فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ گل پامچال برای سه تار

  • انتشار1397/07/24
آموزش آهنگ گل پامچال برای سه تار

درود و مهر بر شما همراهان عزیز سایت نت به نت و هنرجویان پرتلاش تار و سه تار. آهنگ گل پامچال در واقع ترانه ای گیلکی در آواز دشتی است که سیدجعفر مهرداد در سال 1330 آن را سروده است. ترانه زیبای گل پامچال از زمزمه ها و نغمه های اهالی گیلان به خصوص روستاییان تاثیر گرفته است و استقبال بی نظیر از این ترانه در زمان خود، موجب شد تا نیت شاعر آن در زنده نگهداشتن تصنیف جنگل، برآورده گردد. بعد ها اهالی مازندران هم این تصنیف دلنشین را در مراسمات و بزم های خود استفاده کردند.

ترانه گل پامچال، جزء ترانه‌های جاودان و تأثیر گذار گیلان می باشد و اجرای این ترانه توسط اسماعیل گلشنی در جشن ملی شدن صنعت نفت، باعث راه یافتن آن به رادیو شد.

 

خرید بسته آموزشی سه تار بخش آواز دشتی

 

در سال 1370 مجموعه ای تلویزیونی به نام گل پامچال به کارگردانی محمد علی طالبی تولید و از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و قرار گرفتن ترانه گل پامچال در تیتراژ این مجموعه تلویزیونی، مخاطبان بسیاری را به ملودی شیرین و ساده آهنگ، جذب کرد و سریال گل پامچال، به عنوان محبوب ترین سریال آن سال شناخته شد و از آن پس بسیاری از افراد، ترانه گل پامچال را با آن مجموعه تلویزیونی می شناسند و با گذشت سال های بسیار زیاد، همچنان در ذهن بینندگان آن به جای مانده است.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

ترجمه متن آهنگ گل پامچال

گل پامچال، بیرون بیا، فصل بهاره

شکوفان، غنچه وا شده، بلبل سرداره، عزیز موقع کاره

بیا بریم نغمه بخوانیم، دانه بنشانیم، عزیز موقع کاره

 بیا بریم نغمه بخوانیم، دانه بنشانیم، فصل بهاره

 

نکات مهم برای یادگیری آهنگ

هنرآموزان عزیز دقت داشته باشید که فایل صوتی، نت و شعر آهنگ در همین صفحه از طریق لینک های بارگذاری شده، قابل دانلود است و جهت سهولت در انجام بهتر تمرین، پیشنهاد میکنیم نت و شعر آهنگ را پس از دانلود، پرینت نموده و از روی نسخه کاغذی آن تمرین کنید و در صورت تمایل، سعی کنید پس از تسلط کامل در اجرای قطعه، همراه با نواختن آهنگ، شعر آن را نیز بخوانید.

امیدواریم از نواختن این آهنگ زیبا و خاطره انگیز لذت ببرید.

 

فایل صوتی آهنگ گل پامچال را از اینجا دانلود نماييد

 

 

 برای دانلود نت آهنگ گل پامچال بر روی این نوشتار کلیک کنيد

 

آموزش آهنگ برای تار و سه تار در وبسایت نت به نت

 

ویدیوی آموزشی آهنگ گل پامچال برای تار و سه تار را مشاهده کنيد

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

غلامرضا بذرافشان

تاریخ ارسال :1399/12/20

خیلی عالی. خیلی آموزش روان و ساده ای بود و لذت بردم. فقط استاد ایکاش تزیینها رو هم میگفتید. راستی، این ترانه گیلانی هست، نه مازندرانی. ممنون.

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، از همراهی و توجه شما سپاسگزاریم.

سبد خرید 0
تماس با ما