فروشگاه

مقالات

مقالات

معرفی کتاب آموزش سه تار – تالیف رضا محسنی

  • انتشار1397/10/19
  • بازدید
معرفی کتاب آموزش سه تار – تالیف رضا محسنی

قابل توجه علاقه مندان به ساز سه تار در وب سایت نت به نت . در این بخش کتاب مفید و کاربردی را به شما معرفی میکنم که اگر حتی اطلاعات شما از ساز سه تار در حد صفر هم باشد ، با مطالعه این کتاب و انجام تمرینات آن میتوانید به راحتی سه تار بنوازید و آهنگهای خوب این کتاب را بنوازید . 

 

از صفر تا اجرای آهنگ

 

طراحی و تدوین این کتاب بسیار جالب است زیرا مرحله به مرحله شما را با ساز سه تار آشنا میکند . روند سرفصل های کتاب به این صورت است که ، ابتدا شما را با تئوری موسیقی آشنا میکند . سپس در مورد راه اندازی دستان شما « دست راست و چپ »  صحبت میکند . بعد وارد تمرینات روی سیم ها میشود . جالب اینجاست که روی سیم ها تمریناتی برای شما مشخص کرده ، تمرین بعد آن انگشتان شما را تقویت میکند . بعد از تقویت انگشتان تمریناتی تکنیکی جهت تقویت انگشت به شما میدهد درهمین حین با روش مضراب صحیح آشنا میشوید. در مراحل بعد شما را با پرده ها روی سیم اول و دوم و سیم های بم آشنا میکند ، سپس با کوک های سه تار آشنا میشوید . به جرات میتوان گفت مثل یک کلاس واقعی به شما درس میدهد و قدم به قدم ذهن و پنجه های شما را آماده میکند تا به آهنگها برسید .

 

با مراجعه به این لینک با بسته آموزشی ماهور آشنا شوید

 

نقطه قوت این کتاب

 

از فصل چهارم به بعد به تعداد آهنگها اضافه میشود . نُت اکثر آهنگهای زیبای ایرانی را میتوانید در این کتاب بیابید . به دنبال نت هر آهنگ شعر آن نیز همراه آن است . نکته ای که توجه مرا خیلی جلب کرد ، و به درایت و خلاقیت « رضا محسنی » احسنت گفتم این بود که تکنیکهای سه تار از قبیل ( تکیه – ویبره – تریل – دراب – ریز ) را در بین آهنگها گنجانده است و همچنین دربین آهنگها گوشه های موسیقی ردیف شده ایرانی را به شما آموزش میدهد . طبق تجربه ، هنرجویان مبتدی زیاد با تمرینات یکنواخت و خشک ارتباط برقرار نمیکنند و اگر در کتابی فقط تمرینات گوشه و ردیف و تکنیک آموزش داده شود ، هنرجو پس از مدتی از نت بیزار میشود و امکان دارد از یادگیری سه تار هم دلزده شود . نقطه قوت این کتاب این است که هنرجو هیچوقت از آن خسته نمیشود و بالعکس درسهای آن را دنبال میکند چون هر بار مطلب و آهنگی جدید می آموزد . 

 

آموزش سه تار در وبسایت نت به نت

 

 

 

سخن پایانی

 

دوستان عزیز ، اگر تازه شروع به یادگیری سه تار کرده اید و دنبال آهنگ و تمرینات تقویتی هستید و همچنین میخواهید اطلاعاتی مفید و کاربردی در مورد کوک سه تار – بستن پرده سه تار – انداختن سیم روی سه تار و غیره... به دست بیاورید ، پیشنهاد میکنم کتاب آموزش سه تار به تالیف : رضا محسنی که توسط : موسسه فرهنگی انتشاراتی الماس دانش منتشر شده را تهیه کنید و به عنوان یک خود آموز عالی با درسهای آن پیش بروید . متذکر میشوم اکثر آهنگهایی را که در وبسایت به شما آموزش میدهم از آهنگهای گلچین شده این کتاب است  .

 

خرید کتاب آموزش سه تار

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما