فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

چقدر زمان می برد تا با سه تار آهنگ بنوازم ؟

  • انتشار1397/06/03
چقدر زمان می برد تا با سه تار آهنگ بنوازم ؟

این سوالی است که برای بسياری از هنرجويانی که تازه شروع به یادگیری ساز سه تار کرده‌اند پیش می‌آید. چرا که وقتی قطعات زيبا و گوش‌نواز اساتيد و نوازندگان حرفه‌ای سه تار را می‌شنود، به وجد مي‌آيند و شوق و هيجان در وجودشان سرشار می‌شود و از این رو با خود می‌گويند ای کاش من جای او بودم و يا اينکه، اين موسيقی واقعاً لذت بخش است و چقدر دوست دارم من هم بتوانم اينگونه سه تار بنوازم و همواره می‌خواهد بداند که چه زمانی می‌تواند يک قطعه آهنگين کامل را بنوازد؟ و شايد بارها از استاد خود بپرسد که چقدر زمان می‌برد تا با سه تار آهنگ بنوازم؟ خلاصه آنکه اين تب و تاب و هيجان نواختن آهنگ‌های کامل با سه تار مدت‌ها ذهن او را مشغول می‌دارد.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

چه مدت بعد از شروع اولین جلسه آموزشی می‌توانید آهنگ بنوازید؟

علاقمندان عزيز، در آغاز بايد بگويم که اصلاً عجله نکنيد. البته که به شما حق می‌دهيم اين سؤال برايتان اهميت داشته باشد اما بايد بدانيد اگر بخواهيد با عجله تمرين‌ها را پیش ببرید و یا حتی سعی کنيد از درسی که استاد به شما می‌آموزد جلوتر رويد، مطمئناً مهارت کافی را کسب نخواهيد کرد و به اصطلاح دستتان در نوازندگی «هرز» می‌شود. باور داشته باشيد پاسخ به اين پرسش بیش از هر چیز به مقدار و کیفيت تمرين و نيز استعداد شما بستگی دارد. يقيناً ميزان مهارت شخصی که  ده دقیقه در روز تمرین می‌کند با شخصی که حداقل یک ساعت در روز تمرین دقيق و منظم دارد، تفاوت بسيار زيادی دارد. اگرچه استعداد نقش مهمی در يادگيری دارد و ممکن است استعداد هنرجویی در زمینه نت خوانی و نوازندگی بیشتر باشد و شايد همان 10دقیقه تمرین در روز برای او کافی باشد اما هنرجوی دیگری که بهرحال استعداد کمتری دارد مسلماً بايد زمان بیشتری را به تمرين اختصاص دهد. اما شما با هر ميزان استعداد اگر با روشی که در اينجا به شما پیشنهاد می‌کنيم تمرين کنيد خواهيد توانست در مدت سه ماه اولین قطعه آهنگ را بنوازيد. این موضوع را در مورد هنرجويان خودمان تجربه کرده‌ایم و به آن باور داريم.

 

راز موفقیت در نوازندگی

 

چند دقیقه در روز تمرین کنم؟

در اوایل آموزش، درس‌ها ساده‌تر هستند پس بنابراين برای هفته اول حتی روزی 15 دقیقه تمرين کافی است. سعی کنيد هنگام تمرين هر درس را میزان به میزان پیش ببرید. یعنی پس از آنکه میزان اول را تمرين کرديد و کاملاً حفظ شده و به آن مسلط گشتيد، سراغ ميزان دوم برويد. آن گاه میزان دوم را تمرين و حفظ کنيد بعد میزان اول و دوم را باهم بنوازيد و این کار را تا آخر قطعه انجام دهيد. دقت کنيد که در انجام تمرين‌ها هرگز عجله نکنید تا دچار گيجی و سردرگمی نشوید. ازهفته دوم به بعد نياز است حداقل روزی نیم ساعت تمرین کنيد. در نظر داشته باشيد که تمرين‌ها پيوسته و منظم باشند حتی اينگونه نباشد که بگوييد امروز دوساعت تمرین می‌کنم و تا پس فردا تمرین نمی‌کنم. تمرین به صورت منظم و پیوسته است. مانند غذا خوردن یا خوابیدن خودتان را موظف کنید که هر روز نیم ساعت تمرین را انجام دهيد. با این مقدار تمرین به شما قول می‌دهیم طی مدت سه ماه اولین آهنگ را خواهید نواخت. باز هم از شما خواهش می‌کنيم همزمان با درس‌های استاد پیش بروید و خودتان جلوتر از کلاس، درس‌ها را تمرین نکنيد و همچنان آهسته اما پيوسته تمرين‌ داشته باشيد.

نویسنده: علی اقبال

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما