فروشگاه

مقالات

مقالات

نکاتی درمورد کلاس های خصوصی موسیقی

  • انتشار1397/05/07
  • بازدید
نکاتی درمورد کلاس های خصوصی موسیقی

شاید همه ما در موسیقی یا هر رشته دیگر ، برداشتی که از کلاس خصوصی داریم یک چیز باشد، اینکه فقط استاد باید بصورت یک نفره آموزش خودش رو شروع کند ، در موسیقی هم همین موضوع وجود دارد . اما آیا این موضوع از نظر شما درست است ؟؟ طبق تحقیقات به عمل آمده ، بهتر است کلاس های خصوصی حداقل از سه نفر تا حداکثر پنج نفر باشد چون از نظر یاد گیری روند بهتری دارد . نکات زیر تاثیرات کلاس موسیقی به این روش است

 

1- بالا رفتن اعتماد به نفس

وقتی شما در مقابل سه الی پنج نفر تمریناتی که استاد از شما خواسته را باید اجرا کنید ، صد در صد اعتماد به نفس بیشتری نسبت به افرادی دارید که فقط در مقابل استاد تمرین رو اجرا میکنند . به همان نسبت تمرین شما روی یک قطعه بیشتر می شود .

 

2- بالا رفتن ضریب یادگیری

چون استاد مجبور خواهد شد نه برای فهماندن مطلب به یک نفر ، بلکه فهماندن مطلب به سه نفر با پنج نفر تلاش کند و سوالات سه شخص با افکار مختلف استاد را مجبور به توضیح بیشتر میکند .

 

3 - پایین آمدن ضریب اشتباه

وقتی که هنرجویی در مقابل استاد شروع به نواختن میکند ، و ایراد هایی که استاد از او خواهد گرفت و گوش زد هایی که خواهد کرد در افراد دیگر هم تاثیر خواهد گذاشت . تصور کنید پنج نفر در همان کلاس سوالات متداولی بپرسند . شاید سوال آنها سوال شما هم باشد . در نتیجه مطالب جدیدتری یاد خواهید گرفت .

 

4 - بالا رفتن ضریب کار گروهی

در تمرینات ابتدایی یا حتی پیشرفته در یک کلاس ، معمولا استاد ، برای استفاده بیشتر از زمان ، یک قطعه را با چند نوازنده تمرین میکند و این کار باعث بالا رفتن ضریب کار گروهی میشود ، چون باید هنرجو ها خود را با « تمپوی » قطعه دیگر هنرجوها هماهنگ کنند ، فضای گروه نوازی و همکاری بین آنها ایجاد میشود . ناگفته نماند  راز نوازندگان موفق این است که با همکلاسیهای خود ارتباطی دوستانه ایجاد کنند و قطعات را باهم بنوازند و کارهای خلاقانه انجام دهند .

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

نویسنده : علی فلاح « مایزنس »

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما