فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ چو اسیر دام توام (آشفته) برای سه تار

  • انتشار1398/11/21
آموزش آهنگ چو اسیر دام توام (آشفته) برای سه تار

با سلام خدمت دوستان و همراهان خوبم در وبسایت نت به نت. خدا را شاکریم که باز هم با آموزش یکی دیگر از آهنگ های جاودان ایرانی برای سه تار، در خدمت شما هستیم.
  این آهنگ با نام "اسیر دام تو"، یکی از معروف ترین ترانه های نسل های گذشته کشورمان بوده است. ترانه ای خاطره انگیز که بی شک هر کسی را به یاد دوران گذشته خویش می اندازد. به یاد ایام شباب و یا نوجوانی و حتی کودکی. دورانی که دیگر باز نمی گردد و تنها نشان از آنها، همین خاطرات ماندگار است.
  گرچه این ترانه را با صدای خواننده های زیادی شنیده اید، ولی نخستین بار توسط بانو دلکش (عصمت باقرپور بابلی) با آن صدای پر صلابت و قدرتمندش اجرا شد و بعد از آن اجرایی نبوده که زیبایی و گیرایی اولیه آن را داشته باشد.
  شعر اسیر دام تو یکی از سروده های پر شمار شاعر و نویسنده معاصر کشورمان، اسماعیل نواب صفا می باشد. ایشان که از بزرگان عرصه ترانه سرایی محسوب می شده، برای آهنگسازان معروفی همچون مجید وفادار، مهدی خالدی، مرتضی محجوبی، پرویز و حسین یاحقی، علی تجویدی و...؛ و خوانندگان نام آشنایی چون دلکش، پوران، ناهید سرافراز، داریوش رفیعی، مرضیه، الهه، بنان و... شعر گفته و آنها را در طبقی از اخلاص در اختیار موسیقی ایرانی نهاده که اکثر آنها به ترانه های ماندگار این سرزمین بدل گشته است.
 مضمون شعر عاشقانه است و تضرع عاشق در فراق معشوق را به تصویر می کشد. در این شعر عاشق معترف می گردد که با هر بی مهری و جفا از طرف یار، میل و عطشش به خواستن او بیشتر می گردد.

 

من ز جفایت دل شادم

از غم عشقت خرسندم...

 


 البته با مشاهده کلید واژه هایی که در این شعر به کار رفته، می توان گفت مراد از عشق، عشق الهی است و معشوق نیز به خداوند اطلاق می گردد. بی گناهم، بده پناهم، محرم رازم، از همه عالم بگسستم، بیمارم کن و... گواهی بر این مدعا است.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت
 

دستگاه دربرگیرنده ترانه فوق، آواز بیات اصفهان می باشد و در کل از ضرب آهنگ روان و یکنواختی برخوردار است. آهنگسازی آن هم توسط استاد پرویز یاحقی انجام گرفته.
 

زندگی نامه استاد پرویز یاحقی


 درخواست های زیادی مبنی بر ارائه آموزش این آهنگ را داشته ایم که ما را مجاب کرد به این حسن توجه شما خوبان لبیک گفته و ان را دو ماه زودتر از موعد مقرر برای علاقمندان ارائه نماییم.
 با تهیه فایل آموزشی این درس که توسط استاد اقبال با بیانی شیوا و روان برای شما تدارک دیده شده، به راحتی می توانید با چند جلسه تمرین منظم، آن را یاد بگیرید و از نواختن آن لذت ببرید.
 لازم به ذکر است که یادگیری این آهنگ برای تار نوازان عزیز هم طبق همین فایل آموزشی مقدور می باشد.

 

آهنگ چو اسیر دام توام با صدای زنده یاد بانو دلکش

 


متن آهنگ اسیر دام تو
خواننده: بانو دلکش

 

چو اسیر دام توام
رام توام ای محرم رازم
منم آن شمعی که ز شب
تا به سحر در سوز و گدازم
ای فتنه بکش یا بنوازم


بی گناهم بده پناهم
که از موی تو آشفته ترم
کن نگاهی به خاک راهی
ای سایه لطفت به سرم


چه کنم عشقی غیر از تو نخواهم
به خدا محنت ریزد ز نگاهم
امیدم کو جدا از او 
پر پر شده ام خاک زر شده ام


آزارم کن چو چشم خود بیمارم کن
من ز جفایت دلشادم
از غم عشقت خرسندم
از همه عالم بگسستم
تو که به مهرت پا بندم


عشق و امید صفایی
ای عشق من چه بلایی
کی ز وفا جانب ما باز آیی

 

نُت آهنگ « چو اسیر دام توام » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 161 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید . 

 

قسمتی از درس « چو اسیر دام توام »

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما