فروشگاه

اخبار

اخبار

 استاد هوشنگ ظریف، نغمه پرداز تار ایران در گذشت.

  • انتشار1398/12/18
  • بازدید
 استاد هوشنگ ظریف، نغمه پرداز تار ایران در گذشت.

همه از خداییم و به سوی خدا می رویم.

استاد هوشنگ ظریف نوازنده بزرگ تار، موسیقیدان و ردیف دان برجسته و معلم خوش اخلاق و بزرگ مقام کشورمان، پس از مدت ها خانه نشینی و مبارزه طاقت فرسا با بیماری آلزایمر، شب گذشته به تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ و در سن ۸۱ سالگی، به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

ایشان در سال ۱۳۱۷ در تهران متولد شد و در سراسر زندگی پربار خود در حفظ و اعتلای جایگاه موسیقی اصیل ایرانی و شناساندن آن به جوامع بین المللی، تلاش های خستگی ناپذیری را انجام داد و آثار گران بها و ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت. موسیقی سنتی ایران تا حد زیادی بروزندگی کنونی خود را مدیون زحمتهای ایشان می داند. استاد با هنر والای خود طیف وسیعی از هنر دوستان را شیفته خود نمود. بی شک هیچ هنردوستی وجود ندارد که تا به حال دلش از تکنوازی های ناب تار استاد نلرزیده باشد. ایشان علاوه بر ساز تخصصی خود یعنی تار، در نواختن سه تار و تنبک نیز دارای مقام استادی بود.

در مکتب این هنرمند عزیز، شاگردان بزرگی همچون داریوش طلایی، حسین علیزاده، ارشد طهماسبی، محمد شجاعی و... پرورش یافتند که جملگی بارها از تخصص والا و حسن خلق ایشان در محافل گوناگون سخن ها گفته اند.

 استاد ظریف هم از میان ما پر کشید. و به راستی که سایه بزرگی از سر جامعه موسیقی ایران محو گردید. ولی همچنان نغمه های دل انگیز تار ایشان، گوش جسم و جان ما را نوازش خواهد کرد و بزرگی شخصیت ایشان هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

 تیم نت به نت با اندوه فراوان، این اتفاق غم انگیز را به جامعه هنری کشور و خانواده گرامی ایشان و به همه هنر دوستان تسلیت گفته و از خداوند منان برای این استاد اخلاق و مهارت، علو درجات و آرامشی ابدی را در سایه سار جاوید نظران عرش کبریا، مسئلت می نماید.

 روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما