فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ رشید خان برای سه تار

  • انتشار1399/01/07
آموزش آهنگ رشید خان برای سه تار

با سلام و درود خدمت شما همراهان گرامی وبسایت نت به نت و علاقه مندان به یادگیری سه تار. امروز در نظر داریم یکی دیگر از ترانه های محلی کشورمان با نام رشید خان را به شما آموزش دهیم. آموزش این ترانه کاملا رایگان است. شما می توانید هم اکنون سه تار خود را برداشته، آن را کوک نموده و مطابق با ویدیوی تصویری تهیه شده توسط استاد اقبال، به تمرین این ترانه بپردازید. حال که ویروس منحوس کرونا در بسیاری از فعالیت های روزمره ما اختلال ایجاد کرده، حداقل می توان خانه نشینی اجباری را به دیده فرصتی بنگریم برای هر آنچه می‌خواستیم انجام دهیم و وقتش را نداشتیم! سبقه این ترانه به زمانی بر میگردد که امیرحسین خان شجاع الدوله حاکم قوچان بود. کرمانج های خراسان که او را بسیار دلاور و محبوب می دانستند، به او لقب رشید خان دادند. کرمانج ها گروه بزرگی از کردها می باشند که در نواحی مختلفی از ایران و برخی کشورهای همسایه پراکنده اند. خاستگاه ترانه امروز در دل کرمانج های خراسان رضوی و شمالی بوده که برای فوت رشید خان آن را ساخته و در مراسم دفن و سوگواری ایشان اجرا نمودند. همچنین در سال ۱۲۷۲ زلزله بزرگی در قوچان رخ داد که متاسفانه ۱۸ هزار نفر از هموطنانمان در آن حادثه از بین رفتند. این ضایعه بسیار دردناک و تلخ بود. مردم از این آهنگ برای سوگواری عزیزان از دست رفته خود نیز استفاده نمودند. با گذشت بیش از یک قرن از آن حوادث، این ترانه سینه به سینه گشت و گشت تا که امروز در ردیف موسیقی شاد قرار گرفت. خواننده های زیادی هم آن را اجرا کرده اند که از میان آنها می توان به خانم پری زنگنه اشاره نمود.

 

برای شروع نوازندگی چه سه تاری باید خرید

 

گویش آهنگ رشید خان کاملا محلی است و در باب سوگواری عزیز از دست رفته یعنی رشید خان می باشد.  شما کافی است از طریق همین صفحه نت این ترانه را دانلود کرده و به راحتی با چند جلسه تمرین آن را یاد گرفته و از اجرای آن لذت ببرید. تار نوازان هم مطابق همین پست آموزشی می توانند اقدام به یادگیری ترانه رشید خان نمایند.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

آهنگ رشید خان با صدای زنده یاد بانو پری زنگنه

 

 

 

متن آهنگ رشید خان:

 

امروز دو روزه للو فردا سه روزه لو

رشید نیومد للو دلم می‌سوزه لو

 

وای وای رشیدخان سردار کل قوچان

رفتی نگفتی للو یک یاری دارم لو

 

در شهر غربت للو دلداری دارم لو

وای وای رشیدخان سردار کل قوچان

 

این رخت کِیَه للو رخت یارمه لو

می خوام بشورم للو با آب گلها لو

 

وای وای رشیدخان سردار کل قوچان

رخت حاکمه للو با چشم بشویم لو

 

گل بهارمه للو با چشم بشویم لو

وای وای رشیدخان سردار کل قوچان

 

دانلود نت آهنگ رشید خان

 

ویدئوی آموزشی آهنگ « رشید خان »

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (2)

فرهاد عبادی

تاریخ ارسال :1399/02/25

درود فراوان خدمت شما من چند وقتی هست که ویدئوهای شما رو دنبال میکنم و بسیار آموزشهای شما برام لذتبخش و ساده و روان بوده و خوشبختانه تونستم چند آهنگ از مجموعه آموزشیتون رو یاد بگیرم و بنوازم. من در عمرم سه تار نزده بودم و اصلا فکر نمیکردم روزی بتونم موفق به این کار بشم که به لطف کار زیبای شما و عشق و علاقه ای که در کارتون دارید و اون رو به دیگران منتقل میکنید من هم بهره ای ببرم.متاسفانه من در ایران نیستم و فقط بصورت مجمازی میتونم از شما بهره ببرم. امیدوارم بتونم یک روز باعث افتخار استادی چون شما بشم. در انتها یک درخواست داشتم: اگر امکانش هست آهنگ رستن از دامت نتوانم محبوب زیبا رو هم آموزش بدید ممنونتون میشم. موفق و پیروز باشید.

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما و مهرتان را سپاس، از اینکه آموزش های ما در وبسایت نت به نت مورد توجه و رضایت شما واقع شده است خرسندیم،امید که بتوانیم به زودی پیشنهاد آموزش آهنگ درخواستی شما را نیز عملی نماییم. شادزی و مهرافزون

حمیدرضا نیک مرام

تاریخ ارسال :1399/03/30

عالی

وبسایت نُت به نُت

سپاس

سبد خرید 0
تماس با ما