزه زینت بخش دیوارهای منازل و دفاتر کار، دیگر تابلوی عکس و پوستر نیست. بلکه تابلو فرش جای آنها را گرفته است. هر تابلو فرش ارائه دهنده ارزشی است که برای صاحب آن مهم است. تابلو فرش بیانگر روحیات و طبع شماست. یکی تصویر معشوق و معشوقه اش را تابلو فرش می کند، یکی مناظر طبیعت. حال چه زیباست که ما اهالی موسیقی، چهره اساطیر خود را همواره در برابر چشمان خود و دیگران قرار دهیم. این حرکت سمبلیک و فرهنگی، خود می تواند آوازه اساتید محبوبمان در موسیق اصیل را به چشم دل آنان که نمی داند، برساند. دیگران می بینند و کنجکاو می شوند. پیگیری می کنند تا آن چهره را بشناسند. و چه بسا با شنیدن آثار او، دل در گروی هنر نهاده و نه تنها خود به جمع دوستداران موسیقی اصیل بپیوندد، بلکه در تربیت فرزندانش قسمتی را به این هنر ناب اختصاص دهد. شاید همان کودک، خود در آینده از زمامداران موسیقی کلاسیک ایران گردد

اثر پروانه ای یعنی همین! که با فعلی کوچک، نقش پر رنگی را در فروغ رخشان هنر ناب سرزمینمان، ایفا کنیم. 

 

 

خرید تابلو فرش اساتید موسیقی ایران از فروشگاه نت به نت

عزیزانی که قصد خرید تابلو فرش منقوش به چهره اساتید موسیقی را دارند می توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین وبسایت نت به نت، در قسمت صنایع دستی تابلو فرشهای متنوع با چهره اساتید و اسطوره های موسیقی ایران را ببیننند. در این فروشگاه تابلو فرش هایی با نگاره اساتید بزرگی همچون محمد رضا شجریان، محمد رضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، کیهان کلهر، شهرام ناظری، پرویز یاحقی، غلامحسین بنان در دسترس علاقه مندان برای خرید قرار دارد. 

این تابلو فرشهای ماشینی از نخ پلی استر درجه یک صادراتی ساخته شده اند. قابلیت شستشوی مکرر دارند و در برابر نور آفتاب رنگ خود را حفظ می کنند. 

نکته قابل توجه اینکه شما می توانید تابلو فرش ها را با ابعاد دلخواه خود سفارش دهید. همچنین اگر تصویر دلخواهی دارید که در این لیست نیست، می توانید آن را سفارش دهید. راه ارتباطی با مسئول فروشگاه، در همان قسمت تابلو فرشها قرار داده شده.

 

خرید آنلاین تابلو فرش با نگاره اساتید موسیقی ایران

 

این محصولات زیبا پس از خرید، کمتر از پنج روز کاری به دست شما خواهد رسید.

در ویدیوی زیر همکار ما به معرفی این تابلو فرش ها می پردازد. با دیدن آن مقیاس خوبی از ابعاد و سایز آنها خواهید داشت. لطفا این پست را با دیگر علاقه ‌مندان به هنر موسیقی به اشتراک بگذارید.
 

ارائه شده توسط وب سایت فرهنگی آموزشی نت به نت

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما