فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

قسمت چهارم - آشنایی با دایره نت ها

  • انتشار1397/05/15
قسمت چهارم - آشنایی با دایره نت ها

با سلام و آرزوی بهترین‌ها برای شما دوستان عزیز نت به نت؛ در قسمت چهارم از دروس پیش نیاز بخش مقدمات مجموعه آموزش سه تار، با دایره نت ها آشنا خواهید شد. مهم ترین و اصلیترین موضوعی که هر نوازنده باید بداند، آشنایی با نتهای موسیقی است. دانستن نت‌ها در موسیقی، به اندازه دانستن حروف الفبایی یک زبان اهمیت دارد. چرا که غیرممکن است بخواهید زبانی را بدون آنکه حروف الفبای آن را بشناسید بیاموزید.

 

پکیج های آموزشی سه تار

 

نت‌های موسیقی در واقع نشانه‌های نوشتاری هر یک از صداها هستند. در ایران همانند کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه نت‌ها به ترتیب با نام های: دو - ر - می - فا - سل - لا - سی (do, re, mi, fa, sol, la) هستند. نت‌ها روی پنج خط افقی به نام خطوط حامل نوشته می‌شوند که این خطوط از پایین به بالا شمرده می‌شوند به این منظور که هر نت که روی خط پایین‌تری نوشته شود، صدای بم‌تری نسبت به نتی که روی خط بالاتر نوشته شده است دارد. حال یک دایره فرضی در نظر بگیرید و این هفت نت را روی این دایره ترسیم کنید. شروع چرخش این دایره به صورت «ساعتگرد» یعنی از راست به چپ خواهد بود. از نت «دو» که بم ترین است به سمت «سی » که زیرترین است پیش میرویم. به مجموعه این هفت نت یک «اکتاو» گفته میشود. برای ثبت و اجرای هر اثر موسیقیایی آشنایی با نت‌ و بطور کلی تئوری موسیقی بسیار مهم و ضروری است. پس حتماً دایره نت ها رو حفظ باشید تا در ادامه راه با  مشکلی روبرو نشوید.
توجه شما را به مشاهده این ویدیو جلب میکنم و برایتان آرزوی موفقیت داریم.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (2)

الی بها

تاریخ ارسال :1397/12/07

خیلی ممنون استاد..خسته نباشید من با نکاتیم که درمورد خرید ستار گفتین یه ستار خوب خریدم حتی فروشنده از اطلاعات من شوکه شده بود... با آرزوی موفقیت بیشتر

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما . بسیار عالی . امیدوارم موفق باشید

علیرضا رمضانی

تاریخ ارسال :1400/07/20

ز بوسیدنی‌های این روزگار یکیشان بود دست آموزگار استاد علی اقبال ممنون ارادتمند شما علیرضا رمضانی

وبسایت نُت به نُت

نظر لطف و محبت شماست.

سبد خرید 0
تماس با ما