فروشگاه

اخبار

اخبار

کیهان کلهر همچنان چراغ خاموش می تازد

  • انتشار1398/05/18
  • بازدید
کیهان کلهر همچنان چراغ خاموش می تازد

 

کیهان کلهر همچنان چراغ خاموش می تازد

 

استاد کیهان کلهر نوازنده بزرگ کمانچه کشورمان که دارای افتخارات و عنوان های بزرگ بسیاری در عرصه های مختلف هنر موسیقی می باشد، این بار نیز با کسب یک عنوان بزرگ دیگر، برای کشور عزیزمان افتخار آفرینی کرد. آلبوم «هنوز پاییز است» به عنوان یکی از 10 آلبوم برتر سال 2019 از سوی مجله سانگ لاینز انگلستان انتخاب شد و در این رنک، این آلبوم جزء آلبوم های شاخص پنج ستاره قرار گرفت. این در حالیست که صدا و سیما همچنان سیاست سکوت در برابر افتخار آفرینی هنرمندان بزرگ را در دستور کار خود دارد.آلبوم هنوز پاییز است با همکاری گروه رامبرانت تریو که از موفق ترین انسامبل های هلند به شمار می روند،  با ظرافت های احساسی و پیچیدگی های تخصصی، فضای جدید و بسیار دلنشینی را خلق کرده که بر دل و جان هر انسان جویای هنری می نشیند. 

 

گروه رامبرانت تریو که متشکل از سه عضو ثابت به نام های رامبرانت فرایش (پیانو، سرپرست گروه)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه ای) میباشد، بیش از دوازده سال است که مشغول فعالیت بوده و در فستیوال های معتبر و بزرگی در اروپا همچون «بیم هویی»، «نورث سی جز»، «الب جز» و فستیوال جَز مادرید حضور داشته اند. همچنین تورهای موفقی در سراسر جهان را در کارنامه خود دارد. سبک و الهام موسیقیایی این گروه بیشتر موسیقی جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی خاورمیانه می باشد.

 

آلبوم هنوز پاییز است متشکل از دو قسمت اصلی می باشد. در بخش اول با کمانچه نوازی استاد کلهر همراه است و در بخش دوم، استاد از ساز ابداعی خویش به نام شاه کمان استفاده می کند. فضای آلبوم بیشتر در مایه شوشتری و اصفهان در گردش است. پیش از این نیز مجله سانگ لاینز فهرستی از 20 هنرمند بزرگ جهان را اعلام نموده بود که نام کیهان کلهر نیز در میان این فهرست قرار داشت. ضمن عرض تبریک به تمام هموطنان، برای این مرد بزرگ و سایر هنرمندان عزیز کشورمان آرزوی توفیق روز افزون و نام آوری بیشتر در عرصه های داخلی و بین المللی جهت حفظ و اعتلای جایگاه موسیقی ایرانی را از ایزد منان خواستاریم.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما