فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ میخوام برم کوه برای سه تار

  • انتشار1398/01/02
آموزش آهنگ میخوام برم کوه برای سه تار

سلام و درود به شما همراهان گرامی و  نوازندگان تار و سه تار در وب سایت نت به نت. آهنگ زیبا و محلی «میخوام برم کوه» که به نام های شکار آهو و کوهستان نیز شهرت دارد از ترانه های محلی کردستان است. اين ترانه زيبا و شنیدنی تاکنون توسط خوانندگان زیادی از گذشته تاکنون اجرا شده است و می‌توان گفت بسیار مورد علاقه واقع شده است. از جمله خوانندگانی که تاکنون آهنگ زیبای ميخوام برم کوه را خوانده‌اند می‌توان از کوروش یغمایی، پری زنگنه، سیما بینا و دریا دادور نام برد. ترانه خاطره انگیز شکار آهو در دستگاه همايون آواز بيات اصفهان تنظیم شده است.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

برای آموزش بهتر این آهنگ و درک بهتر ملودی آن ابتدا فایل صوتی ترانه ميخوام برم کوه را که در قسمت پایین قرار دارد به دقت بشنوید و از آن الگو بگیرید . دقت داشته باشید که کوک سه تار  برای اجرای این آهنگ «دو - سل - لا - ر » و در واقع همان کوک آواز دشتی است. دوستانی که هم اکنون مشغول یادگیری درسهای آواز دشتی هستند اجرای این آهنگ برای تنوع در حس و حالشان و همچنین تقویت مضراب و انگشت گذاری روی پرده های سه تار بسیار مفید است. نت آهنگ کوهستان نيز در همین صفحه قابل دانلود است، بهتر است پس از دانلود نت آهنگ، آن را پرینت نماييد تا تمرینات خود را از روی نسخه کاغذی انجام دهید. 

در ویدیوی آموزشی آهنگ محلی میخوام برم کوه (کوهستان) استاد علی اقبال مدرس با تجربه تار و سه تار، توضیحات کاملی را برای شما عزیزان ارائه مینمایند و قدم به قدم هر قسمت از آن را آموزش می‌دهند.

 

دانلود آهنگ میخوام برم کوه (ترانه کوهستان یا شکار آهو)

 

 

متن شعرآهنگ میخام برم کوه

میخوام برم کوه شکار آهو، تفنگ من کو لیلی جان تفنگ من کو (2)

تفنگ من کو لیلی جان تفنگ من کو، تفنگ من کو لیلی جان تفنگ من کو

بالای پشتی عاشق رو کشتی، بالای پشتی عاشق رو کشتی

با خون عاشق لیلی جان نامه نوشتی، با خون عاشق لیلی جان نامه نوشتی

روی چو ماهت تیر نگاهت، روی چو ماهت تیر نگاهت

برده دل از من لیلی جان چشم سیاهت، برده دل از من لیلی جان چشم سیاهت

بالای بومی کفتر پرونی، بالای بومی کفتر پرونی 

شستت بنازم لیلی جان خوب می پرونی

 

دانلود نُت آهنگ میخام برم کوه

 

نکته مهم: هنرجویان عزیز شاید در بعضی جاها  شعر زیر نت ها با خود نت مطابقت نداشته باشد، به دلیل اینکه ملودی در اکثر جاها برای بیت های مختلف یکسان است. شما ابتدا آهنگ را خوب یاد بگیرید، بعد میتوانید شعر را با آن تطبیق دهید. 

 

ویدیوی آموزشی آهنگ میخوام برم کوه (شکار آهو يا کوهستان)

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما