فروشگاه

مقالات

مقالات

سه تار را ارزان یاد بگیرید!

  • انتشار1398/06/11
  • بازدید
سه تار را ارزان یاد بگیرید!

سه تار را ارزان یاد بگیرید!

 

بد وضعی شده. آقا همه که اینقدر پول ندارن. یکی دانشجوئه، یکی خونه دار و یکی کارمند. آخه موسیقی دل خوش میخواد والا. الان جامعه جوری شده  که بگی میرم ساز یاد میگیرم، میگن دلت خوشه ها. چند روز پیش مهمون داشتیم. من توی اتاقم مشغول تمرین بودم. مادرم چند بار صدام زد: علی جان بیا زشته مهمونا نشستن سراغتو میگیرن. خلاصه تمرینم که تموم شد رفتم در جمع خونواده. عموم با اهل و عیال اومده بودن. صحبت از گرونی و دلارو این حرفها بود. عموم گفت کجایی علی جان یک ساعته ما اومدیم. بعد به شوخی گفت: مثل اینکه ما رو دوست نداری! گفتم نه عمو جان، داشتم تمرین میکردم.

   + پرسید: تمرین چی؟

  • گفتم: تمرین سه تار.

   + ماشالا تو هنوزم ساز میزنی؟ چه دل خوشی داری!

   - (یه لحظه تو خودم رفتم، یکم بهم برخورد.) خب چیه عمو جان؟ حتما باید دلم خوش نباشه؟

   + (از حالت صورتم فهمید یکم ناراحت شدم.) نه منظورم اینه که خوش به حالت ذهنت آزاده. این شرایط گرونی و وضعیت اقتصادی اعصاب ما رو که حسابی بهم ریخته.

   + عمو جان این شرایط برای همه هست. اما اینکه بشینم و بهش فکر کنم، چه فایده ای  داره؟ من انرژی جسم و ذهنم رو برنامه ریزی میکنم. میدونی چرا شما استرس گرونی و اقتصاد و صد تا خبر بد دیگه رو داری ؟

  • نه، دلیلش چیه؟

+ چون شما گوش به اخبار هستی و هر جا هم که می شینید، همین صحبت ها ادامه رو می کنید. من اینجور نیستم. از حرفها و خبرهای منفی فاصله میگیرم. واقعاً از این حرفها بیزارم. وقتی اینقدر حرف خوب وجود داره برای زدن، این همه ملودی های زیبا هست واسه نواختن، اونوقت من بیام ذهنم رو درگیر حرفهای عوام کنم که چی بشه؟! منم در جریان گرونی و بیکاری و این حرفها هستم، اما سعی میکنم به ندای درونم گوش بدم و واسه عشق و علاقه ام ارزش قائل بشم...

 

آموزش آهنگ برای سه تار

 

خلاصه کمی گذشت و بینمون یه سکوتی بر قرار شده بود. یهو یاد حرف اون توریست ژاپنی افتادم که توی باغ فین کاشان دیدمش. می گفت ایرانی ها آرزویی ندارن، فقط پول میخان. بهشون میگی آرزوت چیه؟ میگن پولدار باشیم. بعد میگم پول رو میخای چیکار؟ میگه یه خونه و یه ماشین بخرم. یعنی اوج آرزوی اکثر ایرانی ها، خونه و ماشینه؟ اینا شد آرزو به نظرتون؟! این تاسف باره که سقف آرزوی آدمای یک جامعه دوتا چیز مادی باشه.

 خلاصه به عموم یکم روحیه دادم. آخه آدم شادیه، زندگیش هم خوبه ولی خوب کمال همنشین هم خیلی مهمه. وقتی تو یه جمع همه حرف های منفی بزنن، ناخودآگاه  روی شما هم تاثیر میذاره...

 این داستان رو برای این گفتم تا بهتون بگم، گوشتون رو به روی این حرفها ببندید و برید دنبال عشقتون. کاری که خودم هم انجامش میدم. اونقدر کسی بهم گفته ول کن بچه، ساز چیه دیگه؟ فکر نون کن که خربزه آبه. اون روز که میخواستم استودیو خونگی بزنم چقدر پدرم مخالفت  کرد، تا خلاصه درستش کردم و اونجا الان دیگه بهشت منه. ایشالا در داستانی جدا کامل براتون میگم ، که چطور اونجا را درست کردم.

 از بحث دور نشیم. توی عنوان این مطلب نوشتم چطور سه تار را ارزان یاد بگیریم. داستان بالا کمی به این موضوع مربوط میشه. در ادامه داستانی کوتاه از یکی از هنرجویانم براتون تعریف میکنم که با آموزشهای من شروع به یادگیری سه تار کرد.

 از نظر مالی شرایط خوبی نداشت و من سعی کردم به او کمک کنم، تا به عشقش برسه و نوازندگی سه تار که از کودکی عاشقش بود رو آغاز کنه.

 

 

شروع آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

شرح داستان :

 

دانیال عاشق سه تار بود، انسان عاشق همواره یا راهی پیدا می کنه یا راهی می سازه. دانیال پسری 24ساله، دانشجوی مهندسی برق و یکی از هنرجوهای منه. اون از طریق اینستاگرام با آموزشهای من آشنا شد و از لینک بالای پیجم وارد کانال آموزشی سه تارم شد. نمیدونم در جریان هستید یا نه. که من یک کانال آموزش مجازی سه تار دارم که در اون تمام تجربیاتم را در قالب ویدئوهای آموزشی به علاقه مندان ساز سه تار،  انتقال میدم. دانیال هم یکی از اون هنرجوها بود که به جمع ما پیوسته بود. یه روز با من تماس گرفت و گفت قصد داره سه تار رو شروع کنه. یه مقداری از زندگی و شرایط مالیش برام گفت. اولش فکر میکرد من ساکن تهران هستم و میخواست بیاد پیشم کلاس. که بهش گفتم که کاشان هستم و به صورت مجازی سه تار رو آموزش میدم. و گفتم نمونه آموزشهای من رو ببینه. چون به جرات میتونم بگم چیزی از کلاس حضوری کم نداره. بعد از چند روز زنگم زد و خیلی خوشحال و پراز انرژی بود. استاد دمت گرم ویدئو ها رو دیدم  و اومدم ابتدای کانال و از اول شروع کردم به دیدن آموزش هاتون. دمت گرم چقدر خوب توضیح دادی...

خیلی خوشحال شدم که با آموزشها ارتباط برقرار کرده بود. بهش گفتم راستی، تو از صفر سه تار رو شروع کردی؟ گفت نه استاد، من دو سال کلاس رفتم اما به دلایلی دیگه نرفتم. کنجکاو شدم ببینم چرا اون کلاس رو ادامه نداده. یه حرفهایی زد که بهش حق دادم. داستان از این قرار بود که استاد سه تارش، روحیات خاصی داشته. دارای صفاتی مثل بد اخلاقی و پول دوستی بوده. حالا چرا دانیال از کلاس دلسرد شده؟ الان براتون میگم.

 دانیال تعریف میکرد که من آدم آنتایم و منظمی هستم. همیشه هم سر وقت میرفتم کلاس. یه جلسه اتفاقی تو ترافیک موندم و یه ربع دیر رسدم سر کلاس. آخه آموزشگاه ما برای هر هنرجو یک ساعتی رو مشخص میکرد. مثلا 6 تا 6:30 نوبت کلاس من بود. من 6:15 رسیدم. کلاس ها تک به تک برگزار میشد. وقتی رسیدم منشی گفت بشینید تا نوبتتون بشه. دیر کردید و یه هنرجوی دیگه رو فرستادم داخل. منم همونجا نشستم. هنرجو کلاسش تموم شد، منم پا شدم برم داخل کلاس. استاد گفت نه! شما نه.بعد به یکی دیگه اشاره کرد و به منشی گفت ایشون بیاد داخل. دلیلش رو از منشی پرسیدم، گفت استاد خیلی روی ساعت حساسه. شاید اصلا امروز نزاره کلاس بری تا یه جور تنبیه بیشه برات. چند ماه پیش یه بچه ها ۱۰ دقیقه دیر کرد؛ تا آخر ساعت نگهش داشت بعد گفت امروز دیر کردی برنامه بهم ریخت، ایشالا جلسه بعدی...

دانیال در ادامه گفت: من توی ذهن خودم آنالیز کردم که این ربطی به نظم نداره. این یه مشکل روحی روانیه. من از اونور شهر اومدم که ایشون علافم کنه، بعد بگه برو خونه؟! خیلی مسخرس. در کلاس باز شد و هنرجو اومد بیرون بعد به من گفت آقای صادقی بفرما. رفتم داخل کلاس و عذر خواهی کردم واسه تاخیرم. گفت باشه ولی تکرار نشه! وقتی دیر کنی وقت بقیه و من رو ضایع میکنی.اولش میخواستم بگم امروز کلاست کنسله. اما دلم سوخت برات. خب حالا شروع کن درس کرشمه ماهور رو بزن. تازه بخش ماهور کتاب استاد ذوالفنون رو شروع کرده بودم. بعد از تذکر استاد، ذهنم به هم ریخت. قاطی کرده بودم و نمی دونستم چی بزنم. از خط اول شروع کردم و دوتا میزان که زدم دیگه یادم رفت. یه چند دقیقه فکر کردم، استاد گفت مگه تمرین نکردی؟ گفتم چرا به خدا اما حالا یادم رفته! گفت آخه این چیزی نیست که یادت بره! گفتم استاد ذهنم بهم ریخته. گفت برو هفته بعد با ذهن آروم بیا. امروز دیگه بهت درس جدید نمیدم.

حالم گرفته شد و رفتم خونه.این همه وقتم رفته بود، تازه هزینه کلاس رو هم داده بودم و درس جدید هم یاد نگرفتم.

قانون دیگه ای که آموزشگاه داشت این بود که اگه غیبت میکردی اون جلسه از بین میرفت. پرداخت هزینه کلاس ها به صورت ترمی بود. هر ترم هم 3 ماه بود یعنی 12 جلسه. که می شد به ازای هر ماه 4 جلسه. هزینه هر ترم آموزش سه تار هم 600 هزار تومن بود یعنی جلسه ای 50 هزار تومن. خوب این مشکلی نبود. بدیش این بود که اگه مثلاً تعداد سوالاتی که از استاد می پرسیدم بیشتر از سه تا میشد، میگفت باید جدای از این جلسات  توی کلاس خصوصی من ثبت نام کنی. هزینه اون کلاس هم جلسه ای 30 تومنه. این رو به صورت یه قانون در آورده بود. برا همینم بچه ها میترسیدن ازش سوال بپرسن. چون اگه حس میکرد بلد نیستی میگفت باید بیای کلاس خصوصی! اونی که پول نداشت واقعاً شرمنده میشد. خود هزینه کلاس هم زیاد بود حالا بخوای 30 تومن هم برای کلاس خصوصی بدی. خلاصه اینارو که دانیال بهم گفت اعصابم بهم ریخت. میخواستم شماره آموزشگاهشون رو بگیرم و هرچی از دهنم در میاد بهشون بگم. آخه این چه کاریه؟ مگه سر گردنس؟

خلاصه عصبانیتم فروکش کرد و گفتم دنیال جان من کاملا بهت حق میدم که چرا ادامه ندادی. اینجوری هنرجو چیزی یاد نمیگیره که هیچ، از ساز و موسیقی هم کلا نا امید میشه. اون هم کاملا موافق بود و گفت دقیقا من هم اینجوری شدم. تا اینکه توی اینستاگرم با هشتگ های آموزش سه تار دنبال ویدئو های آموزشی گشتم. چند نفر دیگه هم درس میدادن اما اصلا به دلم ننشست، و  با آموزشهای شما ارتباط برقرار کردم . از شما میخوام کمکم کنید تا دوباره از اول، یادگیری سه تار را شروع کنم

 

 

مسیر جدید یادگیری سه تار برای دانیال

 

خدا رو همیشه شکر میکنم، که این توانایی رو به من داد تا بتونم در حوزه تخصصی خودم، به دیگران خدمت کنم. شروع کردم از اول کار، برای دانیال توضیح دادم که از کجا شروع کنه. لینک آموزشهای رایگانم رو براش فرستادم. بعد بسته آموزشی ماهور را به او معرفی کردم. جالب اینجا بود که وقتی مبلغ آموزش ها رو دید، خیلی خوشحال شد. گفت اگر میخواستم بخش ماهور تو همان آموزشگاه کلاس برم باید 1.5 میلیون پول میدادم. بعد مقالات آموزشی سایتم رو براش فرستادم. دانیال از اون موقع یکی از مخاطبان پر و پا قرص وبسایت نت به نت شد. الان که دو ماه از اون روزی که باهاش صحبت کردم میگذره، راحت قطعه مرغ سحر را مینوازه. بسیار از این بابت خوشحالم، باور نمیکردم هنرجو بتونه با آموزش مجازی، بهتر از کلاس حضوری به این خوبی پیش بره. خیلی به خودم امیدوار شدم.

دوستان این داستان یکی از ده ها داستانی است که هنرجویان، برایم تعریف کرده و می کنن. اول از حرفاشون خیلی ناراحت میشم به خاطر افرادی که به نام استاد، فقط جیب یه آدم عاشق از همه جا بی خبر رو خالی میکنن. بعد در ادامه خیلی خوشحال میشم که جریان عشق و باورهای مثبتم مثل مغناطیس، علاقه مندان به ساز سه تار رو جذب متد آموزشی من کرده. اول از خدا و دوم از تمام هنرجوهای عزیز سپاسگزارم که حرف ها و نظراتشون، ادامه ی راه تدریس سه تار رو برای من آسون تر میکنه.

 

 

چگونه بدون رفتن به کلاس، سه تار یاد بگیریم

 

در وبسایت نت به نت سه تار را ارزان یاد بگیرید

 

بنا به درخواست هنرجویان در سراسر کشور مبنی بر گران بودن کلاسهای موسیقی و همچنین بد بودن وضعیت شرایط اقتصادی . تصمیم گرفتیم خدمتی بزرگ به هنرجویان سه تار کنیم . بدون شک در این وضعیت اقتصادی همه نمیتوانند برای هر جلسه از کلاس موسیقی 40 الی 50 هزار تومان هزینه کنند . عزیزانی در مناطق روستایی کشور زندگی میکنند که به استاد دسترسی ندارند و اگر بخواهد به کلاس سه تار بروند باید به مرکز استان بروند . دسته دیگری از علاقه مندان به سه تار دانشجویان و کارمندان هستند که زمان کافی برای رفتن به کلاس ندارند . همه این دوستان یک گوشی موبایل دارند که به اینترنت متصل است . لذا با مراجعه به وبسایت ما و با استفاده از بسته های آموزشی سه تار میتوانند در منزل یه راحتی سه تار یاد بگیرند . در توضیحات هر بسته آموزشی عنوان کرده ایم . اینجا هم عنوان میکنیم . هزینه هر جلسه کلاس آموزشی با کرایه رفت و برگشت به آموزشگاه برای هر هنرجو 40 الی 50 هزار تومان در می آید . اما با تهیه بسته های آموزشی ما . تقریبا یک پنجم این قیمت پول میپردازید . برای مشاهده اطلاعات پیشتر از پکیج ها به لینک زیر مراجعه کنید

 

آشنایی با بسته های آموزشی سه تار

 

 

نکته پایانی در مورد خرید ساز است . اگر تصمیم به خرید سه تار دارید و اطلاعات کافی از انتخاب یک سه تار مناسب ندارید . پیشنهاد میکنم یک سری به فروشگاه نت به نت بزنید و از سازهایی که توسط استاد اقبال تایید شده دیدن فرمایید .

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما