فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش سنتور - ادامه درس قبل (اهمیت تقویت مچ ها در نوازندگی سنتور)

این آموزش قسمتی از پکیج آموزشی سنتور-دوره مقدماتی می باشد.
  • انتشار1399/03/12
آموزش سنتور - ادامه درس قبل (اهمیت تقویت مچ ها در نوازندگی سنتور)

 

درود بر همراهان گرامی وبسایت نت به نت و علاقه مندان به آموزش ساز سنتور. در خدمت شما هستیم با ادامه مباحث جلسه گذشته درباره اهمیت تقویت مچ ها در نوازندگی سنتور. توضیحات پایه ای را در جلسه پیش دیدید و شنیدید. معایب و محاسن نوازندگی با انگشتان و مچ ها به طور کامل توسط استاد مصطفی رسولیان توضیح داده شد.  حال به تکمیل این توضیحات می پردازیم.

دوستان! طبق گقته های استاد، شما باید در سالهای اولیه تمام تلاش خود را به خرج دهید که فقط با مچ ها بنوازید. زمانی که به مراحل حرفه ای رسیدید (مثلا دوسال دیگر) می توانید از انگشتان هم برای اجرای بعضی از تکنیک ها بهره ببرید. فعلا مصلحت بر اینست که مچ نوازی خود را تقویت کنید. استاد در این خصوص مثال زیبایی را برای درک بهتر موضوع می آورد. اگر غذایی بی نمک باشد، می توان به آن نمک افزود. اما غذای شور را هیچ چاره ای بر آن نیست. اگر مچ نوازی شما همراه با مشکل باشد، می توان از آن رفع عیب نمود. ولی وقتی به مضراب زدن با انگشتان عادت کنید، اصلاح اشکالات بسیار سخت و نشدنی خواهد بود. در این ویدیو، استاد رسولیان دو روش را برای تقویت مچ ها به شما پیشنهاد می دهد. البته روش ها زیادند که در طول تمرینات به همه این روش ها پرداخته خواهد شد. این دو روش عبارتند از:

 

خرید پکیج آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

1- با قدرت و صلابت مضراب بزنید

 

مضراب زدن شما باید قدرتمند و محکم باشد. نگران نباشید. ساختمان سنتور به گونه ای مقاوم طراحی شده به طوری که هرچقدر هم محکم بزنید آخ نمی گوید. البته منظور از محکم زدن به این معنا نیست که تمام زور خود را بر مضراب ها خالی کنید. بلکه به  این معناست که شل نزنید. بگذارید صدای سیم به وضوح در فضای اتاق آکنده شود.

 

2- با یک مضراب سنگین شروع کنید

 

بهتر است در اوایل کار، از مضرابهای سنگین تر استفاده کنید. درست است که مضراب های سبک حرفه ای ترند، اما شروع با مضراب های سنگین تر می تواند به شما کمک کند تا راحت تر کنترل مچ ها را در دست بگیرید.

 

موفق باشید.

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما