فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

جلسه مقدماتی سنتور - نحوه نشستن و گرفتن مضراب

این آموزش قسمتی از پکیج آموزشی سنتور-دوره مقدماتی می باشد.
  • انتشار1399/01/25
جلسه مقدماتی سنتور - نحوه نشستن و گرفتن مضراب

 

درود خدمت شما همراهان عزیز وبسایت نُت به نُت . در جلسه امروز آموزش سنتور، استاد رسولیان به بیان اصول اولیه و بنیادین شروع یادگیری این ساز می پردازند. نکاتی بسیار حساس و مهم که سنگ بنای اولیه در امر یادگیری محسوب میشود. در این ویدئو هنرجویان با اصول زیر آشنا می گردند.

 

نحوه صحیح نشستن پشت سنتور

ارتفاع میز سنتور

نحوه اصولی نشستن پشت سنتور، فاصله بین بدن تا ساز، میز مناسب برای تمرین و ارتفاع سنتور از سطح زمین نسبت به آناتومی و قد، حالت قرار گیری پاها، زاویه بدن نسبت به ساز، طریقه صحیح در دست گرفتن مضرابها، شیب سنتور روی میز، نحوه اصولی مضراب زدن، زاویه آرنجها هنگام نواختن، فاصله درست کمر تا تکیه گاه، حالت دستها و مکان قرار گیری مضراب ها بر روی ساز، و نکات دیگری که دانستن آنها برای هنرجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است برای تهیه و ضبط این جلسات، وقت و انرژی بسیاری صرف شده است. استاد رسولیان تمام تجربه و مهارت خود را برای هر چه کامل تر رساندن مطالب و آموزشها به کار گرفته اند. هدف مجموعه بر اینست که هنرجویان عزیز با پشتکار خود بتوانند بدون نیاز به کلاسهای حضوری، به هدف مطلوب خود در زمینه ساز دلنشین سنتور برسند. موفق و پیروز باشید. دوستان عزیزهر هفته یک ویدئوی جدید پیرامون آموزش سنتور منتشر میشود . منتظر آموزشهای بعدی باشید

 

مضرات عدم رعایت اکول نوازندگی در سنتور

1- فشار بیش از اندازه روی برخی از عضلات: وقتی تقسیم وزن بدن شما به درستی انجام نشده باشد، فشار روی برخی از عضلات بیشتر می شود و به مرور باعث درد، التهاب و آسیب های ارتوپدی می گردد.

 

2- خستگی زود رس: شاید نیاز باشد برای یک تمرین، ساعت ها پشت سنتور بنشینید. عدم رعایت اکول، به دلیل ناهمگونی توزیع فشار بر بدن، خیلی زود باعث خستگی نوازنده می شود تا جایی که دست از کار می کشد.

 

3- افت کیفیت نوازندگی: با رعایت نکردن اکول، از قسمت های مختلف به صورت نا برابر کار کشیده می شود و به مرور تبدیل به عادتی ماندگار می گردد. مثلا دست راست ضعیف تر از دست چپ می شود. این پدیده اثر خود را مستقیم روی کیفیت نوازندگی گذاشته و رفع آن بسیار زمان بر و مشکل خواهد بود.

 

نتیجه: برای داشتن بدنی آماده، رعایت اکول استاندارد نوازندگی اهمیت بسیار زیادی دارد. این اکول را باید از هنگام شروع یادگیری سنتور تا همیشه به کار ببندیم. اوایل راه به دلیل عادت نداشتن، شاید کمی حفظ اکول مشکل باشد. اما چنانچه بر آن بمانید، خیلی زود تبدیل به عادت می شود و دیگر حتی بدون فکر کردن هم این اکول را رعایت خواهید کرد.

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (2)

شهرزاد م

تاریخ ارسال :1399/12/04

سلام. خیلی کامل و عالی . ممنون. من تازه دارم میرم کلاس اصلا اینجوری به این کاملی توضیح ندادن و از آموزش شما کلی نکات ریز رو یاد گرفتم . متشکرم

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما دوست عزیز، از اینکه آموزش‌های ما در وبسایت نت به نت برایتان مفید و کاربردی بوده است بسیار خرسندیم و از همراهی شما به خود می‌بالیم. پيروز و سربلند باشید.

فخرالسادات امامی میبدی

تاریخ ارسال :1401/12/10

سلام و درود بیکران به شما استاد ارجمند که اینقدر نکات ضروری رو سخاوتمندانه در اختیار ما قرار می دهید. هیچ جا اینچنین نکات کامل و دقیق نتونستم پیدا کنم.تندرست باشید و دلشاد🦋

وبسایت نُت به نُت

سلام ممنون لطفا تمامی سوالات تخصصی خود را با پشتیبانی تلگرام نت به نت به نشانی t.me/info_notebnote مطرح بفرمایید.

سبد خرید 0
تماس با ما