فروشگاه

پکیج های آموزشی

خرید دوره های آموزشی

پکیج آموزش سنتور- دوره متوسطه اول

  • انتشار1402/08/14
پکیج آموزش سنتور- دوره متوسطه اول

سلام بر هنر دوستان. علاقه مندان به ساز اصیل سنتور. هنرجویانی که پر انگیزه و قبراق پله های یادگیری سنتور نوازی را یک به یک طی می کنند و به این زودی ها قصد بیخیال شدن ندارند. ما آمده ایم تا در این بخش، خبری خوب به شما دهیم. انتشار پکیج دوره متوسطه آموزش سنتور که خیلی ها منتظر آن بودند. اکنون این بسته آموزشی بسیار قدرتمند و با کیفیت، در اختیار شماست و می توانید در انتهای همین صفحه آن را تهیه کنید.

 

آموزش سنتور بر مبنای متد اساتید بزرگ

آموزش سنتور در نت به نت از سطح صفر، یعنی جایی که هنرجو تازه یاد میگیرد چگونه مضراب را در دست بگیرد شروع شد و تا به امروز بیش از سه سال از این جریان می گذرد.

هنرجویان کار خود را با پکیج دوره مقدماتی آموزش سنتور آغاز کردند. این دوره بر مبنای اتود و تمرینات کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور بود. 49 درس کاربردی که به تدریج هنرجو را از سطح صفر، به نوازندگی در سطح مبتدی رسانید.

در دوره مقدماتی با مفاهیم اصلی موسیقی آشنا شدیم. از پوزیسیون های سه گانه سنتور گرفته تا نواختن ملودی در کسر میزان های مختلف را یاد گرفتیم. با پایان دوره مقدماتی، هنرجویان کاملا با حس و حال سنتور آشنا بودند و به راحتی می توانستند قطعات سبک و آهنگ های ساده شده را بنوازند.

تدریس بی نظیر استاد رسولیان، مدرس با تجربه این ساز باعث شد مطالب و نکات آموزشی تا عمق ذهن هنرجویان نفوذ کرده و از تئوری موسیقی تا نوازندگی مبتدی را تمام و کمال یاد بگیرند.

حال هنرجویان بایستی یک گام پا را فراتر بگذارند و به فکر سرعت و تکنیک در سنتور نوازی باشند. امری که در اولین بخش دوره متوسطه، یعنی همین پکیجی که در حال مطالعه معرفی آن هستید رقم می خورد.

اکنون نوبت به گشودن کتاب شیوه سنتور نوازی استاد کامکار می رسد و جلسات آموزشی ای که با تدریس استاد رسولیان، یک به یک هنرجویان را به سمت حرفه ای شدن در نوازندگی سوق می دهد.

در ادامه به شرح محتوای اولین دوره متوسطه آموزش سنتور در وبسایت نت به نت خواهیم پرداخت.

 

نوازندگی با سنتور در سایه ذوق و تلاش

می گویند چیزی در دنیا نیست که نتوان با پول به آن رسید. آیا با این حرف موافق هستید؟ یادگیری سنتور چقدر پول میخواهد؟ کدام مغازه آموزش آنی سنتور را میفروشد؟ چگونه روح هنر را در ازای پول در دستان نوازنده و مضراب هایش پمپاژ می کنند؟

خیر! هنر به هیچ عنوان زیر بار قدرت پول نرفته و سهم هر کس از آن، به ذوق و تلاش او بر میگردد. هنر میتواند پولساز باشد، اما پول هیچ گاه نمی تواتد خلق هنر کند. به خاطر همین روح پاک و ارزش معنوی والای هنر است که می گویند:

 

هنر برتر از گوهر آمد پدید
 

پکیج متوسطه سنتور

 

یادگیری سنتور، راه و روشی دارد و آن هم آموزش اصولی توسط اساتید با تجربه است. کاری که ما در نت به نت انجام می دهیم، تبدیل هنرجو از مرحله صفر نوازندگی، تا اوج پختگی است. نت به نت ارائه کننده به روز ترین روش های آموزش موسیقی است. مرجعی که مفتخر به جلب اعتماد هزاران هنرجو است.

صحبت از آموزش سنتور است و متنی که که در حال مطالعه آن هستید؛ معرفی اولین سطح از دوره متوسطه آموزش سنتور می باشد. جایی که 40 درس آموزشی، در قالب ویدیوهایی با کیفیت، هنرجویان دوره مقدماتی را به دنیای شگفت انگیز نوازندگی کامل با سنتور وصل می کند.

 

آموزش سنتور با کتاب شیوه سنتور نوازی

مصطفی رسولیان، مدرس سنتور وبسایت نت به نت، برای تدریس دوره متوسطه، کتاب شیوه سنتور نوازی اثر پشنگ کامکار را در نظر گرفته است. استاد کامکار یکی از مشهورترین نوازندگان و مدرسین سنتور حال حاضر در کشور هستند.

تمام نت نویسی های دروس این کتاب فوق العاده، به صورت دستی توسط خود استاد کامکار انجام شده بود و به هنرجویان حضوری ایشان تدریس می شد. جالب است بدانید همسر استاد کامکار تصمیم گرفت دست نوشته های ایشان را گردآوری، وآن را تبدیل به یک کتاب رسمی آموزشی کند. همین کار باعث شد تا امروز یکی از بهترین منابع آموزشی ساز سنتور را شاهد باشیم.

کتاب شیوه سنتور نوازی شامل بیش از صد درس می شود. تمریناتی که به صورت پلکانی، پیشرفته تر می شود و در نهایت باعث ارتقای خیره کننده سطح هنرجویان در نوازندگی می گردد.  

تمرین های این کتاب، آهنگ های مختلفی است که برای هنرجویان و نوازندگان سطوح اولیه ساده سازی شده است. از تصنیف های سنتی گرفته، تا موسیقی محلی، موسیقی ملل، کلاسیک و غیره.

 

کتاب شیوه سنتور نوازی

 

محتوای پکیج آموزشی سنتور؛ دوره متوسطه اول

پکیجی که در حال مطالعه معرفی آن هستید، دومین مرحله آموزش سنتور در وبسایت نت به نت است. مرحله اول که بر اساس کتاب دستور سنتور بود، در خرداد ماه 1401 بر روی سایت قرار گرفت. اما حالا نوبت به مرحله دوم یعنی دوره متوسطه رسیده است. پکیج دوره متوسطه شامل 40 ویدیوی آموزشی است که بالغ بر ده ساعت محتوای ناب می شود. تمرین شماره یک تا چهل و دو از کتاب شیوه سنتور نوازی، یک به یک با آنالیز دقیق جمله بندی میزان ها، تحلیل نت خوانی، سلفژ نت ها، تئوری موسیقی و آموزش اجرای آن بر روی ساز؛ توسط مدرس این مجموعه با بالاترین کیفیت سمعی وبصری تدریس می شود.

در واقع با تهیه این پکیج، هیچ نیازی به منابع دیگر آموزش سنتور نخواهید داشت.

این دروس شامل موارد زیر هستند:

درس اول: شامل مجموعه اتودهایی است که محتوای آن مرور کلی برا آنچه که پیش از این و در دوره مقدماتی آموخته اید، تدوین شده است. اتود های ساده ای که با تمرین کردن آن می توانید مهارت های نوازندگی خود را بازیابی کنید.

درس دوم: در این جلسه از آموزش سنتور دو درس از کتاب شیوه سنتور نوازی توسط استاد رسولیان تدریس می شود. درس سوم و چهارم از این کتاب که دو قطعه ملودیک در آواز بیات ترک و آواز افشاری است.

درس سوم: نام درس امروز په‌پو سلیمانی است. ترانه ای محلی کردی از دیار کرمانشاه با حال و هوایی شاد و انرژی بخش. کسر میزان برای اجرای این قطعه چهار چهارم است.

درس چهارم: آموزش سرود سپیده. سپیده نام یک سرود حماسی است که در سال 1358 توسط محمدرضا لطفی در دستگاه ماهور آهنگ سازی شد. شاعر این آهنگ حماسی مرحوم هوشنگ ابتهاج بوده و نخستین بار با صدای استاد محمدرضا شجریان اجرا گردیده است. چند میزان نخست سرود سپیده توسط استاد کامکار ساده سازی شده و در کتاب شیوه سنتور نوازی به عنوان ششمین تمرین قرار گرفته است.

درس پنجم: پنجمین درس از دوره متوسطه سنتور به آموزش تمرین هفتم از کتاب شیوه سنتور نوازی استاد پشنگ کامکار؛ با نام قطعه ای در افشاری اختصاص دارد. این تمرین در صفحه 26 این کتاب قرار دارد. ریتم درس چهار چهارم است و با تمپوی 60 اجرا می شود.

درس ششم: این تمرین تحت عنوان قطعه ای در دستگاه ماهور است، با کسر میزان چهار چهارم و تمپوی 60. یادگیری این درس نکته جدیدی ندارد و هدف از آموزش آن ریکاوری و تقویت مهارت های قبلی شما هنرجویان عزیز است. مبحث اصلی آن جمله بندی میزان ها و درک ارزش زمانی یا دیرند نت ها می باشد.

درس هفتم: یکی از آهنگهای شناخته شده به نام موسیقی ملل می باشد. موسیقی ملل World Music به ژانرهایی در موسیقی گفته می شود که سبکی متفاوتی با موسیقی غربی داشته باشد. در دنیای غرب وقتی یک موسیقی جدا از ساختارهای شناخته شده و مرسوم موسیقی غربی ساخته می شود، به آن موسیقی ملل می گویند. تولید موسیقی ملل ریشه در فرهنگ های مختلف، زبان و مذاهب گوناگون دارد. باید بدانیم یک موسیقی ملل در قیاس با موسیقی غربی به این نام خوانده می شود و در جغرافیای بومی، دیگر موسیقی ملل به حساب نمی آید. از آنجا که تمدن ها و فرهنگ های بیشماری در سطح جهان وجود دارد و قدمت موسیقی نیز به چند هزار سال می رسد، موسیقی ملل را می توان گسترده ترین طیف موسیقی جهان بر شمرد. این اصطلاح شامل انواع سبک های غیر غربی مثل موسیقی فولک، نواحی، سنتی، بومی و تلفیقی می شود.

به عبارت دیگر، هر موسیقی غیر غربی، موسیقی ملل نیست. بلکه به آن دسته از موسیقی غیرغربی موسیقی ملل گفته می شود که معیارهای شناخته شده حسی و توصیفی موسیقی غربی را نداشته باشد.

درس هشتم: ترانه محلی "اسمر یارم جوانه" یک ترانه شاد و قدیمی کردی است که نت نویسی آن توسط استاد پشنگ کامکار با توجه به سطح هنرجویان سنتور ساده شده است. 

درس نهم: ترانه ای آذربایجانی به نام ریحان برای این مرحله از یادگیری سنتور بازنویسی و نت آن ساده سازی شده است. ترانه های محلی یا فولکلور بسار با اصالت، بی آلایش و محبوب دل موسیقی دوستان هستند. 

درس دهم: این درس اختصاص دارد به تمرین دوازدهم از کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار با نام قطعه ای در بیات ترک. بیات ترک یکی از آوازهای بسیار زیبای موسیقی ایران و از متعلقات دستگاه شور است. با یادگیری این تمرین، هم با حال و هوای بیات ترک آشنا می شوید و هم اینکه دست چپ شما به دلیل مضراب های مکرر تقویت می شود.

درس یازدهم: ربابه جان نام یک ترانه مازندرانی است که به خاطر احساس فراوانی که در شعر و ملودی آن نهفته است، برای ایرانیان درجه محبوبیت بسیار بالایی دارد. داستان این ترانه به عاشقی شیدا به نام سید هادی بر می گردد. او دل در گرو دختری به نام ربابه در یکی از روستاهای بابل می دهد و از او خواستگاری می کند. اما پدر ربابه با این وصلت به شدت مخالفت کرده و این عاشق را طرد می کند. سید هادی که دستش را از دامان ربابه کوتاه می بیند، سینه سوخته و درمانده عزلت نشین شده و سال ها در غم فراق به سوز و گداز می نشیند. در طول این سال ها شعرهای زیادی را در وصف ربابه سروده است. آهنگ ربابه جان حاصل همان سال های تضرع و پریشانی اوست. ناگفته نماند که با درگذشت پدر ربابه، بعد از دوازده سال دوری، سید هادی به وصال ربابه می رسد؛ اما از اقبال بدش خیلی زود طی حادثه ای تلخ در جنگل جان خود را از دست می دهد.

درس دوازدهم: این درس چهاردهمین تمرین از کتاب شیوه سنتور نوازی است. تمرینی که به عنوان آشنایی و آموزش فواصل متصل و منفصل در سنتور نام دارد.

درس سیزدهم: آموزش یک ملودی دیگر با نام موسیقی ملل. ریتم درس چهار چهارم است و جمله بندی میزان ها با داشتن نت سیاه و سفید بسیار آسان به نظر می رسد. اما راحتی این درس نباید از اهمیت یادگیری و تمرین آن بکاهد.

درس چهاردهم: این درس مربوط به آموزش دو ملودی به نام های عروسک جون و ترن قشنگ من می باشد. این دو تمرین در صفحات 31 و 32 کتاب قرار دارد. درس عروسک جون بسیار ساده و مقدماتی است. از این رو تمرکز استاد بیشتر بر روی آموزش آهنگ ترن قشنگ من از ساخته های ثمین باغچه بان خواهد بود.

درس پانزدهم: یک ترانه کردی زیبا به نام لیلی لیلی را یاد خواهید گرفت. این تمرین مثل دروس قبلی توسط استاد کامکار برای سطحی که در آن قرار دارید، نت نویسی شده است. 

درس شانزدهم: آموزش یک ترانه شاد به نام پروانه. یادگیری آهنگگ همواره جذابیت بیشتری نسبت به اتودهای خشک و بی روح برای هنرجویان دارد.

درس هفدهم: در این درس علاوه بر ییادگیری تمرینی با موضوع پیش درآمد شور، نکات مفیدی را در مورد تئوری موسیقی یاد خواهید گرفت. 

درس هجدهم: این درس اختصاص دارد به تمرین 21 از کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار. نام درس مرغ سبز زیبا است و توسط بلابارتوک آهنگساز مجارستانی ساخته شده است. ریتم یا کسر میزان دو چهارم است و سرعت اجرا یا تمپو نیز عدد 66 می باشد.

درس نوزدهم: این درس تمرین شماره 22 کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار، با نام توپ سفید است. یک ملودی کودکانه که درسی ساده اما مهم برای شناخت سر ضرب ها و تشخیص تفاوت در اجرای نت سیاه و چنگ با تمپوی ثابت است. 

توپ سفید یک اثر موزیکال شاد و کودکانه است که همه ما در کودکی با آن خاطره داریم. قدمت و صاحب اثر اصلی این ملودی مشخص نیست و مانند بیشتر آهنگ های کودکانه از قدیم سینه به سینه گشته است. توپ سفیدم قشنگی و نازی از یک جایی به بعد با تنظیم حسن رادمرد بازسازی شد. شعر تکامل یافته این ملودی را نیز ابراهیم صفایی سرود و پس از آن بارها توسط انتشارات گوناگون تنظیم و پخش شده است. نت این قطعه کودکانه توسط پشنگ کامکار برای هنرجویان خود بازنویسی شده بود و بعدها وارد کتاب شیوه سنتور نوازی گردید. 

درس بیستم: آدم برفی یک ملودی کودکانه است که توسط ثمین باغچه بان ساخته شده است. نت این آهنگ توسط پشنگ کامکار در کتاب شیوه سنتور نوازی آورده شده است. یادگیری آن بسیار جذاب ولذتبخش خواهد بود.

درس بیست و یکم:  تمرینی جذاب با نام ترانه لری "به زران " موضوع آموزشی این درس است. همچنین یکی از مهم ترین تکنیک های سنتور نوازی به نام تکنیک تکیه را یاد خواهید گرفت. تکنیک تکیه یک زینت در موسیقی سازهای ملودیک محسوب می شود. در واقع زینت ها یک نت فرعی هستند. نت زینت تکیه جزء نتهای اصلی میزان نیست و کششی به خود اختصاص نمی دهد. ویژگی این نت زیر تر بودن صدای آن نسبت به نت اصلی است. یعنی نت اصلی هر چه باشد، این نت به اندازه یک تا چند فاصله موسقیایی، بالاتر (زیرتر) از نت اصلی نواخته می شود.

درس بیست و دوم: محتوای آموزشی این درس مربوط است به یک فرم واریاسیون از آهنگ قایقرانان رود ولگا. قبلا در شاخه رایگان آموزش آهنگ برای سنتور، آهنگ قایقرانان تدریس شده است. در این درس واریاسیون ریتمیک قایقرانان رود ولگا در کتاب شیوه سنتور نوازی با شما کار می شود. واریاسیون در لغت به معنای دخل و تصرف است. در موسیقی به باز آرایی یک ملودی یا آهنگ، با تِم یا پیش زمینه واحد، واریاسیون می گویند. واریاسیون ها بیان های مختلف از یک ملودی هستند که در تغییر نوع ارتباط بین نت ها ایجاد می شوند.

درس بیست و سوم: آموزش یک ملودی زیبا با نام با من صنما، از ساخته های استاد فرامرز پایور است که توسط استاد پشنگ کامکار برای هنرجویان سنتور باز نویسی شده است.

درس بیست و چهارم:این درس تمرین شماره 27 از کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار به نام یک گل سایه کمر از ترانه های محلی استان فارس می باشد. این تمرین یک بخش واریاسیون ریتمیک هم دارد. استاد رسولیان هم تمرین عادی و هم واریاسیون آن را برای شما تدریس می کند.

درس بیست و پنجم: در این درس یک ترانه کردی کرمانشاهی را یاد خواهید گرفت. آهنگی زیبا و محلی از خطه غرب کشورمان.

درس بیست و ششم: باز هم یک موسیقی ملل دیگر وضوع آموزشی این درس را تشکیل می دهد. این سومین موسیقی ملل در کتاب استاد کامکار است.

درس بیست و هفتم: این درس مربوط است به تمرین سی ام از کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار. تمرینی خوب و موزون که تصنیف قدیمی چهره به چهره نام دارد. البته باید بدانید که استاد کامکار نت نویسی این تمرین ها را برای سطحی که در آن قرار دارید تنظیم یا به عبارتی ساده سازی کرده اند. اینکه می گوییم ساده سازی شده است به این معنا نیست که مناسب برای هنرجویان مبتدی و آماتور باشد. بلکه مناسب سطح شما هنرجویان متوسطه است.

درس بیست و هشتم: آموزش آهنگ مجنون نبودم. ترانه مجنون نبودم یک آهنگ قدیمی محلی است که از استان فارس سر بر آورده است. خواننده های زیادی آن را اجرا کرده اند، اما قدیمی ترین نسخه مربوط به اجرای بانو سیما بینا می باشد. این آهنگ نیز مثل تمام ترانه های محلی، حالت فولکلوریک خود را دارد. ملودی و ضرب آهنگ روان با شعری الهام گرفته از عناصر موجود در طبیعت و تلفیق آنها با وصف معشوق. از ویژگی های بارز ترانه های محلی، اشعار بی آلایش و ساده ایست که ریشه در فرهنگ و سنت های یک خطه دارد.

درس بیست و نهم: آموزش آهنگ وقتی بارون میاد. تمرین شماره 32 از کتاب شیوه سنتور نوازی. 

درس سی ام: برای این درس تمرین شماره 33 از کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار در نظر گرفته شده است. نام تمرین آخ لیل و واخ لیل، یک ترانه کردی است که توسط استاد رسولیان نت خوانی، و سپس با اجرای عملی روی ساز به شما تدریس می شود. از لحاظ فنی این درس شباهت بسیاری به درس قبلی دارد. مخصوصا اینکه هر دو با ضد ضرب آغاز می شوند و کسر میزان دو چهارم دارند.

درس سی و یکم: این درس مربوط است به آهنگ تولدت مبارک. تولدت مبارک یک موزیک بسیار شاد و احساسی است که توسط انوشیروان روحانی درسال 1349 ساخته شده است. پرویز خطیبی هم سراینده شعر این اثر بوده است. این آهنگ از معروف ترین و شناخته شده ترین آهنگ های مخصوص تولد است که سالهاست در همه جشن های تولد به عنوان رکن اصلی موسیقی به اجرا در می آید. بد نیست در مورد تاریخچه ساخت آن کمی بدانیم. شرکت ایران ناسیونال برای رو نمایی از نخستین خودروی پیکان تولید شده در این شرکت، این آهنگ را سفارش داد. این خودروی ملی در جشن رو نمایی در حالی که موزیک تولد به صورت زنده توسط روحانی اجرا می شد و افراد زیادی دست در دست هم آن را همخوانی می کردند، به صورت با شکوهی از میان یک کیک تولد بزرگ آشکار گشت. جالب است بدانید مهمانانی از کره جنوبی، که اکنون یکی از قطب های خودرو سازی است در این جشن حضور داشتند و انگشت حیرت به دهان گرفته بودند. رقص مکزیکی لاکوکاراچا الهام بخش تولید اثر توسط انوشیروان روحانی بوده است.

درس سی و دوم: در این درس تمرین شماره 35 از کتاب شیوه سنتور نوازی آموزش داده می شود. یک ترانه ای بختیاری به نام سوزه که موضوع آموزشی این درس می باشد. همچنین استاد ریتم یا کسر میزان شش هشتم را به صورت کامل تحلیل و تفسیر می نماید. 

درس سی و سوم: تمرین شماره 36 از کتاب شیوه سنتور نوازی به نام سرود برف بازی؛ موضوع این درس است. سرود برف بازی یک ملودی کودکانه از ساخته های ثمین باغچه بان است، استاد ابتدا به شرح نکات تئوریک و تکنیک های این درس می پردازد و پس از سلفژ و نت خوانی، آن را به صورت کامل از روی ساز به شما آموزش می دهد.

درس سی و چهارم: آموزش آهنگ روزی روزگاری برای سنتور این آهنگ در کتاب استاد کامکار برای سطح هنرجویان متوسطه ساده سازی شده است اما ملودی و ریتم کاملا در آن حفظ شده است. روزی روزگاری نام یک سریال فاخر ایرانی به کارگردانی امرالله احمدجو بوده که در سال 1370 از تلویزیون پخش می شد. بازیگران بزرگ و نام آشنایی در این فیلم ایفای نقش کرده بودند. اما از نکات قابل توجه آن موسیقی فیلم مخصوصا در تیتراژ انتهایی آن بود. اسبی سفید و آزاد، با سرعت زیاد در دل دشت و کوه می دوید و ریتم جذاب آهنگ با حرکات و نحوه دویدن اسب کاملا هماهنگ و همساز بود. هنوز هم با شنیدن این قطعه موزون می توان دویدن چهار نعل اسبی را در ذهن متصور شد.

درس سی و پنجم: آموزش یک ترانه گیلکی با نام عمو دختر، از ترانه های محلی شنیده شده کشورمان می باشد. 

درس سی و ششم: این درس یک فرم واریاسون از درس قبلی است. در درس سی و پنجم یک ملودی در کسر میزان شش هشتم به نام عمو دختر را کار کردیم. حالا قرار است واریاسون ریتمیک آن را نیز کار کنیم.

درس سی و هفتم: آموزش یک ترانه محلی لری.

درس سی وهشتم. این درس مربوط است به آموزش آهنگی به نام موسیقی ملل که چهارمین آهنگ از این نوع از موسیقی در کتاب کامکار می باشد.

درس سی و نهم: آموزش یک ترانه محلی بختیاری موضوع آموزشی این درس است. همچنین با نحوه اجرای کرشندو در سنتور نوازی نیز آشنا می شود.

درس چهلم: این درس به عنوان آموزش آهنگ زرد ملیجه برای سنتور در کتاب استاد کامکار می باشد.در پکیج مقدماتی آموزش سنتور نیز همین درس با نام زرد ملیجه در کتاب دستور سنتور استاد پایور را کار کردیم. درس بیست و هشتم دوره مقدماتی مربوط به همین آهنگ معروف می شد. اکنون ورژن متفاوتی از آن را کار خواهید کرد. این تفاوت نه در ریتم و ملودی، بلکه در نحوه اجرای تکنیک های سنتور نوازی است. زرد ملیجه نام یک گنجشگ زرد رنگ، بومی شمال کشورمان است. استاد ابوالحسن صبا در دوره ای که مشغول تاسیس یک آکادمی موسیقی در استان گیلان بوده، تحت تاثیر صدای بال زدن این پرنده کوچک، آهنگی به نام زرد ملیجه را می سازد که از قضا بسیار معروف شد و یکی از آثار ماندگار ایشان بدل گشت.

 

نحوه خرید پکیج متوسطه آموزش سنتور

هنرجویان گرامی می توانند در انتهای این متن و با کلیک روی گزینه خرید، این پکیج را در سبد خرید خود وارد کرده و مراحل پرداخت را انجام دهند. اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده باشید، به صورت مستقیم به درگاه پرداخت وصل می شوید.

اما اگر ثبت نام نداشته اید، در یکی از مراحل خرید، برگه ثبت نام برای شما باز می شود. با تایید و پرداخت نهایی، این پکیج در پروفایل کاربری شما قرار می گیرد و هر گاه اراده کنید می توانید با ورود به پروفایل، به همه قسمت ها دسترسی داشته باشید.

هر ویدیو در یک فایل زیپ شده قرار دارد. پس از دانلود و خروج از زیپ، به راحتی می توانید به تماشا و یادگیری بپردازید.

 

برنامه ریزی برای شروع کار با پکیج دوره متوسطه

این پکیج با زحمت فراوان برای پیشرفت شما هنرجویان عزیز تهیه شده است. بهتر است برنامه ریزی مدون و دقیقی برای کار با آن داشته باشید تا بیشترین تاثیر را بگیرید. به جرات به شما می گوییم اگر طبق برنامه پیش بروید، در پایان این پکیج، خودتان از مهارتی که به دست آورده اید؛ شگفت زده خواهید شد.

رمز موفقیت همیشگی، در آهستگی و پیوستگی است. تمرین ها به گونه ای طراحی شده اند، که هر کدام یک پله در ارتقای مهارت سنتور نوازی شما خواهند بود.

هیچ گاه به بهانه آسان بودن یک درس، از تکرار آن صرف نظر نکنید. یادگیری تنها یک بخش کوچک از از کسب مهارت است. بخش اعظم آن به تجربه عملی بستگی دارد.

بهترین برنامه برای یادگیری پکیج دوره متوسطه، اینگونه است که هر هفته را به یک درس اختصاص دهید. در طول هفته هر روز حداقل چهل و پنج دقیقه به تمرین آن بپردازید.

سعی کنید تا آنجا که امکان دارد، تمرینات روزانه را لغو نکنید. اجازه دهید تمرینات به عادت و روتین زندگی شما تبدیل شوند.

ضمن اینکه توصیه می کنیم زمان ثابتی از شبانه روز را به تمرین اختصاص دهید. یعنی هر روز سر یک ساعت خاص تمرین را شروع کنید. نظم عاملی هویت ساز برای یک نوازنده است.

مدت زمان یادگیری این پکیج در شرایطی که گفته شد، تقریبا 9 ماه به طول خواهد انجامید.

شاید از دید شما 9 ماه زمان زیادی باشد. اما نوازنده شدن صبر می خواهد و گذر زمان. شما با شتاب و عجله شاید در دو ماه هم بتوانید این پکیج را کامل یاد بگیرید. اما نتیجه مثل یک میوه کال و نرسیده خواهد بود. چرا که عامل زمان برای پختگی و تجربه اندوزی را حذف کرده اید.

 

از هم اکنون شروع کنید

اگر دوره مقدماتی را تمام کرده اید، از همین امروز کار خود را با این پکیج شروع کنید. همه چیز در اختیار توست تا آینده هنری خود را بسازی.

 

 

سوالات متداول

کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار، مبنای آموزشی این پکیج می باشد. تمرین های کتاب به دو بخش تقسیم شده است. تعداد 42 تمرین نخست کتاب برای بخش اول دوره متوسطه در نظر گرفته شده است. این پکیج شامل چهل ویدیوی آموزشی است و در بیش از ده ساعت، تمام تمرین های بخش اول کتاب در آن تدریس می شود.
هنرجویانی که پکیج مقدماتی آموزش سنتور، بر اساس کتاب دستور سنتور استاد پایور را به اتمام رسانیده اند، می توانند در ادامه روند یادگیری خود، کار با پکیج دوره متوسطه را شروع نمایند.
توصیه می کنیم هر هفته به یادگیری و تمرین کردن یک درس از این پکیج بپردازید. در این صورت یادگیری آن تقریبا 9 ماه به طول خواهد انجامید.
در طول این پکیج، شما آهنگ های زیادی را یاد خواهید گرفت. هر کدام از تمرینات کتاب حاوی بار آموزشی در زمینه تکنیک های سنتور نوازی است. سرعت مضراب زدن، اجرای تکنیک ها جهشی را فوق العاده می کند. در انتها سطح شما از یک هنرجوی آماتور و مبتدی، به یک نوازنده نیمه حرفه ای ارتقا خواهد یافت.

توجه !

برای دریافت کامل ویدیوهای آموزشی این پکیج ، ابتدا از طریق کادر زیر پکیج مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

دروس موجود در این پکیج آموزشی به صورت تک درس نیز در وب سایت وجود دارد که از طریق فهرست زیر قابل دسترس می باشد.

در صورت خرید این آموزش به صورت پکیج به جای خرید تک درس های آن ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما