فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ سایه چمن برای سه تار

  • انتشار1397/06/30
آموزش آهنگ سایه چمن برای سه تار

سلام و درود بر شما هنرجویان و همراهان عزیز سایت نت به نت. ترانه مستم مستم که برخی آن را به نام «یک گل سایه چمن» می‌شناسند، یک آهنگ فولکلوریک (محلی) است و جزء موسیقی فولکلور ایرانی می باشد. آهنگ ها و ترانه های محلی زیبایی های خاص خود را دارند و به دلیل اینکه دارای ملودی های ساده و رها از پیچیدگی های موزیکال هستند، به خاطر سپردن و اجرای آنها علاوه بر راحتی، بسیار دلنشین و دلچسب است. آهنگ «سایه چمن» ترانه ای محلی از استان فارس و شهر ممسنی است که در این پست آموزشی، استاد علی اقبال آموزش آن را برای ساز تار و سه تار به شما عزیزان ارائه می دهند. ترانه سایه چمن، بارها توسط خوانندگان مختلفی اجرا شده است که از جمله معروف ترین اجراهای آن توسط  بانو پری زنگنه (خواننده سبک اپرا)، دریا دادور و کوروش یغمایی انجام شده است.

 

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

در آموزش این آهنگ کسر میزان تعیین شده برابر با 2/4 است. هنرجویان عزیز دقت داشته باشيد که براي يادگيري اين آهنگ، لازم است ابتدا فایل های مربوطه (که شامل فایل صوتی، نت و شعر آهنگ می‌باشد) را که البته به صورت لینک برای شما عزیزان در همین صفحه تعبیه شده است، دانلود نمایید و از آنجا که فرمت آنها به صورت فایل زیپ است، ابتدا از حالت زیپ خارج کرده و فایل های داخل آن را باز کرده و همه صفحات را پرینت کنید تا به نسخه کاغذی متن شعر و نت ها دسترسی داشته باشید. مطمئن باشید استفاده از نسخه کاغذی در انجام تمرین، به سهولت اجرای تمرین ها کمک شایانی می کند. چنانچه مشاهده خواهید کرد در قسمت زیرین نت های آهنگ، شعر آن هم نوشته شده است و بهتر است بعد از اینکه این آهنگ را کامل نواختید، سعی کنید شعر آن هم تمرین کنید و همزمان با نواختن بخوانید.

 

بسته آموزشی دستگاه شور برای ساز سه تار

 

اگرچه این قطعه در کوک آواز دشتی (از متعلقات دستگاه شور) می باشد، اما شما برای تمرین آن نیازی به تغییر کوک سازتان نخواهید داشت فقط دقت کنید که کوک سازتان روی نت های « دو - سل - دو - دو » باشد.

 

دانلود شعر و نت آهنگ سايه چمن

 

 

 

برای دانلود فایل صوتی آهنگ سايه چمن روی این لینک کلیک کنید

 

 

ويديوی آموزشی آهنگ مستم مستم يا «سایه چمن» را مشاهده فرمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما