فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ تولدت مبارک برای سه تار

  • انتشار1398/05/03
آموزش آهنگ تولدت مبارک برای سه تار

ما ایرانیها از با احساس ترین مردم دنیاییم. در این هیچ تردیدی نیست. اونقدر به هم اهمیت میدیم که حتی گاهی کارمون اسمش میشه دخالت در امور دیگران. این از مهربونی ماست واز ضمیر پر عاطفه ما نشأت می گیره. مردمانی خونگرم، دلهایی بزرگ. اشاعه محبت تو روزهای عادی و روزای خاصمون، نوروزمون، شب یلدامون، دید و بازدیدامون و خیلی شبای دیگه. خلاصه هیچکی مثل ایرونی نمیشهیکی از این روزها روز تولده. یه نفر میشه شمع و بقیه پروانه وار تولدشو تبریک میگن. درس امروزمون در وب سایت نت به نت مربوط به آهنگ شاد و دلنشین تولد هست که استاد انوشیروان روحانی اون رو ساخته. ابتدا میخوام یه خاطره شیرین که چند ماه پیش در شب تولد یکی از دوستامون داشتیم رو براتون بگم. امیدوارم قلمم خستتون نکنه.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

خاطره شب تولد مسعود

همسر دوستم یه روز تنها اومد خونه ما و گفت مسعود فکر میکنه میخام برا تولدش  تو خونه باغمون یه جشن دو نفره بگیرم. میخام وقتی رسیدیم، دوستان  همه اونجا باشید و یهو سورپرایزش کنید. من و شادی « همسرم » هم که از این مراسمای غافلگیری خوشمون میاد با میل قبول کردیم. کلید خونه باغ رو تحویلمون داد و رفت. به دوستای مشترکمون زنگ زدیم و جریان رو گفتیم. همه شون  استقبال کردن.یکی دو ساعت قبل از اینکه مسعود و خانومش  بیان رفتیم خونه باغشون توی قمصر. اونجا رو کلی تزئین کردیم و چند بار نقشه ورود و غافلگیری مسعود رو برنامه ریزی کردیم. وقت رو گذروندیم تا خانوم مسعود یواشکی زنگ زد و گفت ما یه ربع دیگه میرسیم. یکی از بچه ها از قبل باند حرفه ای آورده بود که به محض غافلگیری همزمان با برف شادی و کاغذ رنگی و فشفشه، موزیک پخش بشه. رفت باند رو آماده کنه تا زد تو برق یهو یه چیزی انگار ترکید و فیوز برق هم پرید. زود برق رو وصل کردیم ولی دیدیم ای دل غافل، باند سوخته . بدون موزیک هم که نمیشه جشن گرفت. خانومم اومد در گوشم گفت من خیلی خجالت میکشم اگه کم کسری تو برنامه باشه. بعداز عمری یه کار ازمون خواستن. میتونی بری باند خودتو بیاری از خونه؟ گفتم میتونم برم ولی اینا ده دقیقه دیگه میرسن. من تا بخوام برم کاشون و برگردم خودش یک ساعت طول می کشه. یهو یادم اومد سه تارم رو آوردم. داداشم ایمان هم تنبکشو. به خانومم گفتم غمت نباشه خودم حلش میکنم.

 زود به ایمان گفتم بره سازا رو از تو ماشین بیاره. همه چیز طبق نقشه پیش رفت. چراغارو خاموش کردیم و همه منتظر ورودشون شدیم. صدای کلید تو قفل در اومد و فهمیدیم که اومدن. سکوت مطلق برقرار بود که مسعود در هال رو باز کرد و اومد تو. تا چراغ رو روشن کرد همه جیغ زدن، من و ایمان هم شروع به نواختن آهنگ تولدت مبارک با سه تار و تنبک کردیم. مسعود دهنش وا مونده بود. فضا پر شده بود از برف شادی و کاغذایی که رو سر و کول همه میریخت و ملودیای دلنشین و پر از احساس آهنگ تولد که جو اونجا رو تبدیل به محفلی سرشار از دوستی و احساس همدلی کرده بود. از اونجایی که این آهنگ رو، پیر و جوون و کوچیک و بزرگ میشناسنش، همه داشتن همزمان با هم شعر رو میخوندن. شور زیبایی بر پا بود. من وایمان بعداز آهنگ تولد چنتا آهنگ شاد دیگم نواختیم و نذاشتیم جشن اونشب به خاطر نبودن موزیک ناقص بشه. اونشب گذشت ، چند روز بعد مسعود منو دید و گفت واقعا سنگ تموم گذاشتید. خیلی خوشحال شدم. البته اینکه به صورت اتفاقی آهنگ تولد رو چند روز قبل از این مهمونی تمرین کرده بودم رو به هیچکس نگفتم. شما هم به کسی نگید.

 

آهنگ اصلی تولدت مبارک، ساخته انوشیروان روحانی

 

 

 

متن آهنگ تولدت مبارک

 

تولد، تولد، تولدت مبارک / مبارک مبارک تولدت مبارک

لبت شاد و دلت خوش چو گل پرخنده باشی / بیا شمعا رو فوت کن که صد سال زنده باشی

تولد، تولد، تولدت مبارک / مبارک مبارک تولدت مبارک

 

 

 

 

توضیحاتی در باره آهنگ تولدت مبارک 

 

از معروف ترین و مردمی ترین آهنگ های مخصوص تولد ، آهنگ تولدت مبارک از ساخته های استاد انوشیروان روحانی می باشد. موسیقی آن در دستگاه ماهور می باشد. شعر این قطعه را پرویز خطیبی سروده. در اصل این آهنگ در سال ۱۳۴۹ و به سفارش ایران ناسیونال، برای نخستین پیکان خط تولید این خودروی ملی سابق ساخته شده. در این جشن تولد وقتی این آهنگ پخش میشد خودروی پیکان به صورت با شکوهی از میان یک کیک بزرگ پدیدار گشته و حاضران را به وجد آورده. نظرات در مورد این آهنگ بسیار زیاد است. برخی از کارشناسان می گویند انوشیروان روحانی این آهنگ را با الهام گرفتن از رقص مکزیکی لاکوکاراچا ساخته. هر چه که هست آن قدر این موزیکِ شاد، نزدیک به سلیقه ی احساسی پسند مردم ایران بوده که از همان زمان تا به امروز تمام اقشار جامعه کلمه به کلمه و ملودی به ملودی آن را از حفظ هستند و این آهنگ نُقل مجالس جشن تولد در در هر گوشه و کنار این سرزمین شده است.مطمئن باشید یادگیری آن بسیار شیرین و دل نشین خواهد بود.

 

پیشنهاد خوب به شما اینکه اگر همین چند روز آینده تولد یکی از عزیزانتان است . این آهنگ را تمرین کنید و بنوازید و یه ویدئو از خودتون بگیرید و براش ارسال کنید یا اینکه یه کار بهتر . ویدئو را در پیج اینستاگرامتون پست کنید و براش یه کپشن خوشگل بنویسید و اون عزیزتون یا عشقتون رو زیر پستتون تگ کنید . باور کنید اونقدر خوشحال میشه که انگار دنیا رو بهش دادید و پس از دیدن اون ویدئو میگه « این بهترین کادویعمرم بود » . میگی نه . امتحان کن ....

 

نت آهنگ تولدت مبارک

نُت آهنگ « تولدت مبارک » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 67 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

 

قسمتی از آهنگ تولدت مبارک

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

معصومه آوجی

تاریخ ارسال :1398/05/06

ممنون از حسن انتخاب و سلیقه تون 🙏🌹 به نظر من این یکی از ضروری ترین آهنگاییکه یه نوازنده باید بلد باشه .مخصوصاکه با آموزش عالی شما همراه باشه👌👏

سبد خرید 0
تماس با ما