فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش پیانو-دروس پیش نیاز-قسمت اول

  • انتشار1401/10/25
آموزش پیانو-دروس پیش نیاز-قسمت اول

بنام خدا. همراهان عزیز، سلام. بالاخره نوبت به آموزش پیانو در وبسایت نت به نت رسید. شاخه ای که برای شروع آموزش آن بسیار منتظر بودید. تیم نت به نت از مدت ها پیش و از دل و جان برای اجابت درخواست شما مردم هنردوست این سرزمین هنرپرور، در حال مراحل پیش تولید و مقدماتی این کار بوده است. مفتخریم اعلام داریم که از امروز، آموزش پیانو، در وبسایت آموزش موسیقی نت به نت آغاز می شود و مثل دیگر سازها تا مراحل پیشرفته ادامه می یابد.

 

چکیده مطالب:

آموزش پیانو به صورت مجازی چگونه است؟

مزایای آموزش پیانو به روش مجازی چیست؟

تفاوت ها و نقاط اشتراک آموزش کیبورد و پیانو چیست؟

معرفی کتاب های آموزشی برای پیانو

برای شروع یادگیری پیانو چه سازی بخریم؟(پیانو یا کیبورد؟)

 

آموزش مجازی پیانو

ساز پیانو به صورت مجازی در وبسایت نت به نت تدریس خواهد شد. این به معنای آن است که به جای مراجعه به آموزشگاه ها و شرکت در کلاس های حضوری، این کلاس ها را به منزل خود می آورید. به این صورت که در هر جلسه درست مثل کلاس های حضوری، یک ویدیوی آموزشی خواهید داشت و طول هفته را به تمرین کردن آن خواهید پرداخت. پس از آمادگی به سراغ جلسه بعد و دروس بعدی رفته و بدین شکل به صورت گام به گام، قدم به قدم و نت به نت این ساز دوست داشتنی را یاد خواهید گرفت.

 

مزایای آموزش پیانو به روش مجازی

1- صرفه اقتصادی:

در وبسایت نت به نت بیش از هفتاد درصد از محتوای آموزشی سازها به صورت رایگان است. بدین شکل هنرجو هم کیفیت و سطح آموزش را می بیند، هم در هزینه های خود به مقدار قابل ملاحظه ای صرفه جویی می کند. در کنار آن بسیاری از هزینه ها، مثل رفت و آمد و هزینه بالای هر جلسه کلاس حضوری در این روش حذف می شود. چرا که در روش مجازی قیمت جلسات به دلیل تعدد هنرجویان و استفاده از یک آموزش واحد، به شدت سر شکن می شود.

 

2- در دسترس بودن دائمی محتوای آموزشی:

کلاس های حضوری فقط در آن واحد برگزار می شود و هنرجو به محتوای آن دیگر دسترسی ندارد. اما در روش مجازی، هنرجو ویدیوی آموزشی را دانلود می کند و بارها و بارها می تواند آن را پخش کند و قسمت های مشکل تر را بازبینی کند.

 

3- مناسب برای افرادی که به کلاس های حضوری دسترسی ندارند:

در دسترس نبودن یا دور بودن مکان آموزشگاه ها در سطح شهر نسبت به همه ی افراد و حتی گاها نبودن آموزشگاه در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها باعث استقبال زیاد از آموزش غیر حضوری یا مجازی موسیقی شده است. هنرجو برای یادگیری پیانو یا هر ساز دیگری بایستی در هر جلسه مسافت زیادی را طی کند. اما در شیوه مجازی حتی نیاز نیست هنرجو از خانه خود خارج شود.

 

4- مدیریت زمان:

بسیاری از افراد بنا به مشغله زندگی و کاری نمی توانند ساعات خود را با کلاس های حضوری آموزش پیانو هماهنگ کنند. از طرفی برخی نیز از مشکلات دیگری همچون بیماری، محدودیت در تردد و ... رنج می برند. این در حالی است که در آموزش پیانو به روش مجازی، مدیریت زمان کاملا با خود هنرجوست و هر زمان از 24 ساعت شبانه روز را می تواند به این امر اختصاص دهد.

 

تفاوت ها و اشتراکات آموزش پیانو و کیبورد چیست؟

با دیدن این ویدیو شاید برایتان سوال شود که قرار است کیبورد را یاد بگیرید یا پیانو؟ خب پاسخ این است که شما قرار است نوازنده پیانو شوید و می دانید که آموزش پیانو نسبت به کیبورد از درجه سختی بیشتری برخوردار است. اما به تشخیص استاد دانش، در کنار آموزش پیانو بهتر است کیبورد را نیز یاد بگیرید، چرا که موجب تقویت و ارتفای مهارت آمورد گیری می شود. لذا در آینده و به موازات آموزش پیانو، یادگیری ساز کیبورد هم در برنامه آموزشی قرار خواهد گرفت و بدین شکل، ذهن شما برای ورود به دنیای نوازندگی پیانو آماده می شود.

 

یادگیری پیانو

 

نکاتی که در مورد آموزش کیبورد و پیانو بهتر است بدانید:

در نوازندگی کیبورد، دست راست تحرک بیشتری نسبت به دست چپ دارد، چرا که وظیفه آن نواختن نت های ملودی است. اما دست چپ فقط آکوردها را می نوازد. آکورد یعنی به صدا در آوردن همزمان حداقل سه نت. از این رو بعد از مدتی کار با کیبورد، احتمال دارد که دست چپ دیگر نتواند مثل دست راست انعطاف، تکنیک و سرعت عمل داشته باشد. به عبارتی تنبل می شود. آنجاست که تمرینات پیانو در کنار کیبورد نوازی، دست چپ شما را نیز برای انجام حرکات تکنیکی و سریع آماده سازی می کند.

نتیجه: تقویت همزمان آکورد گیری و نواختن ملودی، مهمترین فاکتور در آموزش پیانو به حساب می آید.

 

کتاب آموزش پیانو

 

کتاب آموزش پیانو

 

خب همانطور که در این ویدیو مشاهده می فرمایید، استاد حامد دانش برای شروع کار دو کتاب را به شما معرفی می کند.

1. کتاب بِیِر- آموزش مقدماتی پیانو- اثر فردیناند بیر

2. کتاب گلچین آهنگ ها- تار پین ‌یان

 

* کتاب بیر یکی از استانداردترین کتاب های آموزش مقدماتی پیانو می باشد که در آن تمرینات ارائه شده با شیب ملایمی از سطح مقدماتی شروع، و رفته رفته پیشرفته تر می گردد. این کتاب به گونه ای نگاشته شده است که همه افراد و در هر رنج سنی می توانند با متد آن و زیر نظر مدرس پیانو به یادگیری این ساز بپردازند.

 

* کتاب گلچین آهنگ ها بهترین گزینه برای شروع یادگیری کیبورد است. با ارائه آهنگ های جذاب و آسان، برای مراحل اولیه آموزش کیبورد به همراه نت خوانی بسیار مناسب است.

 

نکته: حتما بایستی هر دو کتاب را تهیه کنید. چرا که آموزش ها به صورت موازی از هر دو کتاب خواهد بود. کتاب های فوق در همه کتاب فروشی های معتبر به فروش می رسد. به زودی در فروشگاه نت به نت نیز می توانید آنها را تهیه کنید.

 

آیا حتما باید پیانو بخریم؟

ببینید دوستان، همه ما از وجود گرانی های بی حد و حصر اخیر مطلع هستیم. ضمن اینکه خود پیانو نیز در دسته سازهای گران قیمت به حساب می آید. لذا خرید یک ست پیانو برای اکثر هنرجویان فعلا میسر نیست. در ابتدا خدمت شما عرض کنیم که چنانچه از تمکن مالی برخوردار هستید و بحث هزینه برای شما مطرح نیست؛ می توانید با خرید یک پیانوی آکوستیک یا الکتریک کار خود را شروع کنید. اما برای عزیزانی که وسع مالی این اجازه را به آنها نمی دهد، می توانند با خرید یک کیبورد استاندارد با اندازه کلاویه های مناسب، به یادگیری این هنر بپردازند. حتما توجه داشته باشید که کلاویه ها استاندارد و تا حد زیادی مشابه با کلاویه های پیانو باشند. سال ها می توانید با یک کیبورد به یادگیری پیانو بپردازید و در زمانی که وارد مراحل پیشرفته شدید، آن موقع برای خرید پیانو اقدام کنید.

 

آنچه در ویدیوی آموزشی زیر خواهید دید

در ویدیوی زیر استاد حامد دانش، نوازنده باتجربه، با سواد و خوش پرستیژ سازهای کیبورد و پیانو به معرفی دوره های آموزشی پیانو در وبسایت نت به نت می پردازد. از متد آموزشی خود می گوید و مراحل آموزش این ساز را برای شما شرح می دهد. کتاب هایی که برای تدریس انتخاب نموده است را به شما معرفی می کند. این ویدیو اولین بخش از دروس پیش نیاز آموزش پیانو است. وبسایت نت به نت هر هفته به صورت مرتب یکی از دروس آموزش پیانو را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

در ویدیوی زیر قسمت اول دروس پیش نیاز آموزش پیانو را مشاهده بفرمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما