فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ امشب شب مهتابه برای سه تار

  • انتشار1397/09/13
آموزش آهنگ امشب شب مهتابه برای سه تار

سلام و درود بر شما همراهان عزیز و دوستداران موسیقی ایرانی. آهنگ زیبا و به یادماندنی امشب شب مهتابه، از ساخته های «علی اکبر شیدا»، آهنگساز دوره قاجاریه میباشد که البته سراینده آن نیز هستند. این قطعه زیبا در آواز اصفهان ساخته شده و نت های آغازین سی بمل، می کرن و فا دیز و وزن 6/8 است.  اولین بار توسط استاد غلامحسین بنان خوانده شده و همچنین خوانندگان مختلفی از جمله بانو مرضیه، هایده، سیما بینا، سیما مافیها، فریدون فرخزاد، لیلا فروهر این آهنگ را باز خوانی کرده اند. همچنین در سال 1387 فیلمی با عنوان «امشب شب مهتابه» به نویسندگی و کارگردانی محمدهادی کریمی تولید شده است تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. علت جذابیت و جاودانه شدن آهنگ امشب شب مهتابه، جدای از ملودی آن، شعر دلنشین آن است که گویی عاشقی ملتمسانه در شب مهتابی حبیبش را طلب میکند. تب و تاب عاشقی او به قدریست که اگر او را نبیند بیمار میشود و میگوید: «حبیبم اگر خوابه، طبیبم رو میخوام». با بیانی ساده و عامیانه حرف دل خود را میزند سپس به شخص سومی خطاب میکند: خواب است و بیدارش کنید، مست است و هشیارش کنید، گویید فلانی اومده، اون یار جونی اومده، بعد علت آمدن خود را بیان می کند: اومده حالتو، احوالتو، سیه خالتو، سفید رویتو، سیه موی تو ببیند برود...  و چقدر زیبا و دقیق محبوب خود را توصیف میکند.

 

آموزش آهنگ برای تار و سه تار

 

نوازندگان عزیز و همراهان گرامی، خوب است برای آموزش بهتر، ابتدا فایل نت آهنگ را دانلود و پرینت نموده و از نسخه کاغذی استفاده کنید تا در هنگام انجام تمرین، تسلط و سهولت بیشتری در یادگیری داشته باشید. در آغاز، هر قسمت از آهنگ را به طور جداگانه تمرین نمایید تا مهارت کافی را بدست آورید، سپس به سراغ قسمت های بعدی بروید. پیشنهاد میکنم پس از آموختن ملودی و آهنگ این ترانه، شعر آن را نیز هنگام نواختن بخوانید و از شنیدن و اجرای آن، لذت ببرید.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

نت آهنگ به همراه فایل صوتی و ویدیوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد. حجم فایل 117 مگابایت است. فایل به صورتzip میباشد. بعد از دانلود، ابتدا آن را unzip و استفاده کنید. توصیه می‌کنیم هنگام خرید، حتماً فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید.

 

 

 «بخشی از ویدیوی آموزشی آهنگ امشب شب مهتابه را مشاهده کنید»

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما