فروشگاه

اخبار

اخبار

مصاحبه با مسعود شاکری نوازنده گیتار بیس (bass guitar)

  • انتشار1400/07/27
  • بازدید
مصاحبه با مسعود شاکری نوازنده گیتار بیس (bass guitar)

وبسایت نت به نت در ادامه مصاحبه های خود با اصحاب موسیقی این بار به سراغ یکی از نوازنده های خوب و حرفه ای شهرستان کاشان رفته و گفتگویی صمیمانه و تخصصی ای را پیرامون گیتار بیس  (bass guitar)با جناب مسعود شاکری نوازنده جوان ولی با تجربه این ساز تدارک دیده که در ویدیوی زیر آن را مشاهده می فرمایید.

لغت bass به معنای بم، یا صدایی با فرکانس پایین می باشد و گیتار بیس نیز بر اساس همین صفت نامگذاری شده است. گیتار بیس که شباهت بسیاری با گیتار الکتریکی دارد  در دسته سازهای زهی و دارای فِرِت جای می گیرد و از لحاظ تعداد سیمها بسته به نوع، سطح و سلیقه نوازنده بین ۴ تا ۸ سیم را دارا می باشد. نوازندگی با آن نیاز به تقویت کننده های صوتی مثل آمپلی فایر دارد و از لحاظ صدا دهی جزء سازهای بم خوان با اکتاو پایین می باشد.

گیتار باس اواسط قرن بیستم میلادی و در رقابتی که خیلی زود موجب به پیروزی‌اش گردید، تقریبا به طور کامل جایگزین ساز بم دیگری با نام کنترباس شد. البته این جایگزینی از دید کاربردی است، و کنترباس که یک ساز زهی آرشه ای‌ است، همچنان در بسیاری از سبک های موسیقی مخصوصا موسیقی کلاسیک غربی نقش بزرگی را ایفا می نماید.

وجود صدای بم به تعبیری به مثابه روح موسیقی است. صداهای فرکانس پایین و بم حس آرام بخشی را برای شنونده ایجاد می کند و فضاهای خالی از روح و احساس یک ملودی را پوشش میدهند. به عبارتی صدای بیس مادر بقیه صداهاست. در یک اجرای دسته جمعی، در معرض نمایش نیست و بیشتر پس زمینه موسیقی را پوشش می دهد ولی اگر نباشد، باعث لنگیدن کار می گردد.

علی اقبال موسس وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت و مدرس ساز تار و سه تار، سوالات جالبی پیرامون گیتار بیس، جایگاه آن در موسیقی امروزی، نحوه یادگیری، هزینه های خرید گیتار بیس به همراه لوازم جانبی و ضروری آن و چالش های موجود در مسیر یادگیری تا حرفه ای شدن این ساز را از مسعود شاکری می پرسد که ایشان نیز علم و تجربه پانزده ساله خود را در اختیار ما و شما می گذارد. امیدواریم حاصل زحمات همکاران ما در وبسایت نت به نت مورد پسند شما واقع گردد. با اشتراک گذاری ویدیوی این مصاحبه با علاقه مندان به موسیقی، ما را در ادامه این راه یاری رسان باشید.

 

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما