فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ دو سه شبه که چشمام به دره برای سه تار

  • انتشار1398/11/07
آموزش آهنگ دو سه شبه که چشمام به دره برای سه تار

با عرض سلام خدمت همراهان عزیز وبسایت نت به نت و دوستداران ساز سه تار. با آموزش یکی دیگر از ترانه های قدیمی و ماندگار ایران در خدمتتان هستیم. این آهنگ با نام "دو سه شبه که چشمام به دره" شناخته می شود. ترانه ای در قالب دستگاه دشتی که آن را با صدای خواننده های زیادی شنیده اید. متن  این ترانه از آثار ایرج جنتی عطایی، شاعر و ترانه سرای معاصر کشورمان می باشد. ایشان در طول سالیان فعالیت های خود، برای خواننده های زیادی ترانه سرایی کرده که آثار ارزشمند او به بیش از ۳۰۰ عدد می رسد. آهنگساز این ترانه هم استاد بزرگ لشگری موسیقیدان و آهنگساز برجسته ایران می باشد. ترانه های ماندگار زیادی را از این آهنگساز شنیده ایم. او علاوه بر آهنگسازی، نوازنده متبحر ویولن بوده که ۶۰ سال در عرصه موسیقی کشور فعالیت کرده و کارنامه درخشانی نیز از خود بر جای گذاشته.

 

آموزش سه تار با تدریس علی اقبال در وبسایت نت به نت

 

آهنگ دو سه شبه که چشمام به دره حاصل دوران همکاری وی با مرضیه می باشد. این ترانه در سال ۱۳۵۲ تولید و اجرا شد و اولین خواننده آن مرضیه (خدیجه اشرف السادات مرتضایی) بود. بعدا خوانندگان دیگری همچون جهان قشقایی نیز به اجرای آن مبادرت ورزیدند.

متن ترانه رمانتیک و عاشقانه می باشد و سوز و گداز عاشق در فراغ معشوق را روایت می کند. اما دلیل معروف بودن این آهنگ بین مردم، کلام ساده و ریتم روان و عامیانه آن می باشد. از پیچیدگی خاصی بر خوردار نیست و هر کسی که یکی دوبار آن را شنیده باشد، ملودیهای آن در ذهنش نقش می بندد. این سادگی در آموزش آن برای هنرجویان نیز دیده می شود. به گونه ای که با چند جلسه تمرین منظم، به راحتی می توان آن را نواخت.

این ترانه نیز همانند آهنگ های قبلی سایت نت به نت، با زبانی گویا و روان توسط استاد اقبال برای شما تدارک دیده شده. کافی است با تهیه آن از طریق همین صفحه، به فایل ویدیویی و همچین صفحه نت آن برای یادگیری دسترسی داشته باشید. همچنین آموزش این آهنگ بر طبق همین فایل آموزشی، برای عزیزان تار نواز نیز میسور است. شاد و پیروز باشید.

 

شروع آموزش سه تار در وبسایت نت به نت

 

آهنگ دو سه شبه که چشمام به دره از بانو مرضیه

 

 

 

متن آهنگ دو سه شبه که چشمام به دره

 

دو سه شبه که چشمام به دره خدا کنه که خوابم نبره

تو این قفس که زندون منه دلم گرفته و منتظره

خدا کنه که خوابم نبره

 

فردا دوباره پاییز میشه باز دل از غصه لبریز میشه باز

ای آسمون بهش بگو پشیمون میشی

به سوز عاشقی قسم که دل خون میشی

 

میخوام که دل به دریا بزنم یه سینه حرفو یکجا بزنم

چرا کسی نمیگه به من عشق و امیدم به کجا رفته

شبا اگه تنها بمونم با غصه ها تو دنیا بمونم

به کی آخه میتونه بگه که پشیمونه که چرا رفته

 

دو سه شبه که چشمام به دره...

 

 

نُت آهنگ « دو سه شبه که چشمام به دره » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 97 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

قسمتی از درس « دو سه شبه که چشمام به دره »

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما