فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ ناوک مژگان برای سه تار

  • انتشار1398/10/28
آموزش آهنگ ناوک مژگان برای سه تار

درود به همراهان عزیز سایت نت به نت و دوستداران یادگیری ساز سه تار. در این پست آموزشی، با آموزش یکی دیگر از  ترانه های فاخر کشورمان با نام «ناوک مژگان» در خدمت شما هستیم. ترانه ای شاد و معروف که مطمئناً همگی آن را بارها با صدا ها و اجراهای مختلف شنیده اید. متن این ترانه با ملودی های شاد آن، ساخته شاعر و آهنگساز شوریده دل کشورمان مرحوم علی اکبر شیدا می باشد. خواننده های بسیار این اثر را خوانده اند. اما نخستین بار توسط مرحوم نادر گلچین خواننده خوب کشورمان با آن صدای خاص و پخته و سوزناک شان اجرا شده. شعر آهنگ بسیار ساده است از همین رو به توصیف آن نمی پردازیم. همان طور که پیشتر خدمتتان عرض کردیم، ترانه و تصنیف در موسیقی سنتی از چند وجه با هم تفاوت دارند. یکی از این وجوه این است که در ترانه، ملودی مقدم بر شعر است. به عبارتی ابتدا ملودی ساخته می شود و پس از آن شعر برایش ایجاد می شود. اما تصنیف کاملا مبتنی بر شعر می باشد. هر دو جایگاه خود را در موسیقی ایران دارند و نسبت به یکدیگر رجحان و برتری ندارند. شاخص قیاس آنها پذیرفته شدن توسط مخاطبان می باشد. گاه یک ترانه چنان ماندگار می شود که هر قشری و در هر سن و سالی آن را حفظ و زمزمه می کنند. نواختن این ترانه در بزم ها و میهمانی های خودمانی، می تواند فضای جمع را شاد و لطیف کند. و از آنجا که همه آن را شنیده اند، همراه با نوازنده، ابیات را تکرار می کنند که باعث می شود دقایق و ساعات دوستانه خوبی بین دوستان رقم بخورد.

این ترانه در آواز شوشتری ساخته شده و از ریتم ثابتی برخوردار است. برای یادگیری، درس ساده و شیرینی است که با کمی پشتکار و تمرین و ممارست در آن می توانید به راحتی آن را به گنجینه اندوخته های پیشین خود بیفزایید. برای تهیه آموزش این ترانه، کافیست از لینک مربوطه در همین پست استفاده کرده و اقدام به خرید آن نمایید.

 این محصول دارای فایل آموزشی تصویری است که همانند سایر پست های آموزشی سایت، به زبان ساده و گویا به شما علاقه مندان تدریس می شود. نت آهنگ هم زمینه فایل ویدیویی می باشد. ضمنا نوازندگان تار هم می توانند از همین فایل آموزشی برای یادگیری این ترانه استفاده نمایند.

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

ویدئوی آموزشی آهنگ «ناوک مژگان»  به همراه فایل صوتی و نت آن داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 124 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیرفعال کنید .

 

قسمتی از درس « ناوک مژگان »

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما