فروشگاه

اخبار

اخبار

 کلهر بر بلندای موسیقی ملل، با یاد رفیق

  • انتشار1398/08/05
  • بازدید
 کلهر بر بلندای موسیقی ملل، با یاد رفیق

 کلهر بر بلندای موسیقی ملل، با یاد رفیق

 

 کیهان کلهر نوازنده بزرگ  و نام آور کشورمان، بار دگر در عرصه ای بین المللی، جایگاه درخشانی را تصاحب نمود.

کیهان کلهر در نوزدهمین نمایشگاه جهانی موسیقی وومکس ((womex the world music expo توانست جایگاه هنرمند سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند.

 کلهر با انبوهی از افتخارات، در حالی این جایزه را در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس وومکس در فنلاند از دستان برگزار کنندگان این اکسپوی بین المللی دریافت نمود، که از رفیق دیرینه خود استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران یاد نمود و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

 نمایشگاه وومکس که از سال ۱۹۹۹ میلادی شروع به فعالیت کرده، هر سال با معرفی چهره های فعال و اثر گذار در موسیقی و زبان ملت ها، در مراسمی از برندگان این جایزه تجلیل به عمل می آورد. این جایزه به عملکرد و تاثیر موسیقی بر جنبه های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی و هنری کشورها و ملت ها می پردازد و سه جایزه در بخش های artist- pro excellence- lable را به برگزیده های این نمایشگاه اهدا می کند. که جایزه امسال بخش هنرمند به کیهان کلهر رسید. این جایزه در سال گذشته و در کشور اسپانیا به kronos Quartet از ایالات متحده آمریکا تعلق گرفته بود. سایت وومکس با انتشار این خبر، از اهدای این جایزه به کلهر ابراز خرسندی کرده و از نوآوری و تلاش های مداوم ایشان برای ایجاد و برقراری ارتباط های جدید موسیقیایی بین زبان های مختلف، تسلط و توانایی وی در نوازندگی و همچنین آشنا نمودن جهان با موسیقی اصیل ایرانی تجلیل به عمل آورد. کلهر پس از دریافت این جایزه در سخنانی از برگزار کنندگان آن تشکر نمود و دریافت این جایزه را حاصل تلاش های جمع زیادی خواند و آن را یک دستاورد شخصی ندانست. و اعلام داشت مفتخر است از این که نه فقط نماینده موسیقی ایران، که نماینده جامعه جهانی موسیقی است.

 قبل از اهدای جایزه، در وصف استاد کلهر ابراز شد: "کمانچه برای کلهر به مثابه صدای اوست. او در هنگام نواختن دنیای جدیدی را خلق می کند که فارغ از زمان و مکان، با همگان ارتباط برقرار می نماید." در ادامه کمی از زندگی حرفه ای ایشان و سوابق و همکاری های بین المللی او در طول سال ها فعالیتش گفته شد.

 کلهر سپس در این مراسم با باغلما نواز مطرح ترکیه ای (اردال ارزنجان) دونوازی زیبایی را به نمایش گذاشت.

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما